Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 17:38

Maar stel dat je het hoogste bod hebt tot dat moment. En de makelaar nog even een bevriende aankoopmakelaar inlicht over het hoogste bod tot dan toe. Kan inderdaad ook om 12 uur dat ben ik met je eens, maar dan houden ze zich niet aan de eindtijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:48

Als ze zich niet aan de regels houden, zullen ze zich ook niks aantrekken van die eindtijd gok ik zo. Dus of je dan de avond ervoor of 11:59 biedt..

En hoogste bod hebben we sowieso niet. Ik ben geen randstedeling met een ton aan overwaarde om ergens tegenaan te smijten :+

pillow
Berichten: 7834
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:42

Fitzroy schreef:
Maar stel dat je het hoogste bod hebt tot dat moment. En de makelaar nog even een bevriende aankoopmakelaar inlicht over het hoogste bod tot dan toe. Kan inderdaad ook om 12 uur dat ben ik met je eens, maar dan houden ze zich niet aan de eindtijd.
Ja stel dat. Als je er vanuit gaat dat men oneerlijk is kun je niks meer.

Gnome
Berichten: 8452
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:59

Is wel hoe het gewoon veel gaat. Dit soort tips komen helaas niet uit de lucht vallen. Of je er iets mee wilt doen is aan een ieder om te bepalen natuurlijk.

Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 23:02

Heb je al wat gehoord, idinn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 07:53

Ze hebben voor het hoogste bod gekozen. Ik wil niet eens weten hoe hoog dat was, gezien de 200+ reacties _O-

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:41

200+? Jemig...

Ik ben heel blij dat ik van de zoektocht af ben in ieder geval. Woon heerlijk, afgelopen zondag ook heerlijk op de veranda in de zon gezeten :+: . Alleen dat wachten op de gordijnen...

MarjanB

Berichten: 16528
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:48

@idnn wat oliebol zeg! Wellicht is het nu ook extra druk omdat de rente wat aan het stijgen is. Ben benieuwd of dat uiteindelijk nog gevolgen gaat krijgen.

@winged, zo fijn dat je een lekker plekje gevonden hebt!

Wij krijgen 1 dec de sleutel en iedereen zei oh dan hebben jullie nog wel even. Nou ik moet zeggen dat we tijd tekort komen :') tijd vliegt en je bent zo druk met alle regel dingen… onze verzekeringsaanvraag werd bijvoorbeeld afgewezen voor ons nieuwe huis… want… ja de oppervlakte van de schuur is groter dan die grondoppervlakte van de woning… ehhh ok en nu? Echt al dat soort dingen tellen wel aardig op moet ik zeggen

Maar goed, hier wordt en blijf je blij van dus we nemen het maar voor lief


Afbeelding
Afbeelding

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:42

Ah balen Idinn.. Hopelijk komt er gauw iets op je pad waarbij je meer geluk hebt! Overboden worden is zo balen.. Wij hebben het nu ook al 3 keer gehad, daarna voel je je wel echt even machteloos, of ik toch in ieder geval, maar goed je moet toch weer door.

Prachtig plekje Marjan! Al dat regel gedoe inderdaad.. maar uiteindelijk is het allemaal waard als je dit zo ziet zeg!

Wij zijn dinsdag wezen kijken bij een heerlijk plekje, enige twijfel punt is dat je in dit geval wel buren hebt, die echt tegen je aan zitten. Het is een enorm huis, waarvan de burgen in het voorste gedeelte wonen met een klein stukje tuin. Je zult dus qua geluid niet veel last van ze hebben, maar onze paarden zouden bijv wel langs hun tuin lopen, wat nu nog niet het geval is want de pony die er nu loopt heeft maar een klein stukje. Dit valt natuurlijk op te lossen met een bepaalde afrastering, of een wal oid maar toch is het altijd spannend als je zo dicht tegen de buren aanzit, omdat je nooit weet wie je treft. We weten dat we ergens water bij de wijn moeten gaan doen, en zijn nu even voor ons zelf aan het bedenken of dit een punt is waarbij we dat willen of niet. Vandaag gaan we even met het gezin aan tafel zitten en zullen we hier een beslissing over maken.

Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:07

Heb je de buren al gesproken en weet je waarom de pony zo’n klein stukje heeft ? Dat kan nl door de buren komen ;)

Ik zou er niet aan beginnen maar ik heb dan ook slechte ervaringen met buren en paarden houden.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:49

Ik heb uberhaupt slechte ervaringen met buren :+
Blij dat ik er dadelijk geen meer heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:16

Ik vind buren leuk, op een afstandje.. woon nu op het erf van mijn huisbaas. Onwijs met ze getroffen, maar ik vond wel spannend om die gok te wachten. Ookal is het huur. Met koop wil ik geen buren, voor geval dat :')

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 06:56

In onze zoektocht naar rust en ruimte zei ik altijd: “Maar ik wil wel dat de buren me horen gillen als ik vermoord word”. Ik moet nog een keer met ze afspreken om het te testen :D .

Alja

Berichten: 25639
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:37

Plukje schreef:
In onze zoektocht naar rust en ruimte zei ik altijd: “Maar ik wil wel dat de buren me horen gillen als ik vermoord word”. Ik moet nog een keer met ze afspreken om het te testen :D .

Dat dus!!

Hier ook getest vanuit de slaapkamer en als ik hard schreeuw en de buurvrouw is buiten kan ze me komen redden...

Emori

Berichten: 13126
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:54

Ik heb hele lieve buren maar onze huizen zijn zo gehorig. Je hoort alles.. vreselijk. Was ik niet gewend ben buitenuit opgegroeid :')
Hebben straks aan één kant en achter ons geen buren. Heerlijk. Zitten nu ingebouwd met rijtjeshuizen

horsii

Berichten: 7656
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:18

idinn schreef:
Ze hebben voor het hoogste bod gekozen. Ik wil niet eens weten hoe hoog dat was, gezien de 200+ reacties _O-


Bizar hè. Pff hopeloos

horsii

Berichten: 7656
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:19

Wij vinden buren op zich niet erg, maar vrijstaand heeft de voorkeur.

Net weer een bezichtiging aangevraagd bij een ontzettend leuk huis, trekt ons beide heel erg. Aankoopmakelaar had ook direct gebeld.
We horen maandag of we kunnen bezichtigen.
Zal het nou eindelijk een x meezitten, ben zo toe aan wat anders en einde zoektocht haha.

Christiene
Berichten: 7732
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:30

Bij mijn ouders hoor je de buren gewoon plassen op de wc. En dat gewoon in hun woonkamer.. traplopen/ ruzie maken gaat nog

.. tip om te kijken hoe gehorig het huis is...

horsii

Berichten: 7656
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:46

Oei dat is wel erg gehorig. Dat is hier gelukkig niet zo extreem.

julius_juut

Berichten: 3105
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:09

Ik heb nu ook wel een bijzondere. Leuk huis gezien, wordt verkocht door een wooncorporatie, dus meteen gebeld voor een bezichtiging. Zou worden teruggebeld voor een afspraak. Duurde nogal lang, dus ook maar via de mail gedaan. Ook geen reactie. Ben benieuwd of daar nog wat uit gaat komen, want zou er verdomde graag wonen!

horsii

Berichten: 7656
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:47

julius_juut schreef:
Ik heb nu ook wel een bijzondere. Leuk huis gezien, wordt verkocht door een wooncorporatie, dus meteen gebeld voor een bezichtiging. Zou worden teruggebeld voor een afspraak. Duurde nogal lang, dus ook maar via de mail gedaan. Ook geen reactie. Ben benieuwd of daar nog wat uit gaat komen, want zou er verdomde graag wonen!


Zo irritant altijd hè dat niets laten weten of lang wachten.

Wij gisteren gebeld en aankoopmakelaar ook maar nee aanvraag moest per mail zodat ze maandag kunnen gaan bundelen..
Dus ookal ben je er snel bij zegt nog niets.

horsii

Berichten: 7656
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:03

Iemand ervaring met een plattelands woning.
In Overijssel ook een leuke woning gezien. Gemeente heeft de vergunning voor plattelands woning al afgegeven, wel moet de omgevingsvergunning nog afgegeven worden.

Verder voldoet het aan onze criteria en betreft de "buurman" een melkveebedrijf wat voor ons geen probleem is.
Kippen of varkens zo dichtbij heeft onze voorkeur niet haha.

julius_juut

Berichten: 3105
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:19

horsii schreef:
julius_juut schreef:
Ik heb nu ook wel een bijzondere. Leuk huis gezien, wordt verkocht door een wooncorporatie, dus meteen gebeld voor een bezichtiging. Zou worden teruggebeld voor een afspraak. Duurde nogal lang, dus ook maar via de mail gedaan. Ook geen reactie. Ben benieuwd of daar nog wat uit gaat komen, want zou er verdomde graag wonen!


Zo irritant altijd hè dat niets laten weten of lang wachten.

Wij gisteren gebeld en aankoopmakelaar ook maar nee aanvraag moest per mail zodat ze maandag kunnen gaan bundelen..
Dus ookal ben je er snel bij zegt nog niets.



Ja echt wel, gooi er desnoods gewoon een standaard mail met 'we verzamelen eerst alle reacties en kijken dan verder' tegenaan. -O-

linda2008

Berichten: 4258
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:53

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ga straks even wat pagina’s lezen om jullie te “leren kennen” ;) maar met 1 vraag wilde ik niet wachten want ik kan er nergens iets over vinden :=

Hoe kies je een aankoopmakelaar die niet regio gebonden is? En waarom is daar in deze markt nog niet op ingespeeld? Ik ben nog niet direct op zoek naar een woning (omdat mijn huidige huis eerst verkocht moet worden en tja alles wat nu op funda verschijnt is dan toch al lang weg :P ) Mijn zoekgebied is vrij breed geworden omdat het anders geen kans van slagen heeft :o maar iedere aankoopmakelaar die ik vind, zit dan in een bepaalde regio en sommige plaatsjes waar ik ook naar kijk vallen dan weer buiten hun gebied...

Zijn er hier mensen die daar ook tegenaan gelopen zijn? Hoe hebben jullie dat opgelost of hebben jullie tips?

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:40

Wij hadden ook een te groot zoekgebied voor een aankoopmakelaar. We hebben er meerdere gevraagd, maar niemand die dit wilde. Uiteindelijk hebben we snel een aankoopmakelaar in de arm genomen toen we een huis hadden gevonden waar we serieuze interesse in hadden. We hebben toen ook een speciale prijs met haar afgesproken, omdat ze alleen maar de onderhandeling en het papierwerk voor ons hoefde af te wikkelen. Dit hadden we wel echt nodig, omdat het om een bijzonder object ging met erfgenamen die er niet woonden en een bewoner die niet helemaal zuiver op de graad was. De aankoopmakelaar is voor ons echt goud waard geweest.