Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:50

Wat leuk Prairy! Wel enigszins uit de buurt, of woonde je toen in een andere streek van Nederland?
Ik ben er nog nooit geweest, lijkt me wel erg leuk. Gebruik de site wel voor inspiratie.

Ik heb gisteren veel planten gekocht voor de voortuin. Nog niet genoeg, bij de kweker hadden ze niet echt veel geschikts voor direct aan de vijveroever. Wordt volgende week nog een bezoekje tuincentrum. Maar dat kan praktisch iedere dag, kweker is alleen op donderdag, vrijdag en zaterdag open. Moest de hele week inclusief dit weekend werken behalve vrijdag, dus vrijdag ingeslagen. Komende week avonddienst en dan in de ochtenden tijd om te gaan planten.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:52

Ik woonde toen in schaijk, iets van 30km ofzo (als je met de pont overstak).

Ze adverteren er niet actief mee en willen ook niet heel veel bruidsparen. Wij hebben dus mazzel gehad :) Was wel grappig want het terrein was dus gewoon open :P

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:24

Wat leuk, Prairy. Ik vond het er echt prachtig.

Ik ben zelf ook benieuwd. Ik heb wel alvast zelf meerpalen die ook in de tuin komen.
Afbeelding

Afbeelding

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:06

Neonlight schreef:
Wat leuk Prairy! Wel enigszins uit de buurt, of woonde je toen in een andere streek van Nederland?
Ik ben er nog nooit geweest, lijkt me wel erg leuk. Gebruik de site wel voor inspiratie.

Ik heb gisteren veel planten gekocht voor de voortuin. Nog niet genoeg, bij de kweker hadden ze niet echt veel geschikts voor direct aan de vijveroever. Wordt volgende week nog een bezoekje tuincentrum. Maar dat kan praktisch iedere dag, kweker is alleen op donderdag, vrijdag en zaterdag open. Moest de hele week inclusief dit weekend werken behalve vrijdag, dus vrijdag ingeslagen. Komende week avonddienst en dan in de ochtenden tijd om te gaan planten.


Ik heb bij vijvermeester.nl het moerasplant pakket aangeschaft. Moeite waard.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:56

Fitzroy, fijne sfeer op die plaatjes.

Prairy, gaaf zo een lokatie.

Wij hebben vandaag nog 50 beuk haag gekocht voor rond de bak en 6 dennenbomen nog om voor het stuk naast het huis en garage voor de paarden aan te vullen. Stonden er al een paar en we wilden daar een groen blijver voor de wind. Dan staat er nog een stuk laurier en voor de laurier hebben we nu wat rhodondendron gekocht.

Voor het huis hadden we buxus gezet die we hadden gered uit de tuin voor hij leeg ging. Helft is overleden en de kwekerij had er nog een paar staan. Stopt met buxus verkoop, dus mochten die voor klein prijsje meenemen.

En bij de paarden vanmorgen nog een deel van de wilgen geplaatst. Nu nog 20 knotwilg en meerdere kronkelwilg klaar liggen.

Ik denk dat het liguster stekken niet gelukt is, dus die nog erbij halen ergens.

Deze week krijgen we nog peren, appel, kersen bomen binnen en linde.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:13

Ik heb even gekeken op die site die je noemt, maar ik durf dat niet aan. Waterplanten zijn allemaal al geplaatst, het is echt de oever, het droge stuk. Sommige planten kunnen daar wel staan, maar dat zijn nu net planten die ik al heb. :))
Irissen heb ik in overvloed en heb ook 2 laagblijvende voor op de rand. Wat ik zeker nog wil hebben is kivietsbloem en koekoeksbloem. <3 Hosta's kunnen ook heel mooi staan maar helaas doen die het in die tuin erg slecht.
Verder zoek ik nog wat bloeiende rotsplanten om op de berg stenen te laten groeien. Met name bij de waterval ligt een flinke berg, die mag wel opgeleukt worden.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:16

Sedum of sempervivum? Hemelsleutel (is wat groter)?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:08


Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:28

En kruip tijm?

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:51

Ik heb ook kruiptijm, echt een leuk plantje. Doet het bij mij goed op zandgrond in de zon.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:01

Afbeelding
Zit nog een beetje wat ik met dit randje ga doen. Vrees namelijk dat het woekerende gras heel hard weer boven gaat komen. Wilde eerst vol gaan zetten met laag blijvende bloemen. :=

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:12

Waarom niet? Zet er leuke gekleurde bloemen in, help je de bijen en insecten mee, ziet er leuk uit en is weer een extra barrière tot je tuin.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:21

Omdat ik bang ben dat het toch overwoekerd gaat worden door gras (hardnekkig soort dat ondergronds door wortelt).

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:42

Marcella, wat ziet jouw moestuin er akelig netjes uit.
Wat betreft gras ik zou er zo'n rand inzetten van gekarteld kunststof.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:43

Wij zijn ook met de tuin bezig, overkapping aan de schuur een flinke upgrade gegeven, nieuwe houten palen, zinken dakgoot en geschilderd.

Volgende week gaat de stratenmaker aan de slag.

Ben nu op zoek naar mooie beplanting en een boom ( die in pot kan ).

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een eucalyptus boom met mega dikke stam. 2.5 meter hoog en potmaat 80, maar helaas kneiterduur. Ik ben zelf wel van beter duur dan niet te koop, maar €900 voor een boom die ik ook nog in leven moet zien te houden gaat mij echt te ver.

Weten jullie misschien centra of rechtstreekse kwekers van deze boomsoort?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:44

Kruiptijm in de achtertuin deed het niet goed, wil daarom niet direct richting tijmsoorten gaan, hoewel het wel mooi is.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:02

Morganlefay schreef:
Marcella, wat ziet jouw moestuin er akelig netjes uit.
Wat betreft gras ik zou er zo'n rand inzetten van gekarteld kunststof.

Werk niet bij mij is zo kapot en gras groei daar ook gewoon onderdoor. Ben een beetje onhandig soms met dat de bosmaaier die ding zo kapot maakt als ik daar moet maaien. En anders ga gewoon toch zaaimix (bijen, vlinder en lieveheersbeestje) strooien met ik alleen de grote planten even regelmatig er tussen uit verwijderen, want anders gaat vereniging zeuren.

En is nog niet eens af de moestuin. :D Maar dat komt ooit nog wel Rome was ook niet in een keer gebouwd. Het is ook wel dat de moestuin helemaal vooraan zit in het zicht van passanten (wandelaars molens kinderdijk/toerisme) dus is ook wel vanuit de vereniging dat ze wel vinden dat het aangezicht mooi moet zijn. En vorig jaar was het nog een stuk kaler, maar sinds dit jaar ook hoop bloembollen.

Met dat mijn overbuurman bijen heeft dus die wil ik ook wel helpen om aan nectar te komen. :D

Moet trouwens randje opsluitbanden nog doortrekken. :=

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:09

BloemBloem schreef:
Wij zijn ook met de tuin bezig, overkapping aan de schuur een flinke upgrade gegeven, nieuwe houten palen, zinken dakgoot en geschilderd.

Volgende week gaat de stratenmaker aan de slag.

Ben nu op zoek naar mooie beplanting en een boom ( die in pot kan ).

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een eucalyptus boom met mega dikke stam. 2.5 meter hoog en potmaat 80, maar helaas kneiterduur. Ik ben zelf wel van beter duur dan niet te koop, maar €900 voor een boom die ik ook nog in leven moet zien te houden gaat mij echt te ver.

Weten jullie misschien centra of rechtstreekse kwekers van deze boomsoort?



Heb je al bij directplant.nl gekeken? Daar zag ik er laatst veel de site, heb alleen niet naar de prijzen gekeken.
Evt een andere optie? Oude fruitboom? Kunnen vaak ook in een grote bak.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:11

Kwekerij Koala in de Pol.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:16

Afbeelding


Dit is de geweldige boom in kwestie <3

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:16

Ik ga direct jullie tips bekijken!

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:56

Oh wauw Bloembloem, wat een prachtige boom! Gedijt deze wel goed in ons Nederlandse klimaat? Gezien deze nu in een kas staat. De prijs is inderdaad wel een dure gok.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:58

BloemBloem schreef:
[ [url=m/HJIzoA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is de geweldige boom in kwestie <3


Wat een prachtige boom <3 , maar € 900 zou ik niet ervoor uitgeven. Ik heb niet van die groene vingers en zou het zonde vinden als hij dood zou gaan

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:03

Hij is echt mooi, maar ik zou het ook niet aandurven zo'n "tropische" boom in dit klimaat tegen die prijs.

Potjandrie, het is al de hele dag mooi droog, goed weer om alvast planten in de grond te zetten. Helaas moet ik werken vandaag, werk vanaf thuis en er is geen reet te doen. Verleiding is best wel groot. :=

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:12

Prachtig, Bloembloem, maar wat een geld .. Ik wil graag een palmboom of olijfboom in de tuin, die zijn ook zo duur.