Fitbit, garmin, polar etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:35

Dilan93 schreef:
Murphylover schreef:
Ik heb een Garmin, geen Huawei telefoon wel op Samsung en iPhone gehad
Horloge bevalt kwa systeem prima goed overzichtelijk app om je resultaten in te kijken + extra's
Het enige nadeel ik ben zwaar allergisch ( tot open huid aan toe) voor het rubbere bandje, dus ik gebruik hem nog nauwelijks heel erg jammer want hij was niet goedkoop !

Oh komen die plekken op mijn pols daarvan :=

Dacht dat t irritatie door zweet was. Heb ook een garmin en zo af en toe krijg ik een jeukende, rode plek net onder dat bandje.


Dan heb je marzel dat het bij rood en jeukende blijft. Bij mij ging het open tot bloedens toe. Op mijn werk dachten ze dat ik mishandeld werd _O-

Sherivey
Berichten: 8636
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:47

Ah dat is wel heel heftig idd :oo

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:06

Ik heb een Polar Vantage M en deze voldoet aan je wensen. Ik moet zeggen dat ik de hartslagmeter niet altijd heel nauwkeurig vind. Hij moet precies op de goede plek zitten om dit goed te kunnen meten en als mijn huid koud is tijdens het sporten, pakt hij de hartslag ook niet helemaal. Verder een ontzettend fijn apparaat met uitgebreide app :)

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:13

Achterom schreef:
Ik ben een beetje getriggerd door je laatste zin: waarom een Garmin? Wat biedt Garmin volgens jou dat een duurder model van Polar niet kan?
Hier ook een heel tevreden gebruiker van de Polar ignite :j
Maar ik gebruik ook de standaard trainingen voor het hardlopen...


Tot nu toe heb ik mij eigenlijk meer verdiept in Garmin, het zou goed kunnen dat een duurdere (en dus vergelijkbare prijs) Polar gelijk speelt of zelfs wint van Garmin. Alleen ik heb enorm veel goede verhalen gelezen over Garmin in het algemeen dus vandaar mijn voorkeur.
Ik pin mijzelf nooit zo snel vast aan een merk tot het perfect naar mijn zin is. De Polar Ignite is irritant als je op het scherm wilt kijken en het of, 3 seconden duurt voor deze aangaat, of, je je arm net niet goed genoeg volgens dat ding heb gezwaaid (en geloof mij, dat zijn flinke en subtiele zwaaien). De uitschieters van de GPS vind ik ook niet netjes (ik weet niet of dat prijsklasse gericht is). Het synchroniseren duurt even en gebeurd niet automatisch. Je zou eigenlijk elke ochtend moeten melden hoe laat je precies wakker bent anders registreert ie deze regelmatig net niet goed, maar ik denk daar nooit aan want ja ik ben net wakker. Als je hartslag omhoog gaat en dus aan het trainen bent, maar vergeten bent om dat ding aan te zetten slaat ie niks automatisch op en registreert ie de hartslag ook niet nauwkeurig vind ik. Die laatste 2 had de fitbit zelfs en ik ben gewend geraakt dat dit automatisch gebeurd (een stuk wandelen sloeg de fitbit netjes op als training --> wandeling incl verbranding etc).
Ook vergeet ik wel is de training te stoppen na het paardrijden tot ik weer bij de poetsplaats sta wat een extra 7 minuten is vaak, die kan je ook niet inkorten/eraf knippen en is je gemiddelde snelheid ineens lager oid.
Zoals je zou kunnen merken, ben ik een luie gebruiker en zou ik graag meer automatisch willen zien.. maar desondanks vind ik het een tophorloge met goede prestaties voor die prijs. Duidelijk horloge, je kan veel op het scherm zien. Als je een training opslaat, is dat erg nauwkeurig en geeft ook aan hoe intensief je training geweest is en wanneer je te veel doet waardoor er meer kans is op overbelasting. Nightly recharge is top.. zo ben ik over veel dingen juist wel positief over de Polar.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:58

Garmin is een groter merk (en Amerikaans met bijbehorende PR afdeling) dus daar ga je sowieso meer verhalen over vinden :j
Dat het scherm van de Ignite zwart wordt is inderdaad niet handig, dat schijnt typisch iets van de Ignite te zijn.
Jouw fitbit had vast geen GPS of wel? Ik ken namelijk geen enkel horloge met GPS die een training automatisch detecteert, ook de Samsung die ik even gehad heb niet.
Ikzelf kom van de sporthorloge kant: hiervoor had ik een tomtom en daarvoor weer een polar. Ik ben dus niet anders gewend dan dat ik het horloge moet aanzetten voor een training, dat geldt ook voor collega hardlopers met een Garmin horloge. Dat komt ook omdat de GPS niet standaard aan staat.
Uitschieters met de GPS heb je helaas altijd wel, al moet ik zeggen dat het me best meevalt met de Polar, alleen rijd ik soms met mijn paard nét buiten de bak :+ Maar dat scheelt maar een paar meter, verder kan ik ongeveer iedere cirkel, rollback etc zien :D
Met hardlopen en wandelen is het meestal tot op de meter nauwkeurig.
De tomtom had ook een heel onhandige feature, die ging nog weleens uit zichzelf aan, dus dan kon ik ineens hardlopen met een snelheid van 40 km/u :') dan zat ik dus in de auto. Niet handig :n

Ik zou al die automatische features ook gaaf vinden hoor, maar vraag me tegelijkertijd af hoe betrouwbaar dat is. Ikzelf doe bijvoorbeeld veel stapwerk met mijn paard, hoe weet het horloge dan of ik aan het rijden ben of aan het wandelen bijvoorbeeld?

Winna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:51

Voor degene die een allergische reactie krijgen op het bandje van hun Garmin. Ik heb er nu een leren bandje bij en heb nu helemaal geen last meer.

Sherivey
Berichten: 8636
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:53

Winna schreef:
Voor degene die een allergische reactie krijgen op het bandje van hun Garmin. Ik heb er nu een leren bandje bij en heb nu helemaal geen last meer.

Zijn diw bandjes verwisselbaar?

De mijne zit vast met mini-schroefjes

Winna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:01

Dilan93 schreef:
Winna schreef:
Voor degene die een allergische reactie krijgen op het bandje van hun Garmin. Ik heb er nu een leren bandje bij en heb nu helemaal geen last meer.

Zijn diw bandjes verwisselbaar?

De mijne zit vast met mini-schroefjes


Ik heb de vivoactive 4s en die heeft quick release bandjes die heel makkelijk te wisselen zijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:32

Waar heb jij dat bandje gehaald?

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:06

Winna schreef:
Voor degene die een allergische reactie krijgen op het bandje van hun Garmin. Ik heb er nu een leren bandje bij en heb nu helemaal geen last meer.


Dan moet er wel een leerbandje of stofbandje beschikbaar zijn voor het type. Voor mijn type helaas niet ook niet op alie.

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:17

Winna schreef:
Voor degene die een allergische reactie krijgen op het bandje van hun Garmin. Ik heb er nu een leren bandje bij en heb nu helemaal geen last meer.


Same here!

Via amazon ander bandje gevonden, als je de breedte en type sluiting weet vaak wel bandje te vinden.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 19:31

Vanochtend weer gemerkt, ik heb m'n kat echt zien weg gaan van m'n bed, en toch heeft die het niet geregistreerd als wakker zijnde.
Ik vind dit echt heel erg storend dat die het niet goed registreert. Vooral m'n slaap vind ik zo belangrijk om bij te houden...

Winna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:03

MarlindeRooz schreef:
Waar heb jij dat bandje gehaald?

Bij garmin zelf. Ze hebben wel maar 2 kleuren voor de vivoactive 4s helaas, wit en donkerblauw.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:02

Wat zie jij dan bij de registratie van je slaap?
Die van mij ziet er zo uit:

Afbeelding

Dat jij je kat voelt wil niet zeggen dat je daadwerkelijk wakker bent he. Misschien slaap je direct verder en registreert hij het als 'lichte slaap'.

Sherivey
Berichten: 8636
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:09

Goof schreef:
Wat zie jij dan bij de registratie van je slaap?
Die van mij ziet er zo uit:

[ [url=m/lqQddj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat jij je kat voelt wil niet zeggen dat je daadwerkelijk wakker bent he. Misschien slaap je direct verder en registreert hij het als 'lichte slaap'.

Die van mij registreers dus nooit rem slaap bij mij.

Maar neem aan dat je altijd wel ergens in rem slaap komt?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 10:44

Ik zie inderdaad hetzelfde als dat jij ziet!
Niet voelen maar echt zien weg gaan, hij liep via mijn hoofdkussen weg dat heb ik gezien. Dus ik ben wakker geweest.

Edit: hetzelfde geldt voor als mijn wekker gaat, die druk ik uit en kijk ik hoe laat het is. Ik ben dus wakker, dit registreert die niet als wakker maar er staat zoals afgelopen nacht rem slaap? >;)


Afbeelding

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:03

ApplePapple schreef:
Vanochtend weer gemerkt, ik heb m'n kat echt zien weg gaan van m'n bed, en toch heeft die het niet geregistreerd als wakker zijnde.
Ik vind dit echt heel erg storend dat die het niet goed registreert. Vooral m'n slaap vind ik zo belangrijk om bij te houden...


Waarom vind je het zo belangrijk om je slaap te meten? Ik snap dat nooit zo goed. Je ervaart toch of je goed geslapen hebt en of je uitgerust bent? Waar heb je die data voor nodig?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:05

Wektijd kun je zelf aanpassen. Registreerde je fitbit dat kort wakker zijn wel?
Ik vind vooral die body battery altijd vrij correct.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 11:45

Doubtless schreef:
ApplePapple schreef:
Vanochtend weer gemerkt, ik heb m'n kat echt zien weg gaan van m'n bed, en toch heeft die het niet geregistreerd als wakker zijnde.
Ik vind dit echt heel erg storend dat die het niet goed registreert. Vooral m'n slaap vind ik zo belangrijk om bij te houden...


Waarom vind je het zo belangrijk om je slaap te meten? Ik snap dat nooit zo goed. Je ervaart toch of je goed geslapen hebt en of je uitgerust bent? Waar heb je die data voor nodig?



Omdat ik heel moe wakker wordt, en graag wil weten of ik genoeg diepe slaap Etc. Heb gehad.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 11:46

poes schreef:
Wektijd kun je zelf aanpassen. Registreerde je fitbit dat kort wakker zijn wel?
Ik vind vooral die body battery altijd vrij correct.


Ja mijn fitbit registreerde het altijd correct.


Afbeelding


Weet niet of ik ze beide om kan doen in dezelfde nacht? Dan kan ik het eens vergelijken. Of gaan ze dan storen als je ze beide omdoet?

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:53

De polar registreert het ook verrassend goed :j
Het grappige is dat ik daardoor tot het inzicht kom dat ik minder wakker lig dan ik soms denk. Maar vreemd genoeg ook dat een glas wijn in de avond zorgt voor een kwalitatief betere slaap, en het liggen in een koude kamer ook :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:42

ApplePapple schreef:
Ik zie inderdaad hetzelfde als dat jij ziet!
Niet voelen maar echt zien weg gaan, hij liep via mijn hoofdkussen weg dat heb ik gezien. Dus ik ben wakker geweest.


Ik vrees dat je dit alleen maar kunt tracken met elektroden op je hoofd. Het horloge kijkt denk ik alleen maar naar je hartslag. Dus als je rustig blijft liggen, je armen niet beweegt, dan zal het horloge denken dat je slaapt.

Vanochtend werd ik wakker om 7 uur, om 7:30 heb ik mijn horloge geupdate met de app en dan geeft ie aan dat ik tot 7:30 geslapen heb. Dus ik heb rustig en stil gelegen en op mijn telefoon wat nieuws bekeken.

Hier ook een Polar en ik vind het vrij accuraat op bovenstaand na.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:11

TS: Hoe bevalt de Garmin? Ik heb nl vrijwel hetzelfde wensenlijstje als jij, alleen de GPS hoeft voor mij niet persé. Daarnaast denk ik dat ik meer heb aan een activitytracker dan aan een sporthorloge. ik heb nl een heel mooi horloge die ik graag wil blijven gebruiken. Ik zit overigens ook te kijken naar de Polar A370.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 14:31

Silvia schreef:
TS: Hoe bevalt de Garmin? Ik heb nl vrijwel hetzelfde wensenlijstje als jij, alleen de GPS hoeft voor mij niet persé. Daarnaast denk ik dat ik meer heb aan een activitytracker dan aan een sporthorloge. ik heb nl een heel mooi horloge die ik graag wil blijven gebruiken. Ik zit overigens ook te kijken naar de Polar A370.


Ik ben matig tevreden.
Zwemmen registreert die niet goed. Ik persoonlijk vind dat die de slaap slechter registreert dan mijn fitbit deed.
Ik heb 'm nu even af omdat ik een rare plek kreeg waar het horloge zat.

Laatst had ik een akkefietje met iemand en zat daardoor hoog in spanning, ik kreeg een melding dat ik hoog in stress zat en dat ik even rust moest nemen. Daar ben ik dus wel tevreden over.

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:09

Heeft iemand ervaring met de Garmin Venu? Wat is het verschil tussen de Garmin Vivoactice 4S en Garmin Venu? Ik twijfel tussen beiden.