Hoe zou jij deze kleine bovenverdieping in 2 kamers verdelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Hoe zou jij deze kleine bovenverdieping in 2 kamers verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 17:57

Onder het mom dat bokt altijd erg creatief is; ben ik benieuwd hoe jullie deze kleinere bovenruimte in 2 kamers (en klein gangetje?) zouden verdelen?
Je mag alles verzinnen, dingen weghalen, dakkapel toevoegen etc. Ik vind het zo’n klote ruimte Haha ik weet niet wat je hier nou van kan maken.
Ik probeer hieronder de plattegrond en een filmpje bij te voegen. De dakkapel zou dan uiteraard na de trap daar zo komen.
Ik denk misschien ook een een vliering etc.. ben heel benieuwd naar jullie mening!

Ps die muur links ‘onder’ de trap kan geen raam oid ingemaakt worden aan de andere kant zitten de buren haha, het is een 2 onder 1 kap woning. Wij slapen nu beneden.

Afbeelding

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:03

Een vliering zou ik niet doen. De ruimtes gaan best klein worden en dan wil je in de hoogte echt die ruimte voelen.

Het eenvoudigste zou zijn bij de huidige dakkapel door het midden naar achteren en dan die blauwe muur bij de trap doortrekken naar rechts en daar een gangetje/overloop van maken. Eigenlijk is dat ook niet ideaal, maar ik zie geen andere mogelijkheden om hier twee bruikbare kamers van te maken.

magicunicorn

Berichten: 177
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:10

Vind het eigenlijk zonde om de ruimte op te splisen. Van een mooie ruimte ga je 2 krappe kleine kamertjes maken. De dakkapel zou ik niet verwijderen, zorgt voor extra ruimte en licht. Misschien 2x zo groot maken, maar dat levert niet zo veel wel extra ruimte op.
Maar je zou ook vanaf het einde van het traphek, waar je boven komt een muurtje kunnen zetten naar rechterzijde dakkapel. Daarnaast in het dak waar de trap bovenkomt, 2 extra dakramen (of 1 grote van 1,18x1,30)
Dan krijg je wel,dat je door 1 kamertje moet naar de ander, maar met efficiënte plek voor de deur is het minimaal.
Lastig lastig, succes ermee

Anoniem

Re: Hoe zou jij deze kleine bovenverdieping in 2 kamers verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:19

Wat wordt het doel van de 2 kamers? Werkruimte? Slaap-/logeerkamer? Opslag? :)

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:23

In mijn ouderlijk huis sliep mijn zus op zolder. Beetje zelfde idee als hoe het bij jullie eruit ziet. Daar hadden ze ook muurtje dwars door gezet. Trap op kwam je gelijk in smal gedeelte en daar hadden ze de wasmachine staan en was betegeld. Dan in het midden een deur en kwam je in mijn zus haar kamer. Aan 1 kant had ze dan een dakkapel.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 18:23

Dank voor de reacties tot nu toe <3 ga ze zo goed lezen.

Het zou zijn voor de toekomst, ik denk 2 slaapkamers. Dit ivm baby en ouders dan op dezelfde etage....
Anders slapen wij beneden en moet wij continu naar boven voor de baby _O-

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:35

Ik zou er in dat geval denk ik voor kiezen om de ruimte niet op te splitsen, en de baby bij jullie te laten slapen.
Wij hadden een prachtige kinderkamer ingericht, maar toen onze zoon eenmaal geboren was sliep hij heel lang bij ons op de kamer. Voelde gewoon beter.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:39

In het hoekje rechtsboven een kamertje maken, met als het mogelijk is een klein raam met ventilatie in de zijmuur, of een dakraam. Niet formaat slaapkamer, maar echt kleiner (2m x 1,20-1,40 zo'n beetje?)
Je kunt dan nog kiezen of je de rest open laat, of dat je de trap + halletje afscheidt van de rest van de kamer, net wat je zelf prettiger vindt. (Ik denk dat ik voor de afscheiding zou gaan maar volgens mij is dat alleen maar mijn voorkeur en is er niet echt een goede reden voor.)
Kan voor toekomstige bewoners ook goed dienen opslagruimte / kast. Voor 2 volwaardige kamers is het erg klein, dat zou ik dus niet doen: voor jullie is het nog niet zinvol maar de volgende bewoners zoeken dat waarschijnlijk ook niet.

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoe zou jij deze kleine bovenverdieping in 2 kamers verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:37

Als je van de hele voorkant een dakkapel zou kunnen maken is dit misschien een optie.
Afbeelding
Dan moet je alleen kijken of er voldoende ruimte over blijft voor deuren, maar als je toch alles aan gaat passen kan je gaan voor schuifdeuren

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:51

Is dat gangetje echt nodig? Waarom wil je dat? Want dat lijkt mij erg zonde van de ruimte.

Ik zou in de tekening hierboven denk ik de verticale streep gewoon doortrekken naar boven. Dan heb je meteen twee deuren bij de trap en blijven je kamers zo groot mogelijk.

Een dan inderdaad de dakkapel vergroten als dat daar mag.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:01

Hier hetzelfde idee...

Afbeelding

Ik denk dat de kamer aan de rechterkant breder is dan lijkt op de plattegrond op deze manier, dat kun je eventueel uittesten door de vloer af te plakken met schilderstape of zo.
Of de muur recht wordt of schuin (lichtpaars) hangt ook van jullie voorkeur af.

Rechts zou voor mij dan de kinderkamer worden, kan de wieg rechtsonder.
Links de ouderslaapkamer. De deur opent expres naar binnen, hier heb je waarschijnlijk meer ruimte, i.t.t. de kinderkamer, daar kun je alle ruimte goed benutten, haha.

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:10

loulou schreef:
Is dat gangetje echt nodig? Waarom wil je dat? Want dat lijkt mij erg zonde van de ruimte.

Ik zou in de tekening hierboven denk ik de verticale streep gewoon doortrekken naar boven. Dan heb je meteen twee deuren bij de trap en blijven je kamers zo groot mogelijk.

Een dan inderdaad de dakkapel vergroten als dat daar mag.

Zo bedoel je?
Afbeelding
Kan inderdaad ook. Dakkapel is wel een must want anders wordt het kamertje rechts wel erg smal.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:11

Ik zou het echt niet opsplitsen. Zelfs zo is het een kleine kamer. De eerste paar jaar slaapt de baby waarschijnlijk bij jullie op de kamer, waar dat ook is, en daarna kan hij of zij vast wel een eigen kamer krijgen...

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:16

Hevonen schreef:
Ik zou het echt niet opsplitsen. Zelfs zo is het een kleine kamer. De eerste paar jaar slaapt de baby waarschijnlijk bij jullie op de kamer, waar dat ook is, en daarna kan hij of zij vast wel een eigen kamer krijgen...


De eerste paar jáár bij de ouders op de kamer?! uhhh.. Daar word je niet vrolijk van hoor. De eerste 6 maanden max misschien :=

Ik zou idd zoals bovenstaande doen, twee deuren bij de trap, als je het dan toch moet splitsen..

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 20:44

Nogmaals bedankt, morgen reageer ik ook even wat uitgebreider want op de computer is dat wat makkelijk :D .

Ik voeg nog extra foto’s toe. De ‘dakkapel’ waar jullie het over hebben kan ik niets mee doen dan is gewoon de vorm van het huis. Zie foto 1.
Dan foto 2 is hoe het daar aan de binnenkant eruit ziet. Het raam zit ook nog eens verdiept dus je kan dat raam ‘niet scheiden’ tevens zou dan het kiep raam bovenin niet meer open kunnen. Kamer door de midden is dus geen optie.. :(

Afbeelding


Afbeelding

Baby zou natuurlijk ook alleen boven kunnen.. maar is dat praktisch ? Dan kan ik elke keer naar boven _O- Joost mag weten hoe vaak per nacht :’) ? Ik heb er ook nog geen ervaring mee dus lastig.

Edit:

Nog 2 foto’s.

Foto 1 is achterkant van het huis over bijna gehele lengte zou dus een dakkapel kunnen komen dan trek je ‘die blauwe streep door’ dat is de achterkant.

Foto 2 nog een still uit het filmpje dus je komt de 1e verdieping op en daar zou dan gelijk die dakkapel komen.

Afbeelding

Afbeelding

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 20:52

silverdapple schreef:
Hier hetzelfde idee...

[ [url=m/u8Uyem.png]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat de kamer aan de rechterkant breder is dan lijkt op de plattegrond op deze manier, dat kun je eventueel uittesten door de vloer af te plakken met schilderstape of zo.
Of de muur recht wordt of schuin (lichtpaars) hangt ook van jullie voorkeur af.

Rechts zou voor mij dan de kinderkamer worden, kan de wieg rechtsonder.
Links de ouderslaapkamer. De deur opent expres naar binnen, hier heb je waarschijnlijk meer ruimte, i.t.t. de kinderkamer, daar kun je alle ruimte goed benutten, haha.


Zo had ik het inderdaad ook in gedachte maar dat rechtste stukje is op zijn smalst dan 170 cm -O-
Dus daar wordt je eigenlijk niet echt heel blij van denk ik..

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 20:54

Hevonen schreef:
Ik zou het echt niet opsplitsen. Zelfs zo is het een kleine kamer. De eerste paar jaar slaapt de baby waarschijnlijk bij jullie op de kamer, waar dat ook is, en daarna kan hij of zij vast wel een eigen kamer krijgen...


Hihi een kleine kamer? Ik vind iets gauw klein maar ik weet niet waar jij woont _O- Haha maar hier in het Westland hele dure meters :P ik vind deze ruimte niet klein. Maak je er 2 kamers van ben ik het wel met je eens dat het niet ruim is..

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 20:58

Shadow0 schreef:
In het hoekje rechtsboven een kamertje maken, met als het mogelijk is een klein raam met ventilatie in de zijmuur, of een dakraam. Niet formaat slaapkamer, maar echt kleiner (2m x 1,20-1,40 zo'n beetje?)
Je kunt dan nog kiezen of je de rest open laat, of dat je de trap + halletje afscheidt van de rest van de kamer, net wat je zelf prettiger vindt. (Ik denk dat ik voor de afscheiding zou gaan maar volgens mij is dat alleen maar mijn voorkeur en is er niet echt een goede reden voor.)
Kan voor toekomstige bewoners ook goed dienen opslagruimte / kast. Voor 2 volwaardige kamers is het erg klein, dat zou ik dus niet doen: voor jullie is het nog niet zinvol maar de volgende bewoners zoeken dat waarschijnlijk ook niet.


Grappig dat je dat zegt! Want zo was het officieel uit de bouw. De mogelijkheid inderdaad dan voor een dakraam of dakkapel. En daar zat dan inderdaad een klein gangetje dus met 2 deuren naar beiden ruimtes.
Mochten we er 1 kamer gewoon van maken dus baby boven wij gewoon beneden zullen we dat inderdaad doen denk ik ook voor bijv kleding in op te bergen etc..


Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:06

Ik zou dit ook zo laten.
Snap ik goed dat jullie op dezelfde verdieping willen als een toekomstige baby? Hebben jullie beneden dan maar 1 slaapkamer of is het een mogelijkheid om de kamers om te wisselen

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:07

BertBaley: Ik zou dan denk ik het muurtje tussen slaapkamer en berging ~ 20cm laten inspringen (dus niet in lijn met de trap maar ietsjes breder) en dan de deur naar de overloop. Maar verder, ja, zo dus :)

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:09

silverdapple schreef:
Hier hetzelfde idee...

[ [url=m/u8Uyem.png]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat de kamer aan de rechterkant breder is dan lijkt op de plattegrond op deze manier, dat kun je eventueel uittesten door de vloer af te plakken met schilderstape of zo.
Of de muur recht wordt of schuin (lichtpaars) hangt ook van jullie voorkeur af.

Rechts zou voor mij dan de kinderkamer worden, kan de wieg rechtsonder.
Links de ouderslaapkamer. De deur opent expres naar binnen, hier heb je waarschijnlijk meer ruimte, i.t.t. de kinderkamer, daar kun je alle ruimte goed benutten, haha.
Ik zou het zo doen alleen dan het schuine stukje muur aan de andere kant van de paarse muur dus bij de al bestaande dakkapel. Dan wordt de rest van dat kamertje net een stukje breder.

Hier hebben wij boven ook 2 kamertjes van nog geen 3 bij 3(naast 2 grotere kamers) en hoewel het zeker niet groot is vind ik het prima bruikbaar als slaapkamer.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 21:12

Amber_anne schreef:
Ik zou dit ook zo laten.
Snap ik goed dat jullie op dezelfde verdieping willen als een toekomstige baby? Hebben jullie beneden dan maar 1 slaapkamer of is het een mogelijkheid om de kamers om te wisselen


Beneden is inderdaad 1 slaapkamer (en badkamer etc uiteraard).
Op de zelfde verdieping lijkt mij handig... maar nogmaals ik heb er nog geen ervaring mee :P maar steeds van beneden naar boven lijkt mij niet ideaal..
Baby eerst beneden op de slaapkamer kan natuurlijk maar op een gegeven moment wil ik mijn privacy wel weer terug _O-

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:25

En zo? Het zijn dan inderdaad niet mega grote kamers, maar beiden wel groot genoeg om een tweepersoonsbed in de zetten. De kast is dan inloopkast. Je zou ook kunnen kijken of je vanuit beide kamers een kast in de muur zou kunnen maken. Legplank in de muur bijvoorbeeld. Afbeelding

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:35

Ik zou het niet weten, dus daar heb je niet veel aan.
Ik vind het wel een super leuk huis zo van vooraanzicht!

Edit: hoe hebben je buren het opgelost, of hebben die het zo gelaten...
Laatst bijgewerkt door huricane op 15-11-20 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:35

Hartstikke leuk als je baby op jouw kamer kan. Minder leuk als dat niet werkt en je dus niet voorbereid bent op een dergelijke situatie. Hier werd ik constant wakker van haar en zij wakker van ons. Op dag drie lag ze in haar eigen kamertje en beide sliepen partijen ineens.

Ik ken het probleem overigens, wij hebben ook zo'n punt op het dak. Heerlijk licht, maar echt een drama met indelen. Zelf zou ik kiezen voor Amy haar oplossing. Beide ruimtes hebben daglicht en redelijke ruimte. Voor eventuele verkoop in de toekomst zou je kunnen kijken naar een makkelijk te verwijderen oplossing.
Je brengt me overigens wel op een idee, wij worstelen al een tijd met de indeling boven (helemaal door wat halfbakken oplossingen van de vorige eigenaar), wellicht kan bokt helpen haha.

Edit: overigens hoeft een babykamer op een andere etage geen probleem te zijn. Ik zou er dan wel voor kiezen om zelf op zolder te gaan slapen. Overdag heb je de kleine dan dichterbij.