De ellende van een nieuwe laptop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

De ellende van een nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 00:12

Ik heb jullie advies maar weer eens nodig en de vorige keren hebben jullie mij goed geholpen, dus ik dacht het nu maar weer te vragen :D

Ik heb pakweg 15 jaar geleden voor het eerst een laptop gekregen. Dat ding ging mee naar school (2 uur reistijd p/d) en heeft van alles en nog wat wel gezien. Ook is de volledige Sims2 erop gegaan met extra gedownload spullen voor het spel (+1.000)

Ik heb enkele jaren geleden (jaartje of 3) een nieuwe laptop gekocht. Merkte toch dat mijn oude laptop het niet helemaal meer trok, en ook werd het besturingssysteem niet meer ondersteund. Helemaal blij met mijn 2-in-1 en ik gebruik hem meerdere keren per dag.

Mijn oude laptop ging ik steeds minder gebruiken en de laatste jaar eigenlijk alleen voor Sims2 te spelen. Maar ik erger mij steeds meer aan mijn oude laptop. Traag opstarten (+20 minuten voordat ik iets kan gaan doen) Diezelfde tijd heeft Sims2 ook nodig om op te starten. Waardoor ik niet even snel kan spelen maar er een hele dag voor moet uittrekken.


Dus nu toch maar besloten om een nieuwe laptop/desktop te kopen voor alleen sims2. Maar welke??
Heb echt geen idee, kunnen jullie meedenken?

* cd-rom af te spelen, of de mogelijk om een losse cd-rom aan te sluiten (kan dat eigenlijk wel)
* geheugen om naast Sims2 nog extra materiaal erop te zetten
* word moet te openen zijn (zit dat niet standaard erop?)
* makkelijk te installeren (ik red net stekkers erin en aanzetten :') maar kan ik niet aan :x )

Budget is ook nog een dingetje. Ik heb maximaal 400 euro, misschien dat ik dit kan ophogen naar 500 maar dan moet ook echt alles erbij zitten.

Mijn huidige laptop wil ik niet vol zetten met sims2 dus dat is geen optie. Tenzij het mogelijk is om alles betreft Sims2 op een externe harde schrijf te zetten en die aan te sluiten en dan daar vanaf te spelen.

Dus ja HELP :)*

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:32

Sims 2 is een oudere versie en heeft dus niet zoveel systeem vereisten als de nieuwste Sims.

Een simpele pc, wellicht tweedehands met een ssd zou meer dan voldoende moeten zijn. Hoeft dus ook absoluut niet duur te zijn.

Zet er een extra schijf bij in voor extra opslag en je bent een heel eind.

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: De ellende van een nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:37

Bedenk wel dat veel nieuwe laptops geen cd-rom speler meer hebben.. ben ik ook pas geleden achter gekomen toen ik weer wat muziek op een cdtje wilde branden... -O-

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: De ellende van een nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 01:59

Ik zou Sims op een externe harde schijf zetten en die afspelen op je huidige laptop. Ik heb zelf vrijwel alle spellen extern op een harde schijf staan. Externe schijven kan je al met 1 terrabite kopen tegenwoordig. Een beetje laptop kost je meer dan die 400 euro. Word, of eigenlijk Office zit nl niet standaard op een PC, die moet je kopen. Bij een nieuwe lap geinstaleerd komt die ook al op 100 euro of meer.

CD-roms zitten idd tegenwoordig in bijna geen enkele laptop meer. Maar ook die kan je los kopen. Ik heb 1 die DVD-drive is en die je via de usb aansluit.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: De ellende van een nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 10:19

Dat veel laptops geen cd-rom drive hebben was ik enkele jaren terug al achter, met inderdaad mijn huidige laptop kopen. Vond ik al irritant maar toen was het geen probleem omdat mijn oude het nog wel heeft.

Maar Rina het is dus inderdaad mogelijk dus een externe harde schrijf te kopen met een cd-rom drive erbij en het dan via mijn laptop te spelen? Dat zou fijn zijn. En is de cd-rom drive gekoppeld aan de externe harde schrijf of aan mijn laptop en kan ik dan selecteren dat hij moet openen via die harde schrijf? Want dat heeft wel een beetje mijn voorkeur. Ik woon niet groot en ik kan prima een kleine desktop kwijt (mijn oude laptop ligt ook continu klaar op een bijzettafel) maar als het kleiner kan en eventueel in een lade opgeborgen kan worden als er gasten komen is alleen maar een plus punt.

Office heb ik al gekocht en heb een abbo dat er meerdere apparaten aangesloten kan worden. Mijn huidige laptop en telefoon zijn al aangesloten en kan dus eventuele een nieuwe laptop/deskop er ook op zetten. Dus die uitgave heb ik al gehad :D

Rhinocornn

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Re: De ellende van een nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:31

Je kan gewoon een externe harde schijf kopen en direct vanuit daar de Sims afspelen, werkt prima :)

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:56

Je koopt een losse case, stopt daar de harde schijf van je oude laptop in en doordraaien maar.....

Nog simpeler: ros eens een opschoonprogramma over je laptop, bijvoorbeeld Norton Utillities. https://nl.norton.com/norton-utilities

Die oudere laptops worden zo traag door alle paasei die I-net zo nodig meent te moeten schrijven op je computer.
Begin met standaard alle mogelijke cookies te weigeren, regelmatig de boel rigoureus opschonen en verbaas je over de snelheid van oude barreltjes :j

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De ellende van een nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:32

Mijn heel oude laptop had alleen nog Windows Vista dus werd enorm langzaam en ik kreeg geen e-mail en facebook meer.Toen een dure nieuwe gekocht en had de hulp van Student-aan-huis nodig om alles over te zetten.Want zelf snap ik er niets van.Dure grap dat alles.Maar ja nu kan ik weer vooruit.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 15:55

ikke schreef:
Je koopt een losse case, stopt daar de harde schijf van je oude laptop in en doordraaien maar.....

Nog simpeler: ros eens een opschoonprogramma over je laptop, bijvoorbeeld Norton Utillities. https://nl.norton.com/norton-utilities

Die oudere laptops worden zo traag door alle paasei die I-net zo nodig meent te moeten schrijven op je computer.
Begin met standaard alle mogelijke cookies te weigeren, regelmatig de boel rigoureus opschonen en verbaas je over de snelheid van oude barreltjes :j


Tja, daar begin je al. Hoe, wat en waar? Losse case, wat is een harde schrijf (hoe ziet dat ding eruit)
Je hoort het alle volledige leek :+

Norton werkt niet op windows XP, maar ik kan wel eens kijken naar andere programma's :+


En bedankt iedereen die via pb reageert :j

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:33

chamion schreef:
ikke schreef:
Je koopt een losse case, stopt daar de harde schijf van je oude laptop in en doordraaien maar.....

Nog simpeler: ros eens een opschoonprogramma over je laptop, bijvoorbeeld Norton Utillities. https://nl.norton.com/norton-utilities

Die oudere laptops worden zo traag door alle paasei die I-net zo nodig meent te moeten schrijven op je computer.
Begin met standaard alle mogelijke cookies te weigeren, regelmatig de boel rigoureus opschonen en verbaas je over de snelheid van oude barreltjes :j


Tja, daar begin je al. Hoe, wat en waar? Losse case, wat is een harde schrijf (hoe ziet dat ding eruit)
Je hoort het alle volledige leek :+

Norton werkt niet op windows XP, maar ik kan wel eens kijken naar andere programma's :+


En bedankt iedereen die via pb reageert :j

Bij https://www.eijlander.nl/
Met een beetje mazzel kun je er ook Windows 10 op laten draaien. 1,6GHz en 3GB geheugen will do the job. Lukt mij ook.
Ik heb nog wel een oude utillities liggen, die loopt wel op XP.