Facebook haalt twee keer geld van PayPal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Facebook haalt twee keer geld van PayPal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 14:44

Hoi allemaal,

Afgelopen week heeft Facebook geld van mijn rekening afgehaald. Omdat ik geen advertenties oid heb gehad bij Facebook heb ik meteen een bericht naar hun klantenservice gestuurd. Ik kreeg als reactie terug dat het om een factuur van begin augustus gaat, echter staat er bij die factuur dat het op 19 augustus betaald is. Ik heb even op mijn PayPal gekeken, en datzelfde bedrag is inderdaad op 19 augustus van mijn rekening afgehaald. Nu heb ik dit al een paar keer proberen uit te leggen aan hun, maar het lijkt alsof ze het niet snappen. Keer op keer sturen ze dezelfde factuur, maar daar hoort dus niet nog eens betaald voor te worden.

Nu vraag ik me af wat ik hiermee moet doen. Ik wil toch graag mijn geld terug, kan het hard genoeg gebruiken als student hahah. Via PayPal melden heb ik geprobeert maar wanneer ik het via factureringsprobleem wil melden gaat dat niet. Ik kan namelijk geen €0,- invullen bij onjist transactiebedrag en een abonnement is het niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Facebook haalt twee keer geld van PayPal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:54

Screenshot maken van beide betalingen en laten zien?
Ik weet dat je geen Screenshot kunt maken, maar dan misschien een foto van je scherm...

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:58

Gewoon claim indienen bij PP

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:03

Storm schreef:
Screenshot maken van beide betalingen en laten zien?
Ik weet dat je geen Screenshot kunt maken, maar dan misschien een foto van je scherm...

Waarom niet? Is dat geblokkeerd ofzo als je in de fb-app zit?

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:27

Je gaat naar PP naar aktiviteit naar de beteffende transactie die onjuist is en daar naar probleem melden. Als het 2x via PP is afgeschreven kun je dat melden. Gewoon buiten FB om gelijk een PP claim. Daar zit FB niet op te wachten....

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:43

GDG schreef:
Storm schreef:
Screenshot maken van beide betalingen en laten zien?
Ik weet dat je geen Screenshot kunt maken, maar dan misschien een foto van je scherm...

Waarom niet? Is dat geblokkeerd ofzo als je in de fb-app zit?


Nee, ik bedoel op haar rekening. De 2 afschrijvingen onder elkaar zetten en dan een screenshot maken.
Op mijn bank app lukt dat alleen niet. Je kan geen screenshot maken, dat is beveiligd.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 09:33

Pareltjes schreef:
Je gaat naar PP naar aktiviteit naar de beteffende transactie die onjuist is en daar naar probleem melden. Als het 2x via PP is afgeschreven kun je dat melden. Gewoon buiten FB om gelijk een PP claim. Daar zit FB niet op te wachten....


En hoe moet ik dat melden? Want ik probeerde het dus te melden via het kopje transactie fouten (daar stond dubbele afschrijving bij) maar daarna kon ik niet verder omdat er dus geen optie voor dubbele afschrijving bij stond.

Ik ga een screenshot proberen te maken van mijn scherm. Heb wel al een screenshot van beide PayPal afschrijvingen gestuurd

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Re: Facebook haalt twee keer geld van PayPal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:01

Misschien maar even via PB verder?

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 21:54

Pareltjes schreef:
Misschien maar even via PB verder?

Is al niet meer nodig

Even een update, Facebook heeft mijn vraag gesloten zonder mogelijkheid tot opnieuw openen. Heb nu via PayPal een probleem gemeld, niet als dubbele afschrijving want dat was niet mogelijk. Ik heb het nu gemeld als product niet ontvangen.

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Re: Facebook haalt twee keer geld van PayPal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:08

Ja! Helemaal goed! Fijn dat facebook het gewoon sluit.....makkelijk geld verdienen zo!

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Facebook haalt twee keer geld van PayPal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:46

Snipping tool of een andere printscreen tool gebruiken, en het bij FB en PP duidelijk maken dat er iets dubbel gaat. Maar ik heb bij FB nog nooit iets dubbel gehad, dus weet je zeker dat je je ad niet op verschillende pagina’s hebt lopen? Je kunt via FB al je ads volgen en ook je invoices, dus....

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 08:31

Abiola schreef:
Snipping tool of een andere printscreen tool gebruiken, en het bij FB en PP duidelijk maken dat er iets dubbel gaat. Maar ik heb bij FB nog nooit iets dubbel gehad, dus weet je zeker dat je je ad niet op verschillende pagina’s hebt lopen? Je kunt via FB al je ads volgen en ook je invoices, dus....


Ik heb gekeken maar voor er staat ook gewoon geen factuur voor hetzelfde bedrag if überhaupt een factuur voor eind september of oktober. Ze sturen zelf ook steeds de factuur waarop letterlijk staat 'betaald op x augustus'. Maar echt luisteren doen ze dus niet.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Facebook haalt twee keer geld van PayPal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 11:54

Ik zag nu net dat er ook op 11 september iets af is gehaald wat niet in mijn of mijn moeders advertentie beheer staat. Dus ook daar maar een probleem gemeld via PayPal.

Facebook reageerde toch terug, maar ze lezen totaal niet wat er staat. Ik kreeg nu een reactie over een creditcard terwijl dat totaal niet van toepassing is. Ook staat er dat advertenties van instagram betaald worden onder de naam Facebook, daar was ik zelf al achter. Maar ook van instagram zijn er geen advertenties in september of oktober geplaatst.