Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 17:34

Hallo allemaal!

Er staat bij mij een verhuizing op de planning en ik hou van een goede voorbereiding :D

Ik wil zoveel mogelijk zelf doen maar de tijd waarin je al je ( studie ) vrienden optrommelde om te helpen sjouwen is wel voorbij dus ben ik mij gaan oriënteren op verhuisbedrijven. Ik ben van plan alles zelf in te pakken en dozen met spullen kan ik zelf heen en weer rijden maar ik moet op zoek naar spierbundels die mijn meubilair kunnen vervoeren en 16km verderop weer in elkaar kunnen zetten. Waar ik nu tegenaan loop is dat ieder bedrijf waar ik contact mee opneem langs wil komen voor een prijsindicatie. Dat snap ik wel maar toch ben ik benieuwd naar aan wat voor kosten ik moet denken in het algemeen. Toen dacht ik, weet je wat ik vraag eens op bokt wat mensen kwijt waren voor hun verhuizing in het algemeen en wellicht kan ik daar nog handige tips uithalen :j

Dus: hoe zag jouw verhuizing eruit? Wat waren ongeveer de kosten? En wat zou je eventueel anders willen doen?

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:39

Mijn broer is een aantal maanden geleden verhuisd en heeft via Marktplaats een paar lokale 'mannetjes' met busje geregeld. Kostte niet veel, reden een paar keer op en neer met busje (en dat lijkt me met jouw afstand van 16 km ook prima te doen) en was goedkoop. Kan natuurlijk niet inschatten hoeveel spullen je hebt en denk ook dat ze daarom willen langskomen. Wellicht ook de route/parkeren even checken, een heel eind sjouwen of eindeloos trappen op en af is natuurlijk meer werk dan voor de deur parkeren van een gelijkvloerse woning ;).

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:40

1800€ voor een 2 persoonshuishouden inclusief inpakken, demontage en montage. Verhuizing was binnen dezelfde stad. Ik zou het nooit anders doen. De vorige keer had ik niet laten inpakken, nu wel. Inpakker begon om 8 en om 3 was alles ingepakt. Verhuizing begon om 8 en rond 4 klaar. Alleen zelf moeten uitpakken.

Ik heb uiteindelijk 3 bedrijven laten langskomen voor een offerte.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:40

Ik heb ongeveer €1600,- betaald voor mijn verhuizing (55km). Voor dat geld heb ik 4 weken van te voren dozen geleverd gekregen die ik kon gebruiken (100 stuks+ stickers en papier om kwetsbare dingen te verpakken), hebben ze mijn bed en mijn kledingkast uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, en hebben 3 man met 2 wagens in één dag alles overgebracht. Inpakken van de dozen heb ik zelf gedaan. Grote meubels hebben zij ter plekke ingepakt in plastic en dekens. De dekens hebben ze meegenomen, het plastic moest ik zelf afvoeren.

Wat ik heel handig vond is dat ik met een stift op de dozen-stickers had geschreven naar welke kamer het moest, en daaronder met pen wat erin zat. Daardoor hoefde ik niet zelf bij de deur te gaan staan om van iedere doos te zeggen naar welke kamer het moest, maar konden ze heel veel zelf doen.

boemel

Berichten: 8408
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:51

Ik volg even.
Mogelijk gaan we ook verhuizen en daar waar we 2.5 jaar geleden de vrienden gevraagd hebben, wil ik dit in Coronatijd niet weer doen.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 17:57

Vjestagirl schreef:
Ik heb ongeveer €1600,- betaald voor mijn verhuizing (55km). Voor dat geld heb ik 4 weken van te voren dozen geleverd gekregen die ik kon gebruiken (100 stuks+ stickers en papier om kwetsbare dingen te verpakken), hebben ze mijn bed en mijn kledingkast uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, en hebben 3 man met 2 wagens in één dag alles overgebracht. Inpakken van de dozen heb ik zelf gedaan. Grote meubels hebben zij ter plekke ingepakt in plastic en dekens. De dekens hebben ze meegenomen, het plastic moest ik zelf afvoeren.

Wat ik heel handig vond is dat ik met een stift op de dozen-stickers had geschreven naar welke kamer het moest, en daaronder met pen wat erin zat. Daardoor hoefde ik niet zelf bij de deur te gaan staan om van iedere doos te zeggen naar welke kamer het moest, maar konden ze heel veel zelf doen.


Dit klinkt een beetje als mijn plan dus die 1600 hou ik in mijn achterhoofd.


' lokale mannetjes ' regelen was niet mijn plan haha, grootste gedeelte van t dorp is 50+ haha.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:39

Hier 1900 euro, 3 persoonshuishouden, maar wel 170 km verderop. Zelf ingepakt. De mannen starten om half 8 met inpakken en reden om 10 uur weg. Om 12 uur weer gestart met uitpakken, om half 3 stonden alle dozen in de juiste ruimte. Heerlijk en het geld waard wat mij betreft. Verhuizen is al stressvol genoeg met huisdieren en kind.

Lindsey_99
Berichten: 2487
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:56

Voor nog geen 100 euro per dag huur je een vrachtwagentje 18 m3 met B rijbewijs. Daar kun je alle losse spullen in verhuizen, en dan zijn de zware dingen voor de verhuizer. Wij gaan over een paar maanden verhuizen naar 40 km verderop en doen alles zoveel mogelijk in Sammla dozen en de rest in verhuisdozen, en verhuizen die zelf met de trailer. De meubels, piano en overige zware dingen zijn voor de verhuizer.

anjali
Berichten: 15084
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:56

Bij mij zo'n 3000 euro. Met verhuisbedrijf,zelf ingepakt,in 2 keer.Slechts enkele kilometers verderop.Ik ben wel spullen kwijt.

biancatjuh27

Berichten: 317
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:06

Wij waren 2500 euro kwijt, dit was excl. (de)monteren. Maar wel al het verpakkingsmateriaal. Ging om een afstand van +/-200km. Wij zijn een 3persoons huishouden.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:16

€2600 euro, 2 volwassenen en een baby.
Verhuizing uit een appartement vanuit de binnenstad (dus werken met lift) naar waarvan een deel van spullen in opslag gingen en een deel verhuisd werd naar een tijdelijke woning. Vervolgens na een krap jaar opnieuw verhuisd (zat bij dezelfde kosten in) en toen werden de spullen uit de opslag ook meegenomen naar het nieuwe huis. Bij de tijdelijke woning gebruikten ze ook een lift.
Wij hebben 3 bedrijven laten komen en daaruit gekozen.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 19:21

In sommige gevallen wel een flinke smak geld zo te zien. Nu zit ik me af te vragen of ik me dan zo vergis in mijn inboedel haha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:23

Wij hadden https://studentverhuizers.nl/
Niet zo heel duur en ze hebben het werkelijk supernetjes gedaan! Ze gingen heel netjes en professioneel met alles om! We hebben ze daarom ook nog een flinke fooi gegeven :)
Ze doen het echt als bijverdiensten maar komen wel met professioneel spul aan en worden na afloop ook geevalueerd, dus echt heel goed geregeld allemaal :)

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 19:28

Dat is ook een mooie service. Eens kijken of zoiets ook in Drenthe bestaat.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:43

Voor het verhuizen van meubels vanuit mijn studentenkamer (een grote bank, bed, veel dozen en nog wat overige grote spullen) hebben wij een busje gehuurd. Hiermee hebben we in totaal 32 km gereden en dit kostte zo'n 80 euro. Maar de prijzen zijn denk ik wel hoger als je iemand moet inhuren die de spullen in de bus doet + naar binnen brengt :) Wij hadden dit zelf gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:57

har166 schreef:
Dat is ook een mooie service. Eens kijken of zoiets ook in Drenthe bestaat.


Ik geloof dat we ongeveer 450 euro kwijt waren voor 4 man + vrachtwagen voor een uur of 4 ingehuurd. Inpakken hadden we zelf al gedaan.
Het oude en nieuwe huis lagen op ongeveer 30 kilometer afstand van elkaar.
Uiteindelijk hadden ze bijna anderhalf uur langer werk omdat een aantal zware spullen bijna niet van de trap te krijgen waren (oa een loodzware loopband die niet uit elkaar kon worden gehaald). Maar ze gaven niet op en het is ze gelukt! Ze hebben ook niets extra's gerekend qua kosten maar we hebben ze toch allemaal 50 euro fooi gegeven omdat ze in de hitte (het was bijna 30 graden) toch alles uit de kast trokken voor ons. We gaven zelf al aan dat ze de loopband dan maar moesten laten staan, maar daar wilden ze niets van weten :+
En studenten kunnen altijd wel een extraatje gebruiken, zeker omdat het afgesproken berekende bedrag gewoon heel laag was.
Het waren allemaal nette jongens die hun taak heel serieus namen. Manlief was in eerste instantie sceptisch maar uiteindelijk echt supertevreden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-10-20 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:01

Ik schrik best van de prijzen hier, geloof toch dat ik het zelf maar gewoon doe als het maar half mogelijk is :=

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:09

Nirvana_ schreef:
Ik schrik best van de prijzen hier, geloof toch dat ik het zelf maar gewoon doe als het maar half mogelijk is :=



Wij krijgen volgende week de sleutelmaar doen het zelf.

Wat een bedragen zeg. Doe ik liever andere dingen voor.

Wij pakken de trailer en rijden daar mee heen en weer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:13

Ik heb nog even nagekeken en we waren iets meer als 450 euro kwijt ipv de 600 euro die ik eerder had genoemd :o
Ik vind dat toch echt wel goedkoop, hoor.

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:01

Ik was €1500 kwijt. Wel zelf ingepakt, heb dozen/papier/stickers van het verhuisbedrijf gekregen. Vondt het echt ideaal, ze zijn 3/4 uurtjes bezig geweest. Hebben alles in mijn nieuwe huis op de goede plek gezet.

Veel geld zeker, maar zou het de volgende keer weer zo doen :D.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:09

Ik was 100 euro kwijt voor een mannetje met busje huren, meeste kleine dingen had ik al verhuisd (2 km afstand) en had met de grote dingen nog hulp van 3 mannen erbij. Alles is heel snel gedaan, voor laag budget ideaal! Verhuizer via Fb gehuurd.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:15

Flits__ schreef:
Ik was €1500 kwijt. Wel zelf ingepakt, heb dozen/papier/stickers van het verhuisbedrijf gekregen. Vondt het echt ideaal, ze zijn 3/4 uurtjes bezig geweest. Hebben alles in mijn nieuwe huis op de goede plek gezet.

Veel geld zeker, maar zou het de volgende keer weer zo doen :D.

Dit was ik ook ongeveer kwijt, incl verhuislift.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:22

Wij hebben zelf een verhuisbedrijf met ook een concept waarbij je zelf kan mee helpen bij je eigen verhuizing en zodoende kan besparen op de kosten.

https://www.verhuizendoenwesamen.nl

Mocht je vragen hebben dan vraag maar raak :)

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 22:58

Ik zie dat bij jullie bedrijf het besparen juist gaat om zelf voor mensen te zorgen die helpen sjouwen. Dat is net hetgene wat ik wil uitbesteden haha. Het zware werk zijn 5 kasten, mn bed en de bank. De rest gaat in dozen of til je zo mee ( lampen enzo ). Blijft lastig inschatten. Ik was van mn appartement naar dit huis in 1 dag over en dat was met behulp van 3 meiden en mn vader. Er is niets nieuws bijgekomen m.u.v een andere bank.

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:26

Ik heb zo'n 2 jaar geleden 1000 euro betaald. Voor dat geld kreeg ik dozen en etiketten, demontage van de grote meubels, een verhuislift, 3 verhuizers en natuurlijk een verhuiswagen.

Ik heb zelf ingepakt. Het ging om zo'n 60 dozen plus aparte garderobedozen. De afstand was niet noemenswaardig, van de ene kant van het centrum naar de andere kant. De verhuizers begonnen 's ochtends vroeg met inladen en waren rond lunchtijd klaar. De rest van de dag heb ik de dozen uitgepakt en aan het eind van de dag zat ik een huis dat zo goed als klaar was. Ik zou het de volgende keer absoluut weer zo doen, sowieso omdat ik niet op de begane grond woon. :))