Naaimachine kopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 09:25

Het moet er toch weer eens van komen. Ik wil een naaimachine :D Vroeger heb ik veel basic dingetjes gemaakt op mijn moeders machine en nu dus op zoek naar iets voor mezelf.

Ik heb een budget tot 200 euro. Zal zowel jeansstof als katoen willen naaien. Knoopsgaten en elastiek.

Waar moet ik op letten bij de aankoop? Iemand tips voor een fijne machine?

Anoniem

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:56

Ik kom hier even een voorzichtig stipje zetten, want ik ben ook aan het nadenken over het kopen van een naaimachine. Wil graag mijn eigen kleding gaan maken/aanpassen.

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:58

Ik heb zelf de Toyota jeans naaimachine . Ideale machine .

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:59

Ik vind 200 euro niet zoveel voor een naaimachine met die eisen eerlijk gezegd maar mijn zus heeft er een van Blokker van 99 euro en die doet het nog goed, dacht een Singer.

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:05

Ik zou een (goedkope) singer niet zo snel doen voor jeansstof, daar heb je meestal een sterkere machine voor nodig.

Heb je al geïnformeerd voor een tweedehandse bij een naai-winkel? Oudere machines zijn vaak kwalitatief beter.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:06

Let op met goedkope singers van Aldi/Blokker/Lidl. Het schijnt dat de merknaam Singer is vrijgegeven, waardoor er geen kwaliteitseisen meer gehandhaafd worden. Je kunt dus geluk hebben of veel pech. Ik ben zelf ook begonnen met een goedkope Singer, die deed het prima. Maar ik ken ook mensen die met een rotmachine zaten.
Ik heb nu een oude Husqvarna Lisa. Perfect ding! Vaak zijn goede merken tweedehands nog erg goed en soms beter dan een nieuwe voor dezelfde prijs.
Bernina naaimachines zijn echt fantastisch, maar zelfs tweedehands vaak nog duur. Husqvarna, brother, lewenstein zijn bvb ook prima merken. Binnen de merken heb je duurdere en goedkopere opties, hoe luxe je het wilt maken.
Als je kleding wilt gaan maken is een lockmachine op een gegeven moment een hele fijne aanvulling om netjes af te werken.
Ik naai alle rekbare stoffen eerst met een flauwe zigzagsteek, daarna lock ik 3 draads af. Niet rekbare stoffen gewoon met een rechte steek en dan met de lockmachine.
Lockmachine van Lewenstein heb ik ook tweedehands van marktplaats. Topding!

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:07

Ze hebben/hadden bij Blokker ook een Superjeans naaimachine maar is tijdelijk uitverkocht.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:41

Ga langs een dealer, probeer er verschillende....zeker een goede tweedehandse heeft veel prijs kwalitijd verhouding!
zelf ben ik weg van Pfaff

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:09

Zoek een oude Toyota of een Vendomatic( :D ). Zijn niet stuk te krijgen en doen hun werk goed.
Nadeel is dat ze zwaar zijn.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:42

Ik zou voor een goeie 2de hands gaan. De naaimachines uit oma’s tijd zijn vaak onverwoestbaar, eenvoudig en goed. Zoek een bekend merk en type.

dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:54

Ik heb zelf een Pfaff ambition een heerlijke machine! Heb hiervoor altijd 2e hands apparaatjes gehad, maar daar was altijd wat mee. Ik zou nog even doorsparen, een Pfaff smarten is er al vanaf 299€ dan heb je ook een hele goede machine.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:08

Ik vind 200 euro voor een machine die ook jeans kan hebben idd ook laag. Heb zelf ook al rondgekeken, mijn bijna antieke Pfaff begint spatjes te vertonen, en wil geloof ik met pensioen. Machines die jeans ook echt kunnen hebben zitten een stuk boven je budget TS. Al het goedkope spul geeft toch mindere kwaliteit dan de goede merk machines, zoals idd Pfaff, Bernina enz enz. Een machine die ook jeans echt kan hebben ging al snel naar de 3 a 4 honderd.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:17

dewilderoos schreef:
Ik heb zelf een Pfaff ambition een heerlijke machine! Heb hiervoor altijd 2e hands apparaatjes gehad, maar daar was altijd wat mee. Ik zou nog even doorsparen, een Pfaff smarten is er al vanaf 299€ dan heb je ook een hele goede machine.



Deze heb ik ook en echt zo een fijne machine!
Wel heeft deze serieus problemen om in dikke thermo werkjassen een nieuwe rits te zetten de motor is dan niet sterk genoeg, maar jeans, gewone winterjassen en zelfs split leer en pvc kan hij wel.

Dus eigenlijk de gewone voorkomende dingen gaan goed, van zeer dun chiffon tot dik en stugge stoffen.
(Dus het vervelende klusje voor die werk jassen van manlief besteed ik lekker uit, en blijft ook mijn machine vuil en zand vrij!)
Laatst bijgewerkt door kwita op 07-09-20 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:22

200 Euro is inderdaad niet zo veel. Ik heb zelf een Bernina en ben daar heel blij mee. Ik zou dan of voor een goede tweedehands gaan of nog even verder sparen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:37

Kijk voor een simpele Janome of Brother voor dat geld :)
Geen aldi/kruidvat/lild ivm de service en garantie ect :)

En meld je vooral in het naai topic :D zitten veel doorgewinterde naaisters die graag helpen :)

Ik heb alleen Bernina machines, maar dat red je niet met 200 euro :D

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:38

Ik heb een fantastische Janome, is wel ver over budget. Maar die gaat echt overal doorheen, ik repareer vaak dekens enzo. Handig is een snelheidsregelaar, maar goed dat zit alleen op duurdere machines.

Wat hier eerder is gezegd, die oude naaimachines zijn heel sterk. Veel sterker dan die lichte goedkope naaimachines.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:28

Spaar alsjeblieft verder, je zult blijer zijn als je met een goede maschine werkt.
200euro is niet veel voor maschine.

Ik heb zelf 299 betasld voor een pfaff smart, voor de basis etc.doet hij het echt super.
Plus de maschine is zwaar, moter is voor wat ik alles naai sterk genoeg.

Ik heb ook een goedkope lidl maschine hier staan, geloof mij: waardeloos ding voor je geld niets doet het goed, draad die continu kapot getrokken wordt, maschine die vast draait, naalden die ineens afbreken omdat instelling zich veranderd, etc etc.

Beter is inderdaad om naar een naaiatelier te gaan en verschillende machines uit te proberen. Er wordt dan echt gekeken naar wat het beste is voor jou.
Zo ben ik dus op de pfaff smarter uitgekomen, tevreden ben ik zeker :D

Hatsjie
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:32

Ik heb zelf de TOYOTA SUPER J34 XXL.
Hiermee kan je diverse lagen jeans naaien, maar ook niet al te dik leer.
Prima machine, eenvoudig in gebruik.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:57

Die superjeans is wel een werkpaard voor een leuke prijs. Weinig opties maar voor recht toe recht uit is hij prima. Ik weet niet of deze knoopsgaten kan maken.

Ik heb zelf een Husqvarna Emerald, dat is een hele fijne machines met veel opties, prima middenklasser. Bernina en Janome zijn echt supermachines. Brother ook, die zit er tussenin.
Maar mijne is al nieuw dubbel jouw budget en Bernina/Janome zijn minimaal daar weer het dubbele van.
Pfaff is ook heel goed, maar dat moet je liggen omdat het transport van de stof anders is dan bij de meeste machines. Ben je het gewend wil je nooit anders meer, ben je het niet gewend vervloek je de machine.

Maar als je naar een knappe naaimachine winkel gaat kan je daar verschillende bekijken en vergelijken. Ik heb die van mij bij Wouters in Amsterdam vandaan en daar hadden ze heel veel machines gebruiksklaar staan die je allemaal mocht testen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:06

ingvdh schreef:
Maar als je naar een knappe naaimachine winkel gaat kan je daar verschillende bekijken en vergelijken. Ik heb die van mij bij Wouters in Amsterdam vandaan en daar hadden ze heel veel machines gebruiksklaar staan die je allemaal mocht testen.


Wouters is wel een bijzondere man :)
Mijn machine komt ook bij hem vandaan, in de 5 weken dat hij in Zaandam zat. Daarna was ie steeds minder en minder open en ineens was ie verdwenen. Over zijn rare berichten op FB nog niet te spreken

Ik ga naar Wildschut in Amsterdam :) Fijne service, nette communicatie.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:37

Ik heb een Bernina. Zijn nieuw best duur. Ik heb hem destijds tweedehands gekocht en veel plezier er mee. IK heb liever altijd iets goeds tweedehands, dan bagger nieuw.
bovendien een goede degelijke machine verkoopt ook makkelijker als het naaien je toch niet bevalt.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:43

bridgetF schreef:
Ik heb een Bernina. Zijn nieuw best duur. Ik heb hem destijds tweedehands gekocht en veel plezier er mee. IK heb liever altijd iets goeds tweedehands, dan bagger nieuw.
bovendien een goede degelijke machine verkoopt ook makkelijker als het naaien je toch niet bevalt.



Bernina, juki en de zware types van brother zijn erg fijne beginner machines.

Als je echt veel wilt naaien, is een duurdere machine de investering waard!

Met een Singer van 100 euro kom je er helaas niet.

Je kan natuurlijk ook verschillende dealers bellen, wat voor machine ze jou adviseren voor het type werk wat je wilt gaan doen..

Zo heb ik eerst achter een brother innov-is gezeten.
En ja... Daar is 800 voor betaald.

pillow
Berichten: 7805
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Naaimachine kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:02

Ik heb een Husqvarna die ondertussen 45 jaar oud is. Super ding. Ik heb alles er onder gehad jeansritsen. paardendekens halsters maar ook het fijne werk. Nog nooit iets aan stuk geweest. Ik zou ook zeggen ga voor een tweedehands topmerk, die vind je heus voor €200,00 of minder op bijv Marktplaats. Net als met bijv een zadel. Ik koop liever een tweedehandse Stubben voor €500,00 dan een nieuwe van een twijfelachtig merk.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 12:12

Bedankt voor de vele tips :D Ik wil geen al te dure machine omdat ik bang ben dat hij na een maand in een hoekje staat te verstoffen. Qua jeans zal het ook met name om reparaties gaan.

Tweedehands sta ik zeker voor open en ga me even oriënteren op de hier genoemde merken :)

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:08

Cubone schreef:
Bedankt voor de vele tips :D Ik wil geen al te dure machine omdat ik bang ben dat hij na een maand in een hoekje staat te verstoffen. Qua jeans zal het ook met name om reparaties gaan.

Tweedehands sta ik zeker voor open en ga me even oriënteren op de hier genoemde merken :)


Ik weet niet waar je woont. Maar... Waar ik m weg heb, mag je hem binnen n jaar retour doen.
Juist om die reden.