Welk toilet ..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Welk toilet ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 21:13

Nu toch wel de vreemdste vraag die ik ooit gesteld heb op bokt, en toch ga ik het vragen :')
Momenteel zijn we bezig met een kantoorpand ombouwen tot woonhuis, ( [HTT] ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis) alles moet er nog in, zo ook de badkamer met toilet.
Nu weet ik absoluut niet welk toilet ik moet kiezen, niet zo zeer betreft model, hou van simpel en strak, dus dat is niet zo'n punt, maar ik kan bijna nergens iets vinden over het doorspoelen, wat ik toch wel een vrij essentieel punt vind. Ik vind het namelijk absoluut verschrikkelijk als ik ergens op bezoek ben en ze hebben zo'n toilet waar je toiletpapiertje boven blijft drijven, of erger nog, de grote boodschap, waardoor je nog een keer moet spoelen, of de knop heel lang ingedrukt moet houden, maar in de hoop dat "het" verdwijnt , om vervolgens toch op het laatste moment weer boven te drijven :')
Sowieso wil ik een diepspoel zonder spoelrand/open spoelrand?, verder hoop ik op wat "ervaringen" van jullie, want als die eenmaal hangt vervang je het niet even zomaar meer natuurlijk, zoek wel in de lagere prijsklasse.

Vond dit model erg mooi, en aardig in budget, maar hier lees je dus direct in de reviews dat het doorspoelen een ramp is, dus toch maar vanaf gezien https://www.hornbach.nl/shop/JUNGBORN-S ... tikel.html

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23442
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Welk toilet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:28

Hoe mooi en modern ook, wij hebben een ouderwetse mét plateau. De afgelopen jaren door schade en schande geleerd hoe belangrijk het is om het af en toe ff uit te zwaaien om veranderingen op te merken (sorry voor het praatje). Hier nooit problemen met niet wegspoelen (wat we bij de vorige plonspot wel hadden overigens)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Welk toilet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:33

Hier ook een plateau, het enige toilet waarbij, in mijn ervaring dan, nooit problemen zijn met doortrekken. Geen gedoe met toiletpapier of wat dan ook maar dat opeens weer naar boven floept.

En Polly's punt is ook een goede, kijken wat eruit komt is goed voor de gezondheid.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 22:33

Begrijp jullie punt, maar een met plateau is echt een no go voor mij. In ons huidige huis hebben we 2 toiletten, we hebben een diepspoel Toilet en een toilet met plateau, hij spoelt wel goed door, Dat klopt, maar moet eerlijk zeggen dat ik die met plateau echt vermijd, alleen al de herrie die het maakt met plassen waar ik mij echt mateloos aan kan irriteren, waardoor ik altijd probeer scheef te gaan zitten om tegen de zijkant aan te plassen zodat je dat niet hebt, is erg oncomfortabel :=
er zijn wel diepspoel toiletten die goed doorspoelen, alleen je moet net een goede treffen, en kan nog niet echt duidelijk vinden welke wel een goede spoeltechniek hebben en welke niet, maar daarom mijn vraag hier :)
De huidige die we hebben is helaas niet randloos, en ivm hygiëne en schoonmaakgemak wil ik dat wel, maar hij spoelt wel goed door, dus t kan wel :j

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:36

Je kunt de hoeveelheid water wat doorspoelt instellen. Ik weet niet hoe dat werkt bij inbouw trouwens, misschien is dat een keer instellen en je komt er nooit meer bij, maar met een bak kun je dit zelf altijd weer aanpassen.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Welk toilet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:28

Inbouw zou ik zeker niet meer willen.
Onze muur is helemaal bol komen te staan.
En zitten momenteel echt te wachten tot de pot er volledig vanaf ligt :=

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:51

Kmbrly schreef:
Inbouw zou ik zeker niet meer willen.
Onze muur is helemaal bol komen te staan.
En zitten momenteel echt te wachten tot de pot er volledig vanaf ligt :=

Dan heb je lekkage :D

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welk toilet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:00

Kijk vooral ook naar de hoogte van de pot. In mijn huis heb ik zowel boven als beneden een pot met een hoge zitting en vind dat ideaal.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:24

Faelynn schreef:
Dat klopt, maar moet eerlijk zeggen dat ik die met plateau echt vermijd, alleen al de herrie die het maakt met plassen waar ik mij echt mateloos aan kan irriteren, waardoor ik altijd probeer scheef te gaan zitten om tegen de zijkant aan te plassen zodat je dat niet hebt, is erg oncomfortabel :=


Dat geklater in het water vind je wel fijn?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 19:09

Nielojram schreef:
Faelynn schreef:
Dat klopt, maar moet eerlijk zeggen dat ik die met plateau echt vermijd, alleen al de herrie die het maakt met plassen waar ik mij echt mateloos aan kan irriteren, waardoor ik altijd probeer scheef te gaan zitten om tegen de zijkant aan te plassen zodat je dat niet hebt, is erg oncomfortabel :=


Dat geklater in het water vind je wel fijn?


Nee juist niet en dat is wat ik altijd heb met zo'n plateau, daarbij kan iedereen door de deur heen horen hoe nodig je moest plassen door dat geklets in het water op het plateau :')

Maar dit lijkt mij een irrelevante discussie, ben gewoon op zoek naar ervaringen met merken/doorspoeltechnieken van een simpel modern diepspoel toilet zonder rand, die keus is gemaakt.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Welk toilet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:22

Mijn schoonouders hebben een toilet waar het water als een soort van kolk door heen gaat, ook geen spoelrand. Die is erg mooi. Zelf hebben wij er een van V&B ook zonder spoelrand. Ben er wel tevreden over. Makkelijk schoon te houden.sie van ons zit ook iets hoger dan gemiddeld volgens mij. Vooral mijn vriend die wat langer is vind dat prettig.

Die van ons was wel wat prijzig rond de €500 en dan heb je nog geen spoelknop. Daar heb ik die van geberit toilet knop rvs.
Allemaal wel prijzig maar alles spoelt weg en makkelijk schoon te houden.