Auto kopen om te verhuren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Auto kopen om te verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 19:37

Hello,

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe hobby; kitesurfen. Super leuk, maar het niet hebben van een auto is wel lastig. Ik ben aan het overwegen om een auto aan te schaffen, maar deze zal ik dus erg weinig gebruiken. Ik ben aan het overwegen om hem te verhuren/delen via Snapcar.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft? Ze zeggen zelf dat je gemiddeld 360E per maand kunt verdienen (in Amsterdam). Dit is dan gebaseerd op 8x verhuren, en huurders rijden gemiddeld 150km.

De auto moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Max bouwjaar 2009
- Max 200k op de teller
- Centrale vergrendeling
- Twee sleutels aanwezig

De volgende auto's zijn geschikt:
VW Polo 2009 -
Ford Fiesta 2009 - 2017
Fiat 500 2009 -2015
Hyundai i10 2013 -
Hyundai i20 2014 -
Toyota Aygo 2014 - 2017
Toyota Yaris 2009 - 2014
Peugeot 208 2012 - 2019
Peugeot 308 2013 -
Renault Clio 2009-2014
Renault Clio 2009 - 2019
Renault Twingo 2009 -
Citroen C3 2009
Ford Mondeo 2010 -
SKODA Fabia 2009 - 2014

Als ik op MP kijk, zie ik dat vooral de Hyundai i10 relatief goedkoop aan te schaffen is (en zuinig is). Volgens de ANWB autokosten website (https://www.anwb.nl/auto/autokosten) ben ik 310E per maand aan deze auto kwijt excl brandstof. Daar komt dan nog 20E bij voor een parkeervergunning en 40E per maand dat naar Snapcar gaat. Dit betekent dat de auto me 10E per maand kost excl brandstof. Dit klinkt toch bijna te mooi om waar te zijn?!

Meningen? Tips?

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: Auto kopen om te verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:40

Geen ervaring verder mee. Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe verzekering voor mijn nieuwe auto en echt (bijna) alle verzekeraars hebben in de voorwaarden staan dat er geen schade wordt uitgekeerd als de auto (betaald) verhuurd wordt.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:41

Liess__ schreef:
Geen ervaring verder mee. Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe verzekering voor mijn nieuwe auto en echt (bijna) alle verzekeraars hebben in de voorwaarden staan dat er geen schade wordt uitgekeerd als de auto (betaald) verhuurd wordt.

Dit... als particulier verhuren is bijna niet te doen zonder grote risico's.
Bedrijfsmatig kan het wel... maar voor een wagen met wisselende chauffers is de verzekering ook weer duurder.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:44

Check idd even hoe het gaat bij je potentiele autoverzekering met claims als het gaat om verhuur. En kijk ook even goed de voorwaarden van Snappcar zelf door hoe het zit met schade ontstaan tijdens verhuur en wie voor wat betaald, je bent nogal snel de banketstaaf qua kosten als verhuurder bij dit soort dingen. Zelfs als schade door een huurder is ontstaan, dus lees dat echt goed door voordat je straks een keer een slechte huurder treft en je al die bespaarde kosten weer mooi kwijt bent :o

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:47

Mijn zus en zwager hebben dat een tijdje gedaan met hun 2e auto. Ik weet niet via waar, maar die haalden de maandelijkse kosten er makkelijk uit. Terwijl ze hem een paar dagen per maand verhuurden. Was een wat oudere citroen c1.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:53

c_alsemgeest schreef:
Liess__ schreef:
Geen ervaring verder mee. Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe verzekering voor mijn nieuwe auto en echt (bijna) alle verzekeraars hebben in de voorwaarden staan dat er geen schade wordt uitgekeerd als de auto (betaald) verhuurd wordt.

Dit... als particulier verhuren is bijna niet te doen zonder grote risico's.
Bedrijfsmatig kan het wel... maar voor een wagen met wisselende chauffeurs is de verzekering ook weer duurder.

Nee hoor, die verzekering kun je als particulier ook afsluiten.

Wat dat kost, gaan we het niet over hebben.....

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Auto kopen om te verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:15

Misschien ook kijken naar Mazda.
Zijn erg degelijk

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Auto kopen om te verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:18

Goh wat een goed idee. Een verzekering zodat je via Snappcar kan verhuren (inclusief dekking dus) kan je blijkbaar bij Allianz regelen, maar ze zijn niet zo duidelijk over hoeveel dat dan kost.

Het enige waar ik mijn bedenkingen bij zou hebben is dat je vaak heel last-minute weet of de wind goed genoeg aan is, wat het verhuren wellicht wat moeilijker maakt.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Auto kopen om te verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 20:24

Zodra je de auto verhuurt via Snapcar zit daar een verzekering bij in, zie https://www.snappcar.nl/verzekering. Bv je no claim wordt ook niet aangetast. Ik weet alleen niet of het dan voor je eigen auto verzekering nog uitmaakt dat je hem uitleent, maar ik denk dus van niet? Wel iets om uit te zoeken!

floorsil, een mazda staat niet in het lijstje geschikte auto's en kan geen Snapcar keyless geinstaleerd krijgen, en dus kan ik daar niet genoeg geld mee verdienen. Die valt dus af

Serendipity1, dat is zeker waar. Maar ik heb nu bv vaak 1-3 dagen per week dat het misschien gaat waaien én dat ik kan. De overige 4 dagen zou ik de auto in verhuur kunnen zetten. En dan last minute aanpassen als evt extra dagen erbij komen dat de auto verhuurt kan worden

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Auto kopen om te verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:35

Ik ken mensen die dit deden en doen alleen via een andere organisatie en ging perfect, nooit gedoe.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Auto kopen om te verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 13:36

Shalimar, weet jij toevallig welke organisatie dit was?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Auto kopen om te verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:23

Leuk, tot dat de huurder de koppeling stuk rijdt, terug komt met een motor storing, enz. Dan begint de ellende.