ebay en afhaalpunt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

the_titan

ebay en afhaalpunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 23:41

Hi,

Ik zoek een beetje hulp i.v.m. een aankoop op Ebay.

Kan ik een aankoop bij een afhaalpunt ergens in Belgie laten leveren? Ik ben namelijk overdag niet thuis en het zou me veel makkelijker lijken om een afhaalpunt te nemen.
Weet iemand een systeem en hoe het precies werkt?

Want voor mij lijkt het dat je alleen van punt naar punt kan sturen of dat er een soort verbinding moet zijn tussen de verkoper en de dienstenleverancier van de afhaalpunten.

Het is alleszins verwarrend weergegeven bij bv. mondeal relay.

Bedankt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:01

the_titan schreef:
Kan ik een aankoop bij een afhaalpunt ergens in Belgie laten leveren? Ik ben namelijk overdag niet thuis en het zou me veel makkelijker lijken om een afhaalpunt te nemen.

Dat ligt aan de verkoper. Ebay is alleen het platform voor verkoop, het is aan de verkopers hoe en wat ze doen kwa versturen. En of ze het naar afhaalpunten leveren.

Gebruikt een verkoper DHL als verzendoptie, kan je bij DHL zelf aangeven dat je het naar een postpaketpunt wilt laten sturen. Bij DPD kan dat ook, en bij Hermes kan dat ook. Meestal krijg je van de verkoper een link naar je T&T (track and trace) en daar kan je dan aangeven aan het verzendbedrijf dat je het paket ergens bij een paketpunt wilt ophalen. Althans zo werk het in Nederland en Duitsland. Hoe de post precies in Belgie werkt durf ik niet te zeggen, maar kan me niet voorstellen dat dat ernstig afwijkt.

Maar er is dus geen overkoepelend systeem binnen Ebay dat je dat standaard kan aangeven. Wat ik al zei Ebay is alleen het verkoopsplatform. Alles rond de koop zelf is met de verkoper overleggen.