Digitenne in de achterhoek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 16:28

Inmiddels een buurman gesproken, bekend probleem inderdaad. Buitengebied doet het wel, in het dorp zelf hebben ze destijds bij een bejaardentehuis een meters hoge antenne moeten plaatsen om nog enige ontvangst te hebben. Anders heb je gewoon 0 ontvangst.

Verklaard waarom het kastje het niet doet. :')

De rest van de problemen zou vanmiddag opgelost worden. Maar geen monteur gezien of gehoord. Dan zit je daar braaf binnen te wachten op iemand die niet komt. _-:( . Geen idee de hoeveelste fout dit is maar ik ben inmiddels de tel kwijt. -O-

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:31

Achterom schreef:
Kiki1995 schreef:
Wij hebben een digitenne en die werkt prima hier in de achterhoek. Af en toe met slechter weer zijn sommige zenders wat minder maar hij werkt perfect.

De Achterhoek is nog best groot :+
Toen wij hier kwamen wonen deed ook niks het... Internet was er eigenlijk niet, Digitenne deed het niet, mobiel bereikbaarheid was ook niet echt best...
Gelukkig inderdaad glasvezel nu, en er wordt eindelijk een mast geplaatst voor betere mobiele bereikbaarheid. Komen we toch een keer in de 21e eeuw hierzo :')

Balen Karuna!


Ja oeps :') Dacht dat ik mijn woonplaats in mijn post had. Ik woon zelf in Almen! :D

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:57

Choiix schreef:
Heeft niets te maken met frequentie, heeft te maken met dat ze (EINDELIJK!!!) overgestapt zijn van het hopeloos verouderde DVB-T zonder HD naar DVB-T2 met HD. De oude apparatuur kan dat signaal niet verwerken. Maar die decoders hebben sinds het begin van Digitenne gewerkt. Dat was 2002/03. Dus weggooimaatschappij, weinig apparatuur die 16 jaar mee gaat in die business.

Tv met ingebouwde decoder was nog maar 2 jaar oud ;)

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:34

Esther schreef:
In Terborg/Silvolde werkte het goed als de antenne goed uitgericht was.
Weet niet hoe het nu is, was een jaar of wat geleden.


In Dinxperlo ook helemaal prima! Wel een iets sterkere antenne/ontvanger eraan dan die je standaard krijgt meegeleverd. Mijn ouders hebben er eigenlijk 1 voor de camping en waneer ze thuis zijn gebruiken ze hem thuis erbij. Werkt prima! Hij is gericht op Arnhem en ivm de bomen hebben we hem wel buiten vast moeten maken. Binnen voor het raam zoals sommigen doen ging niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 09:24

Buiten werkt hier kennelijk alleen met een metershoge mast op een hoog gebouw. Alle andere opties geven geen ontvangst.

Ik zit overigens nog een paar dagen zonder alles. :P Gister belde laat een erg boze case manager waarom ik niet thuis was. :o? Monteur had meerdere pogingen gedaan contact te krijgen en ik reageerde niet. Eh ik was gewoon thuis en telefoon bij de hand. :oo Waar is de monteur geweest?

Jawel op mijn oude adres _-:( hoe krijgen ze het voor elkaar. Bellen heeft monteur niet gedaan (zou hij wel doen). Kortom de case manager damde erg rap in en belde net weer terug. Ik woon tenminste nu op het goede adres :') Vrijdag komt er een monteur, tenminste als die komt := en de manager belt me volgende week weer terug. En ik heb nu een rechtstreeks telefoonnummer als de monteur vrijdag moeilijk gaat doen.

Nu dus twee mensen die zich bezig houden met de grote puinhoop die ze er van maken. En alsof ik niet meer te doen heb dan bedrijven achter hun kont aanbellen en hun problemen oplossen. Pff :roll:

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Digitenne in de achterhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:27

Is de monteur geweest? Wat een gezeur zeg. Ik ben over het algemeen heel erg tevreden over KPN, maar hier scoren ze geen goede punten mee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Digitenne in de achterhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 21:03

Nee nog steeds niet, maar dat lag nu deels aan hun deels aan mij. Afspraak was vanmorgen tussen 10 en 12. Maar mijn witte herder is vannacht onder narcose geweest en moet zich heel rustig houden. Ik was om die reden ook niet thuis. Toen ik vanmorgen afspraak wilde verplaatsen bleek hij opeens op vanmiddag na 1400 te zijn. Ipv 1000 terwijl ik anders om 1300 was weggeweest en dus niet thuis op de doorr hun verplaatste afspraak.

Hij is nu aanstaande dinsdag hopelijk wel goed . Normaal kpn idd ok maar nu al 8 weken fout op fout

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 14:56

En zowaar ja ja de monteur is geweest. Wel ruim twee uur aan het worstelen geweest om het werkend te krijgen. Enige optie was zoals verwacht gaten boren en een veel langere kabel aan glasvezel kastje, zoals het was aangelegd had ik het zelf nooit werkend kunnen krijgen.

Klachtenafhandeling belde vrij snel erna. Naar tevredenheid opgelost nu. Ook de compensatie van de wekenlange puinhoop :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Digitenne in de achterhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 14:15

Eh nog even een ahum staartje. Als compensatie voor de puinhoop zou ik ook een bos bloemen krijgen. Ben ik vrijdag de hele dag thuis gebleven ervoor. Maar nee hoor geen bloemen.

Kom ik vandaag bij oude adres aan, de buurvrouw. Waren de bloemen op het oude adres afgeleverd. Werkelijk hoe krijgen ze het voor elkaar. Wel een mooie bos maar ik had er graag al vrijdag van genoten. Hihi

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:33

Blussem schreef:
Choiix schreef:
Heeft niets te maken met frequentie, heeft te maken met dat ze (EINDELIJK!!!) overgestapt zijn van het hopeloos verouderde DVB-T zonder HD naar DVB-T2 met HD. De oude apparatuur kan dat signaal niet verwerken. Maar die decoders hebben sinds het begin van Digitenne gewerkt. Dat was 2002/03. Dus weggooimaatschappij, weinig apparatuur die 16 jaar mee gaat in die business.

Tv met ingebouwde decoder was nog maar 2 jaar oud ;)


Dan zal het een overjarig of low-budget model geweest zijn. Mijn lowbudget Philips Android TV uit 2016 heeft het al, dus het heeft sowieso al een paar jaar daarvoor in de mid-high range modellen gezeten. Gok zo'n beetje sinds 2014.