Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:32

Ik lees hier even mee voor de ervaringen. Heb nu een simpele Xiaomi mi band 3, maar vind de sleep tracking matig en wil dat een volgende toch wel gps heeft denk ik.
Ik heb alleen echt ieniemienie polsen...

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:36

Om die reden heb ik de Ignite gekozen, die is heel plat.
Sommige smartwatches zijn heel dik, dat lijkt echt nergens naar om een dunne pols.

Dat zou ik wel als criterium meenemen, en dan lekker gaan passen in een winkel welke het mooist staat.

Qua bandje zitten er zoveel gaatjes in dat mijn nichtje van 6 hem om kan, maar daarvoor is het klokje wel te groot. Een Mi band is veel kleiner.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:27

MarliesV schreef:
Om die reden heb ik de Ignite gekozen, die is heel plat.
Sommige smartwatches zijn heel dik, dat lijkt echt nergens naar om een dunne pols.

Dat zou ik wel als criterium meenemen, en dan lekker gaan passen in een winkel welke het mooist staat.

Qua bandje zitten er zoveel gaatjes in dat mijn nichtje van 6 hem om kan, maar daarvoor is het klokje wel te groot. Een Mi band is veel kleiner.

Hier dezelfde ervaring met de Polar Ignite. Ik ben ook heel blij met de trainingsprogramma's en slaapanalyse van Polar, en tegelijkertijd is het een mooi horloge :)

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:00

Ik heb sinds gisteren de Garmin Vivosmart 3.

Afbeelding

Ik wilde een zo klein mogelijk horloge ook ivm slapen.

Redelijk tevreden mee, wandelen gaat goed, fietsen is bagger.

Vanmorgen een cardio activiteit aangezet en een flink stukje gemountainbiked 43 minuten, volgens de Vivosmart 3 107 kcal verbrand. Gisteren 50 minuten op mn dooie akkertje gewandeld en volgens de Vivosmart 199 kcal verbrand. Dat kan echt nooit kloppen. Hartslag was vanmorgen ook véél hoger dan gisteren, maar ik vermoed dat de verbranding van de kcal niet klopt omdat de Vivosmart de afstand niet meet tijdens het fietsen.

Ik zit nu al te kijken naar een ander horloge met gps aan boord, maar wil eigenlijk niet groter dan dat ik nu heb.

Deze Vivosmart nl gekocht omdat het zn lekker klein dingetje is, ipv de Polar M400 die echt veel te groot en lomp is om de hele dag om te hebben.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:22

Maar tussen de M400 en de Vivosmart zit nog al een verschil in maat, daar zitten heel veel horloges tegenwoordig tussen!

Mijn ervaring is wel, dat een horloge zonder GPS, nooit zo accuraat is qua calorieen en trainingsintensiteit dan 1 met.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:28

Ik herken het probleem, kleine polsen en die ronde meters eigenlijk te groot vinden. Maar ik begin me er inmiddels bij neer te leggen dat met mijn eisen een kleintje bijna niet meer zal gaan lukken.

En ja, dan heb ik liever een accurate meting, hoe graag ik ook een mooie smalle tracker wil. Al die berichtenmeldingen heb ik niet nodig, dus die zijn niet van belang in mijn zoektocht.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:34

MarliesV schreef:
Maar tussen de M400 en de Vivosmart zit nog al een verschil in maat, daar zitten heel veel horloges tegenwoordig tussen!

Mijn ervaring is wel, dat een horloge zonder GPS, nooit zo accuraat is qua calorieen en trainingsintensiteit dan 1 met.

Inderdaad. Ik heb de vivo active 3 music (met gps) en ik vind die van mij niet te groot. Al slaap ik er niet mee. Hij is ook niet zwaar.Afbeelding

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:44

Ik wil afvallen en daarom het horloge voorlopig echt 24/7 dragen. Om bij te houden wat ik aan beweging enz krijg. Dan vind ik de Vivoactive eigenlijk ook al te groot. Ik heb hele smalle polsen ook nog.

En de afgelopen 4 jaar minimaal geen horloge meer om gehad, dus het gevoel van het dragen van een horloge moet ook even terug komen. (En met mijn autisme is dat best ff een dingetje. Eenmaal horloge om= kan werkelijk niet meer zonder, eenmaal horloge een tijdje af= ik wil dat ding niet meer om :+ )

Om echt sport te tracken heb ik die M400 in gebruik.

Vanochtend de Polar Beat app aangehad, ik bedenk me nu pas, dat het handiger is de Garmin app de gps te laten tracken.

Oja: ik heb de Vivosmart gisteren voor €20 van marktplaats gehaald, was het beste wat ik binnen een straal van 20km kon vinden. En bevalt het uiteindelijk niet, gaat het horloge met dezelfde vaart weer terug op marktplaats.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 02-06-20 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:45

Ik heb ook erg smalle polsen maar vind het in combi met wat armbandjes prima staan. Het is even wennen. Mijn gewone horloge deed ik altijd uit, deze hou ik wel makkelijker om.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:47

poes schreef:
Ik heb ook erg smalle polsen maar vind het in combi met wat armbandjes prima staan. Het is even wennen. Mijn gewone horloge deed ik altijd uit, deze hou ik wel makkelijker om.


Ik heb echt werkelijk nooit armbandjes oid om. Kan ik echt niet tegen. En van kale pols naar horloge is voor mij gewoon altijd ff wennen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:50

Ik vind deze al te groot/lang iig..
Afbeelding

Voordeel op m'n werk kan ie om m'n enkel _O- want daar mag ie niet om..

Maar wat ik dus ook erg hinderlijk vind is dat als ik een activiteit wil starten ik dit via de telefoon moet doen..

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:12

Oké, de Vivosmart koppelen aan een andere app dan Garmin connect gaat dus niet.

Wil ik echt een goede meting hebben, dan zal ik de Vivosmart morgen thuis moeten laten en het mountainbiken met de polar moeten tracken.

Jammer, maar is ff niet anders.

Wat betreft het wandelen is de Vivosmart wel erg fijn.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:57

mvdende schreef:
poes schreef:
Ik heb ook erg smalle polsen maar vind het in combi met wat armbandjes prima staan. Het is even wennen. Mijn gewone horloge deed ik altijd uit, deze hou ik wel makkelijker om.


Ik heb echt werkelijk nooit armbandjes oid om. Kan ik echt niet tegen. En van kale pols naar horloge is voor mij gewoon altijd ff wennen.



Ja ik draag ook pas sinds dit horloge armbandjes! Wel allemaal lichte dingetjes anders kan ik dat ook niet verdragen.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:21

Goldie, die oogt ook erg groot/lang om je pols.

Hier meerdere soorten gepast, maar de Ignite is net als de Vivoactive mooi slank en plat en niet extreem groot. prima voor een vrouwenpols.

Afbeelding

mvdende, ik denk dat je doel en je horloge niet echt matchen met elkaar.
Als je hem ook wilt gebruiken bij het sporten en echt wat wilt doen met de data, is een smartwatch een betere keuze dan een activitietracker welke je nu hebt.
Alleen is dit wel een flinke investering in verhouding.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:49

Voor de Garmin gebruikers...

Ik heb per ongeluk een wijzerplaat gedownload op Garmin IQ. Nu moet je ervoor betalen. Helemaal geen probleem maar ik heb geen creditcard of Paypal. Nu wil ik dus de wijzerplaat verwijderen van mijn account maar hoe?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:15

In connect iq naar My Device gaan, daar wijzerplaten selecteren en daar wissen.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:28

Dankje! Die optie stond er eerst niet.

Hoe weet zo'n horloge eigenlijk wat je verbrandt aan kcal? Als je beweegt snap ik dat wel maar ook in rust weet hij dat.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:37

Berekening op basis van je leeftijd, lengte, geslacht en gewicht. En bij sommige ook je hartslag.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:57

poes schreef:
Berekening op basis van je leeftijd, lengte, geslacht en gewicht. En bij sommige ook je hartslag.


Ah vandaag. Dat heb ik idd allemaal in moeten vullen.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:10

Iemand die ik een berichtje mag sturen om te kijken of mijn smartwatch dingen zegt die kan kloppen? Qua kcal verbruik en stappen. Ik kan dat zelf namelijk niet goed inschatten :P ben wel benieuwd hoe accuraat deze is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 01:26

Ik kan wel goed vergelijken met mijne. Heb jaren een fitbit gehad en nu een Garmin en lopen gelijk op alleszins :j

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:58

Ik heb hem nu bijna een week (Garmin Vivioactive 4s) en ben nog steeds erg tevreden! :D Dat het horloge in het begin moeilijk in gebruik is, vind ik echt wel meevallen. Uurtje voor zitten en het grootste deel heb je al uitgevogeld. Wel vind ik dat ze het gebruikersboekje wat je mee krijgt, uitgebreider mogen maken. Daar heb ik dus niets aan gehad :P
Ik heb mijn horloge woensdagavond opgeladen, binnen 1 uur ongeveer vol. Nu is mijn horloge 40%, dus vanavond aan de lader. Batterij gaat bij normaal gebruik (lees elke dag even aan om een work-out of wandeling te tracken en ik ontvang appjes) dus 4 dagen ongeveer mee. Vind ik prima!

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:23

Nou ik ben niet meer tevreden. Garmin vivioactive is niet waterdicht! Ik heb vanmorgen een uur ermee gezwommen, ging prima. Maar eenmaal uit het water liep ie vast, daarna geen hartslag meter meer en nu doet ie niets meer en is ontzettend heet. Tot zover voor mij een Garmin. Wat een miskoop...
Gelukkig nog binnen de maand dus ga hem terugbrengen en wil mijn geld terug of een nieuwe. In iedere geval geen reparatie dat vertrouw ik niet.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:33

Ik heb intussen een polar v800 en zondag gaan we testen of het ook een fijn gps horloge is. Vond het wel veel werk om hem aan de praat te krijgen met polar app. Overigens wel een lelijk horloge dus echt voor het rijden en niet voor de mooi. :')

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:40

Zertab schreef:
Nou ik ben niet meer tevreden. Garmin vivioactive is niet waterdicht! Ik heb vanmorgen een uur ermee gezwommen, ging prima. Maar eenmaal uit het water liep ie vast, daarna geen hartslag meter meer en nu doet ie niets meer en is ontzettend heet. Tot zover voor mij een Garmin. Wat een miskoop...
Gelukkig nog binnen de maand dus ga hem terugbrengen en wil mijn geld terug of een nieuwe. In iedere geval geen reparatie dat vertrouw ik niet.


Volgens de specificaties zou gewoon zwemmen moeten kunnen. Dus deze kun je dan toch gewoon omruilen voor een nieuw exemplaar? Soms hebben dingen gewoon een productiefoutje. Kan gebeuren en dan krijg je gewoon een nieuwe.