Buren op ons keukendak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:50

Nou dat wordt een interessant gesprek. Zij gaan proberen om jullie over te halen. Ik zou daar echt zó weinig zin in hebben :=
Hopelijk kunnen jullie er nog iets van maken maar hoe gezellig kan dat worden....als je niet toegeeft.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:57

Inderdaad. Helaas heb je al toegestemd met vrijdag, maar gelijk afkappen als ze willen proberen te overleggen. Nee is nee. Buiten je persoonlijke redenen, mag het wettelijk gezien ook niet dus je staat hoe dan ook sterk. Geef ze absoluut geen vinger.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:03

bigone schreef:
Wij vinden de inkijk niet prettig? Nee , wij WILLEN geen inkijk in onze slaapkamer. En dakgedeelte hoort bij ons huis , daar willen we geen mensen op ivm lekkage. Met nadruk op willen!

Nog veel simpeler en minder tegenargumenten voor : Dakconstructie kan geen extra gewicht aan, er is al lekkage geweest + dak is er nooit op gebouwd, mensen er op is dus gevaar voor jullie en ons ivm er doorheen zakken.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:15

Wat tamary zegt.

Daarnaast.. afschermen is geen optie. Dan komt er minder daglicht in huis en je zit met herrie voor je slaapkamerraam. Gewoon nee.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:18

ze willen van jullie duidelijk weten waaraan ze moeten voldoen om het voor elkaar te krijgen, wanner jij zegt dak is niet dragend.. dan maken ze het dragen

kom je met er staat geen hek is verplicht.. dan maken ze toch een hek

als je zegt, geluid etc. als jullie in slaapkamer zijn... dan nemen ze geen radio mee op het dak

kortom op deze manier gaan jullie het nooit winnen

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:30

Dus gewoon simpel: het is ons huis en we willen dit niet.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:32

Toch wel knap dat iedereen, die de beste mensen niet kennen, nu al precies weten wat de buren gaan zeggen of doen :+

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:36

Volgens mij zijn er weinig andere invalshoeken te bedenken dan dat ze toch willen proberen om TS over te halen. Als je leest:

Johnie schreef:
...
We hebben nogmaals contact gezocht waarop zij het op de lange baan schoven. En waarbij bleek dat ze al dachten dat het dakterras er ging komen.
Toen hebben we aangegeven dat we het niet willen, en vroegen zij om een gesprek.
...


Wat denk jij dan waar dat gesprek over zou kunnen gaan? :=

Als ze hadden gezegd "oh jammer maar we begrijpen het helemaal hoor, niks aan te doen! Zullen we vrijdag lekker samen de BBQ aansteken?" dan noem je het niet "om een gesprek vragen" :=

Die willen gewoon weten hoe ze van de Nee een Ja kunnen maken.
Wat ook hartstikke logisch is vanuit hun situatie gezien want zij willen gewoon heel graag dat dakterras natuurlijk :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-05-20 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:38

pmarena schreef:
Volgens mij zijn er weinig andere invalshoeken te bedenken dan dat ze toch willen proberen om TS over te halen. Als je leest:

Johnie schreef:
...
We hebben nogmaals contact gezocht waarop zij het op de lange baan schoven. En waarbij bleek dat ze al dachten dat het dakterras er ging komen.
Toen hebben we aangegeven dat we het niet willen, en vroegen zij om een gesprek.
...


Wat denk jij dan waar dat gesprek over zou kunnen gaan? :=

Als ze hadden gezegd "oh jammer maar we begrijpen het helemaal hoor, niks aan te doen! Zullen we vrijdag lekker samen de BBQ aansteken?" dan noem je het niet "om een gesprek vragen" :=


Rare conclusie om te trekken.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:39

Noem eens 1 andere realistische mogelijkheid dan wat de insteek van de buren is om om een gesprek te vragen, wat NIET met dat dakterras te maken heeft :?

Ik ben echt iemand die behoorlijk goed is in het van veel verschillende kanten bekijken van dingen, maar hier zie ik werkelijk geen andere logische verklaring voor...

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:41

Maartje1990 schreef:
Toch wel knap dat iedereen, die de beste mensen niet kennen, nu al precies weten wat de buren gaan zeggen of doen :+

Voor de meeste redenen zijn oplossingen, privacy en gemeente valt omheen te werken. Dakconstructie is ongeschikt en dat betekent voor ons rap lekkage en ingestort dak op wat langere termijn valt niet omheen te werken zonder op zijn minst dikke investering in huurhuis van een ander (die daar nee tegen zal zeggen ivm alle andere redenen die al gegeven zijn door TS).)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:41

pmarena schreef:
Noem eens 1 andere realistische mogelijkheid dan wat de insteek van de buren is om om een gesprek te vragen, wat NIET met dat dakterras te maken heeft :?

Ik ben echt iemand die behoorlijk goed is in het van veel verschillende kanten bekijken van dingen, maar hier zie ik werkelijk geen andere logische verklaring voor...


Ik zeg niet dat het niet met het dakterras te maken heeft alleen om maar meteen uit te gaan van een negatieve insteek wel.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:45

Maar wat is die negatieve insteek dan? Dat ze TS over willen halen, vind je dat de negatieve insteek?

Want wederom, is dat volgens mij de enige insteek waarom ze hier een gesprek over zouden kunnen willen: om toch te kijken of die Nee een Ja kan worden.

Wat (nogmaals) heel logisch is vanuit hun oogpunt bekeken :j

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:52

tamary schreef:
Maartje1990 schreef:
Toch wel knap dat iedereen, die de beste mensen niet kennen, nu al precies weten wat de buren gaan zeggen of doen :+

Voor de meeste redenen zijn oplossingen, privacy en gemeente valt omheen te werken. Dakconstructie is ongeschikt en dat betekent voor ons rap lekkage en ingestort dak op wat langere termijn valt niet omheen te werken zonder op zijn minst dikke investering in huurhuis van een ander (die daar nee tegen zal zeggen ivm alle andere redenen die al gegeven zijn door TS).)

Hallo, de huiseigenaar vind het prima dus dat het niet kan vanwege de constructie halen ze meteen onderuit. Gewoon, ik wil geen inkijk in mijn slaapkamer. punt.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:56

Geen inkijk in de slaapkamer = zet er een schutting voor, uitzicht tijdens slapen is toch niet nodig. en meestal ben je er in het donker dus voor aan en uitkleden doe je toch het licht aan.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:00

Denk je niet dat als ze dat echt willen, ze dat allang waren gaan aanpakken nu? Het is al eventjes mooi weer, dus dan hadden ze vast al buiten willen zitten.

Ik zou ook de goede vrede willen bewaren, dus ze laten zien waarom het echt niet kan.

In een stad snap ik wel dat ze veel kunnen wegwuiven, want inkijk bijvoorbeeld hebben heel veel mensen.
Ik heb alleen buren aan de overkant en die hebben veel groen voor de deur, maar als ik echt wil kan ik wel de hele dag hun woonkamer in kijken en zij bij mij.

Overlast kan, maar hoeft niet. Er zijn ook mensen die alleen een stoeltje willen neerzetten, boekje erbij en even relaxt zitten. Niet iedereen nodigt meteen een groep mensen uit, zet een bbq en muziek hard aan.

Als zij het hebben gehuurd en de huurbaas zei gelijk dat het wel kon, snap ik ook dat zij dat huis hebben genomen met de mogelijkheid tot buiten zitten.
Mochten ze er toch wel gaan zitten en er komt lekkage, is het toch het probleem van de huurbaas. Hij heeft toegezegd en hij moet dat dan fixen. Maar ellende geeft het wel.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:05

Heel simpel, jij huurt het huis dus het is jouw dak. Gaan ze op jouw dak staan (al dan niet met toestemming van je huurbaas), dan plegen ze huisvredebreuk. Het dak is functioneel onderdeel van het huis dat jij huurt, en daar hebben jouw huurbaas en de buren niks over te zeggen.

Ten aanzien van art. 138 Sr is beslist dat een balkon, waartoe van buitenaf toegang kon worden verkregen met behulp van een ladder, kan worden gerekend tot het ‘besloten lokaal’43. Uit de tekst van art. 138a Sr volgt dat deze strafbepaling zich uitsluitend richt op een woning of gebouw. Het is aan de feitenrechter om te bepalen wat in een gegeven geval nog tot de ‘woning’ of tot het ‘lokaal’ kan worden gerekend. Daar waar het ‘gekraakte’ object in een direct fysiek verband staat met de woning of het besloten lokaal (naast het balkon valt bijvoorbeeld te denken aan: de carport, het terras of het platte dak) dan wel een functioneel verband bestaat met het normale gebruik van de woning of het gebouw zal een bebouwde plek gemakkelijker als een onderdeel van die woning of dat gebouw kunnen worden beschouwd dan wanneer het bijvoorbeeld gaat om een schapenweide achter het woonhuis.

Bron: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2015:2229

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:36

Ooh dit wil je echt niet! Niet alleen vanwege de inkijk, maar ook geluidsoverlast als ze over je dak lopen en jij in de ruimte eronder zit. Helemaal als het dak er niet voor gemaakt is. Ik vind het nog eng ook, het zal maar instorten als je er net eronder zit. Schade kan vergoed worden, maar blijvend letsel is een ander verhaal.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:59

Nou dat zou hier een heel kort gesprek worden... “Nee.”

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:12

Mij lijkt ook dat dit gesprek zal gaan om uit te vragen waarom het niet mag. En wellicht willen ze bespreken of er toch echt niets te regelen is.

Ik zou inderdaad heel duidelijk zijn. Geen ''sorry, we vinden eigenlijk ...'' maar gewoon een duidelijke ''nee, het is ons dak en daar willen we geen mensen op''. Als reden kun je nog aanvoeren dat je geen lekkage en geen inkijk wilt.

Jizzie

Berichten: 458
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:44

Vanuit mijn werkpraktijk ook een praktisch puntje: indien het dak gebruikt wordt als balkon maar hier niet voor ingericht is, en er vervolgens ook maar enige wijze van schade ontstaat, mag de verzekeraar de uitkering weigeren omdat je (in dit geval) iets willens en wetens gebruikt zoals 't niet bedoeld is, hier zullen ze zeker op ingaan als bijv het dak niet oogt als een balkon: denk aan een goede vloer, omheining etc. Dan zit TS met de. Gebakken peren.

TS veel succes met het gesprek, ik zou in ieder geval afsluiten met iets in de trant van 'dit zijn voor ons de redenen om het niet toe te staan en wij rekenen erop dat u dit accepteert, fijn ook dat we dit in persoon hebben kunnen bespreken.' het kan ook zeker geen kwaad een en ander na te mailen na jullie gesprek, indien je het gevoel hebt dat jullie visie niet echt wordt aangenomen. Succes!

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Buren op ons keukendak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:37

Ik heb ook een buurman die zijn territorium steeds wil uitbreiden.In het begin heb ik teveel toegegeven,en dan wordt het steeds erger. Vanaf het begin duidelijk je grenzen aangeven is beter. Gewoon nee dus.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:14

Maartje1990 schreef:
Toch wel knap dat iedereen, die de beste mensen niet kennen, nu al precies weten wat de buren gaan zeggen of doen :+


Persoon A stelt een vraag.
Persoon B antwoordt 'nee'.
Persoon A zegt: " kunnen we er over praten?"

Dan vergt het voor de rest heel weinig mensenkennis om te weten dat het gesprek niet zal gaan over de volgende vakantiebestemming.
En dan kan TS maar beter voorbereid zijn op zoveel mogelijk scenario's.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:26

anjali schreef:
Ik heb ook een buurman die zijn territorium steeds wil uitbreiden.In het begin heb ik teveel toegegeven,en dan wordt het steeds erger. Vanaf het begin duidelijk je grenzen aangeven is beter. Gewoon nee dus.

Klopt helemaal wat je zegt, je geeft ze een vinger en ze nemen je hele hand, zeker als je dan niet direct er wat van zegt wordt het van kwaad tot erger.
Onze buurman is van mening dat ik bepaalde planten niet tegen mijn eigen schutting aan mag zetten, hij snoeide ze tussen de planken door gewoon af net boven de grond, wat van gezegd, hij wist van niets, nee ben gekke henkie, toen weer de nieuwe planten kort waren afgeknipt heb ik het terug gedaan, boodschap was heel duidelijk. Geen last meer gehad.

TS veel succes vanavond met het gesprek, zag goede tips voorbij komen ook m.b.t. de verzekering en niet uitkeren bij eventuele schade.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:35

meggiemeg schreef:
anjali schreef:
Ik heb ook een buurman die zijn territorium steeds wil uitbreiden.In het begin heb ik teveel toegegeven,en dan wordt het steeds erger. Vanaf het begin duidelijk je grenzen aangeven is beter. Gewoon nee dus.

Klopt helemaal wat je zegt, je geeft ze een vinger en ze nemen je hele hand, zeker als je dan niet direct er wat van zegt wordt het van kwaad tot erger.
Onze buurman is van mening dat ik bepaalde planten niet tegen mijn eigen schutting aan mag zetten, hij snoeide ze tussen de planken door gewoon af net boven de grond, wat van gezegd, hij wist van niets, nee ben gekke henkie, toen weer de nieuwe planten kort waren afgeknipt heb ik het terug gedaan, boodschap was heel duidelijk. Geen last meer gehad.

TS veel succes vanavond met het gesprek, zag goede tips voorbij komen ook m.b.t. de verzekering en niet uitkeren bij eventuele schade.


owww dat was er een voor mij, stroom draadje op die hoogtes, of een plaatje staal met stroom en knip maar buurman....