Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:41

Een visgraat vloer met visgraat eettafel vind ik té. Maar ik snap je verliefdheid :D

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:50

Hoi, na lang meelezen wik ik me ook graag melden! Ik heb de afgelopen tijd veel mooie interieurs voorbij zien komen. Die lambriseren is ook leuk, hebben we ook over nagedacht, maar besloten niet te doen. Mede door de lastige spachtelputz muren.


Wij krijgen 24 september de sleutel van onze eerste koopwoning *\o/* Na zo’n 5 jaar samen in een sociale huurwoning gewoond te hebben, is dit straks echt een verademing. Wij hebben behoorlijk wat meubels al, maar qua inrichting verder moeten we het low budget doen. Ik kom meteen bij jullie met een vraag voor onze slaapkamer. Op de foto hoe het nu is; wij willen sowieso de muur achter het bed verven met Histor Yippee Blue. Links een rechte muur en rechts schuin met ramen. Zouden jullie de zijkanten ook in die kleur verven of alle andere muren neutraal houden? Ik twijfel heel erg..

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88696
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:51

Weet je al zeker dat je je bed ook zo wilt hebben staan :) Misschien voelt het wel veel prettiger als die andersom staat :)

Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:11

noviceh schreef:
Een visgraat vloer met visgraat eettafel vind ik té. Maar ik snap je verliefdheid :D


Dat was ook mijn idee ja! :j


Birgit__ schreef:
Hoi, na lang meelezen wik ik me ook graag melden! Ik heb de afgelopen tijd veel mooie interieurs voorbij zien komen. Die lambriseren is ook leuk, hebben we ook over nagedacht, maar besloten niet te doen. Mede door de lastige spachtelputz muren.


Wij krijgen 24 september de sleutel van onze eerste koopwoning *\o/* Na zo’n 5 jaar samen in een sociale huurwoning gewoond te hebben, is dit straks echt een verademing. Wij hebben behoorlijk wat meubels al, maar qua inrichting verder moeten we het low budget doen. Ik kom meteen bij jullie met een vraag voor onze slaapkamer. Op de foto hoe het nu is; wij willen sowieso de muur achter het bed verven met Histor Yippee Blue. Links een rechte muur en rechts schuin met ramen. Zouden jullie de zijkanten ook in die kleur verven of alle andere muren neutraal houden? Ik twijfel heel erg..

[ [url=m/RWQ2Ys.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zou alleen de muur achter je bed doen. Maar dat is ook echt smaak en iets wat je uiteindelijk zelf moet kiezen. Wij hebben de muur achter het bed donkerblauw gedaan en verder alle muren wit, zodat het ondanks een donkere muur wel licht bleef! Wat voor bed hebben jullie? Dat maakt ook veel verschil vind ik.

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:15

Zonde van die radiator tegen de muur. Wij hebben ervoor gekozen de radiator uit de slaapkamer te halen, gezien die toch al nooit aan stond. Daar staat nu ons bed tegenaan. Wij hebben in onze slaapkamer alle muren in kleur (flexa kiezelgroen) geschilderd en ben erg tevreden! Als dat te donker wordt, kan je dit altijd nog compenseren met lichte meubels/accessoires.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:18

Ik heb in de slaapkamer ook een muur donker en de rest gewoon wit, maar dat is een erg kleine kamer en op die manier lijkt het wel lichter.
Maar dat is persoonlijke keuze.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:46

Kletskoekje ik snap je verliefdheid ook voor die tafel <3 maar zou het indd zelf ook teveel visgraat vinden.

Birgit_ Yippee Blue is iig een super toffe kleur! Ik zou met een donkere kleur niet alles verven. Ik zou iig de muur achter je bed doen. Je kan ook de andere muren en stukje plafond meepakken. Zoiets: https://www.google.com/search?q=VT+wone ... EP3IscicpM

Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:52

Tip voor radiatoren die niet zo mooi zijn: Sentimo! Dat zijn platen die je met magneten tegen je verwarming bevestigt. Niet super goedkoop, maar een stuk voordeliger dan nieuwe radiatoren. Je hebt 3 looks, wij hebben de Groove. Zowel beneden (2 hele grote radiatoren) en op de slaapkamer (ook een flinke).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:52

Dat is mooi!

Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:56

Beneden hangen trouwens inmiddels ook gordijnen, dus de verwarmingsbuizen zie je nu ook niet meer _/-\o_

Afbeelding

Plissé hangt ook!
Afbeelding

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:07

DTV:

Wij interieurjunkies zijn natuurlijk ook Pinterestjunkies, dus weet één van jullie of je op je bord ook plaatjes kan verwijderen? :o?

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:09

Ik heb even een oprechte vraag over mensen met die plisségordijnen zoals hierboven.
Wat vinden jullie zo mooi aan een zwarte balk midden over je raam die alle uitzicht blokkeert? Ik krijg er een beetje een crimineel gevoel van, zo'n zwart balkje voor je ogen. :=

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:15

Tsjah, wat is mooi aan inbetweens, shutters, plakfolie? Kwestie van smaak? Wij hebben zelf ook plissé -waar we overigens staand onderdoor kijken- om de enorme raampartij te doorbreken.

Ik vind het prachtig worden denise_storm! Waar zijn de balkjes op de grond voor bestemd?

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:17

MamaMiesje schreef:
DTV:

Wij interieurjunkies zijn natuurlijk ook Pinterestjunkies, dus weet één van jullie of je op je bord ook plaatjes kan verwijderen? :o?

Jep! Onderaan bij ‘bewerken’, plaatje van een potloodje.

Prachtige sfeervolle foto’s hierboven!!

En tip voor een toch visgraat maar geen hout qua tafel op een visgraat-vloer: tafel Seth van Zuiver is ook met zwarte visgraat verkrijgbaar. Prachtig!!!

MyWishMax

Berichten: 25325
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:48

topsylover schreef:
Ik heb even een oprechte vraag over mensen met die plisségordijnen zoals hierboven.
Wat vinden jullie zo mooi aan een zwarte balk midden over je raam die alle uitzicht blokkeert? Ik krijg er een beetje een crimineel gevoel van, zo'n zwart balkje voor je ogen. :=


Ik vind het juist wel mooi en praktisch. Op die hoogte kijken voorbijgangers niet naar binnen en ik zou eronderdoor kijken als ik op de bank zit.

Nu hoef ik ook niet genieten van het uitzicht aan de voorkant. Voortuin en daarna stoep en straat met andere huizen :')

Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:56

topsylover schreef:
Ik heb even een oprechte vraag over mensen met die plisségordijnen zoals hierboven.
Wat vinden jullie zo mooi aan een zwarte balk midden over je raam die alle uitzicht blokkeert? Ik krijg er een beetje een crimineel gevoel van, zo'n zwart balkje voor je ogen. :=


Ik vind het fijn dat je het in het midden van het raam kan plaatsen, zodat je geen inkijk hebt, maar wél nog lichtinval. We hebben grote ramen en vind het zonde als ik als dat licht wat er boven nog naar binnen kan, zou moeten missen als we bijvoorbeeld een vouwgordijn of rolgordijn ophangen..

Misschien niet het mooiste, maarja: ik vind alle gordijnen/raambekleding niet mooi. Dus ik vond dit de meest acceptabele oplossing. Door de grote ramen hadden we mega veel inkijk, dat was echt niet chill :o

En misschien voor jouw gerustheid: het is (licht)grijs, niet zwart :=

Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:00

noviceh schreef:
Tsjah, wat is mooi aan inbetweens, shutters, plakfolie? Kwestie van smaak? Wij hebben zelf ook plissé -waar we overigens staand onderdoor kijken- om de enorme raampartij te doorbreken.

Ik vind het prachtig worden denise_storm! Waar zijn de balkjes op de grond voor bestemd?


Sorry, kreeg het niet in 1 post verwerkt met de quotes.

Haha, de vraag van de balkjes krijg ik elke keer. Dat is dit:

Afbeelding

Maar we twijfelen nog of we hem willen ophangen. Hij zou dan boven de bank komen met zwarte lijstjes i.p.v. witte. Maar misschien wil ik alleen lijstjes ophangen zonder het houten ding...

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:02

topsylover schreef:
Ik heb even een oprechte vraag over mensen met die plisségordijnen zoals hierboven.
Wat vinden jullie zo mooi aan een zwarte balk midden over je raam die alle uitzicht blokkeert? Ik krijg er een beetje een crimineel gevoel van, zo'n zwart balkje voor je ogen. :=


Jammer, deze reactie... :n

Denise, heel erg mooi aan het worden! De plissé staat er prachtig bij hoor!

Die radiator oplossing is niet gek! Hoe duur is dat? Ik heb op mijn slaapkamer en nog een kamer echt afschuwelijke dingen. Een nieuwe radiator hoef ik niet de hoofdprijs voor te betalen, maar ik gebruik dit wee toch nooit :o

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:05

Waarom jammer?
Je kan het je Maar afvragen , mij lijken ze ook erg praktisch
Maar ergens vind ik ze ook Een beetje lelijk door dat balk effect dwars door je Raam heen
Hoewel bij mij het praktische ook wel zou winnen als mijn raam en uitzicht Er om zou vragen

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:15

Sonja_vR schreef:
Waarom jammer?
Je kan het je Maar afvragen , mij lijken ze ook erg praktisch
Maar ergens vind ik ze ook Een beetje lelijk door dat balk effect dwars door je Raam heen
Hoewel bij mij het praktische ook wel zou winnen als mijn raam en uitzicht Er om zou vragen


Afvragen is één ding, vervolgens je eigen negatieve associaties er bij vermelden vind ik erg negatief overkomen. Op het persoonlijke af.
Waarom moet zoiets op die manier, terwijl je het ook kan laten bij afvragen en zeggen dat het niet jouw ding is zeg maar... Of er gewoon niets van zeggen...

Ik zou ze zelf niet kunnen matchen met mijn inrichting, maar ik heb huizen gezien waar het juist heel erg mooi lijkt en ik vind het heel erg goed bij de inrichting van Denise passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:31

Denise_Storm schreef:
Tip voor radiatoren die niet zo mooi zijn: Sentimo! Dat zijn platen die je met magneten tegen je verwarming bevestigt. Niet super goedkoop, maar een stuk voordeliger dan nieuwe radiatoren. Je hebt 3 looks, wij hebben de Groove. Zowel beneden (2 hele grote radiatoren) en op de slaapkamer (ook een flinke).

[ [url=m/cUKA2C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iK1Nm9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tmvZHe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dOWOH5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik wil heeeeel graag een link!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:02

Janine1990 schreef:
Sonja_vR schreef:
Waarom jammer?
Je kan het je Maar afvragen , mij lijken ze ook erg praktisch
Maar ergens vind ik ze ook Een beetje lelijk door dat balk effect dwars door je Raam heen
Hoewel bij mij het praktische ook wel zou winnen als mijn raam en uitzicht Er om zou vragen


Afvragen is één ding, vervolgens je eigen negatieve associaties er bij vermelden vind ik erg negatief overkomen. Op het persoonlijke af.
Waarom moet zoiets op die manier, terwijl je het ook kan laten bij afvragen en zeggen dat het niet jouw ding is zeg maar... Of er gewoon niets van zeggen...

Ik zou ze zelf niet kunnen matchen met mijn inrichting, maar ik heb huizen gezien waar het juist heel erg mooi lijkt en ik vind het heel erg goed bij de inrichting van Denise passen.



Ben blij dat ik het een stuk minder negatief lees :)

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:14

Snap wat jullie bedoelen dat had ik in eerste instantie ook en dacht dan kunnen we het beter helemaal in zwart nemen (hebben ze ook) maar in winkel viel het zo mee, daar staat het ook op een Visgraat vloer met een mooi kleed eronder en viel me zó mee. Maar we hebben nog alle tijd, ze zijn net begonnen met de bouw haha. Maar tafel zet ik in ieder geval op lijstje:)

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:19

Janine1990 schreef:
Sonja_vR schreef:
Waarom jammer?
Je kan het je Maar afvragen , mij lijken ze ook erg praktisch
Maar ergens vind ik ze ook Een beetje lelijk door dat balk effect dwars door je Raam heen
Hoewel bij mij het praktische ook wel zou winnen als mijn raam en uitzicht Er om zou vragen


Afvragen is één ding, vervolgens je eigen negatieve associaties er bij vermelden vind ik erg negatief overkomen. Op het persoonlijke af.
Waarom moet zoiets op die manier, terwijl je het ook kan laten bij afvragen en zeggen dat het niet jouw ding is zeg maar... Of er gewoon niets van zeggen...

Ik zou ze zelf niet kunnen matchen met mijn inrichting, maar ik heb huizen gezien waar het juist heel erg mooi lijkt en ik vind het heel erg goed bij de inrichting van Denise passen.

Als iemand het persoonlijk opvat dan is dat diegene zijn eigen probleem. Ik vind het een afschuwelijke trend om je ramen maar compleet dicht te bouwen en vroeg me af waarom mensen dit deden.

Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:21

topsylover schreef:
Janine1990 schreef:


Afvragen is één ding, vervolgens je eigen negatieve associaties er bij vermelden vind ik erg negatief overkomen. Op het persoonlijke af.
Waarom moet zoiets op die manier, terwijl je het ook kan laten bij afvragen en zeggen dat het niet jouw ding is zeg maar... Of er gewoon niets van zeggen...

Ik zou ze zelf niet kunnen matchen met mijn inrichting, maar ik heb huizen gezien waar het juist heel erg mooi lijkt en ik vind het heel erg goed bij de inrichting van Denise passen.

Als iemand het persoonlijk opvat dan is dat diegene zijn eigen probleem. Ik vind het een afschuwelijke trend om je ramen maar compleet dicht te bouwen en vroeg me af waarom mensen dit deden.


Maar dit toch is juist niet helemaal dicht bouwen?

Ik vat het gelukkig niet persoonlijk op. Iedereen zijn eigen smaak. Wij zijn er blij mee!