Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
kaatje77 schreef:Ik heb bij Stella zonder inruil meer korting gekregen dan met inruil.
Gewoon goed onderhandelen.
En doordat levering bijna mis ging nog een extra korting ontvangen ter compensatie.
Nu al twee weken achter elkaar naar het werk gefiets, 25 km heen en 25 km terug. Accu houdt het goed vol in de zwaarste ondersteuning nog zeker een derde accu vol. Ben tevreden over de fiets. Goede aankoop, alhoewel ik met mijn oude batavus het idee had dat deze harder kon. Maar die heeft inmiddels een nieuwe eigenaar.
Alleen kan er geen kinderzitje achterop maken. Dochterlief nu met een kussen en voetjes in de fietstassen 10 km achterop meegenomen, uiteraard met helm op
Shadow0 schreef:Ik dacht, ik bestel het boekje omdat papier toch wat meer overzicht geeft dan een site... wat een flutboekje. Ik had graag de info over soorten accu's en soorten motors gehad, maar in plaats daarvan krijg je teksten als "Jij wil opvallen. Met de [whatever] sta je in het middelpunt, dat is zeker." Daar heb je toch niets aan... ik wil weten hoe die fietsen van elkaar verschillen!
cynthiar schreef:Ik had mijn pick up begin mei besteld en toen was er ook het leveringsprobleem van de accu. Mijn dealer heeft toen andere zaken afgebeld op zoek naar een accu en heeft er een gevonden, waardoor ik mijn fiets toch binnen 2 weken had!
De pick up heeft trouwens geen middenmotor maar een voorwielmotor.
Shadow0 schreef:Knabbelgirl: daar zou je een mailtje aan kunnen wagen: binnen twee weken (fatale termijn) een werkende fiets inclusief accu, of ontbinding van de koop.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... bestelling
Kopieer maar waar je wat aan hebt.Geachte [fietsenwinkel]
3 mei jl heb ik een Sparta Amazone smart besteld. De fiets is tot op heden niet compleet geleverd, omdat de accu ontbreekt. Ik wil u hierbij verzoeken de fiets binnen twee weken na vandaag, dus voor [datum] aan mij te leveren. Zo niet dan ga ik over tot ontbinding van deverkoop en verzoek ik u het vooraf betaalde bedrag van [x euro] aan mij terug te betalen.
Hoogachtend
[klantnummer, bestellingsnummer, contactinformatie]
En daarna:Beste [fietsenwinkel],
ik heb u op [datum vorige brief] verzocht de fiets aan mij te leveren. Dit is niet gebeurd. Daarom ontbind ik bij deze deverkoop en verzoek het betaalde bedrag van [x euro] binnen twee weken aan mij over te maken op [reknr, naam]
Hoogachtend
En daarna consumentenbond, twitter, keurmerken, dat soort dingen.