Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moska

Berichten: 3409
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 19:41

Sinds eind februari heb ik een Iphone 8 in mijn bezit. Ik heb een abonnement met onbeperkt bellen en 5000 mb internet. Normaal gesproken echt meer dan voldoende. Met mijn vorige telefoon had ik meestal 2500/3000 mb over aan het einde van de maand. En dan zat ik alleen thuis op wifi, daarbuiten bijna niet en gebruikte ik mijn telefoon regelmatig als hotspot.

Nu ben ik zelf regelmatig thuis en gebruik ik dus wifi, bij mijn vriend gebruik ik ook wifi en verder maak ik buiten huis meestal gebruik van 4G. Buitenhuis bestaan mijn activiteiten uit facebook bekijken, appen, af en toe websites bezoeken, af en toe google maps gebruiken en een spelletje spelen(candy crush of wordfeud). En toch gaat mijn internet er als een malle doorheen. Ik moet nu nog 11 dagen met mijn internettegoed, maar ik heb nog maar iets meer dan 1000 mb over. Dat is zo weg als ik niet oppas.

Ik snap er niets van -O- waar komt dat hoge verbruik nu vandaan? Wat kan ik uitzetten wat nu blijkbaar aanstaat? Waar kan ik dat vinden? En hoe krijg ik mijn internetverbuik naar beneden.

Op internet heb ik al gezocht naar wat ik moet doen. En dat heb ik naar mijn idee zo goed mogelijk toegepast.

Kan het te maken hebben dat iedere app toegang wil hebben tot het mobiele netwerk? Moet ik dat overal uitzetten, of kan ik dan alleen nog maar gebruik maken van die apps als ik op wifi zit?

Wie kan mij helpen?

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:42

Heb je op Facebook de instelling aan staan dat de filmpjes alleen mogen afspelen als je op de Wi-Fi zit? Daar zijn al veel mensen de boot in gegaan.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16253
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:43

Laat je je apps op de appstore automatisch updaten? En heb je laatst een systeemupdate gedaan zonder de wifi te gebruiken? Dan kan dat misschien wel de rede zijn :)

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:47

Ik kan trouwens in mijn telefoon bij der mobiele gegevens ook precies zien hoeveel data er waarheen is gegaan. Heb jij dat niet op je iPhone?

8nnemiek

Berichten: 43441
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:59

Je kan aan/uitklikken dat internet via 4G moet gaan als een wifi signaal zwak is. Misschien staat dat bij jou aan?
(Instellingen -> mobiel netwerk -> wifi assistentie)

Moska

Berichten: 3409
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 20:24

wifi assistentie heb ik uit staan (maar dat heb ik denk ik pas een week of twee/drie geleden ontdekt en uitgezet), dat van Facebook had ik inderdaad bij een andere telefoon gehad en heb ik direct weer aangepast toen ik deze telefoon kreeg. De systeemupdate heb ik thuis op de wifi gedaan. En bij mijn weten heb ik ingesteld dat updates sowieso alleen gedaan worden op wifi.

Updates van de appstore heb ik nu ook uitgezet. Neem aan dat dat wel update op het moment dat ik het wil gebruiken.

Ik ga even op zoek waar ik kan vinden welke apps wat verbruiken.

Is er ook iemand die weet wat het inhoudt (als je bij de app instellingen kijkt): geef Facebook toegang tot: mobiele data ? Ik heb verversen op de achtergrond uitgezet, maar weet niet wat er gebeurt als ik mobiele data ook uitzet. Zou ik dan alleen gebruik kunnen maken van de app op wifi of heeft dat daar niks mee te maken?

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:39

Als je naar instellingen -> mobiel netwerk gaat, kan je zien hoeveel MB elke app gebruikt en eventueel mobiel netwerk uitzetten voor bepaalde apps. Bij facebook kan je dan bijvoorbeeld je nieuwsoverzicht niet meer herladen. Vaak zijn instagram en facebook echte grootverbruikers

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:43

Ik had hetzelfde. Op mijn huawei kon ik makkelijk een maand doen met 1000 mb, maar met hetzelfde gebruik op mijn iPhone heb ik minstens 5000 mb nodig.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:44

Moska schreef:
wifi assistentie heb ik uit staan (maar dat heb ik denk ik pas een week of twee/drie geleden ontdekt en uitgezet), dat van Facebook had ik inderdaad bij een andere telefoon gehad en heb ik direct weer aangepast toen ik deze telefoon kreeg. De systeemupdate heb ik thuis op de wifi gedaan. En bij mijn weten heb ik ingesteld dat updates sowieso alleen gedaan worden op wifi.

Updates van de appstore heb ik nu ook uitgezet. Neem aan dat dat wel update op het moment dat ik het wil gebruiken.

Ik ga even op zoek waar ik kan vinden welke apps wat verbruiken.

Is er ook iemand die weet wat het inhoudt (als je bij de app instellingen kijkt): geef Facebook toegang tot: mobiele data ? Ik heb verversen op de achtergrond uitgezet, maar weet niet wat er gebeurt als ik mobiele data ook uitzet. Zou ik dan alleen gebruik kunnen maken van de app op wifi of heeft dat daar niks mee te maken?


Als je Facebook geen toegang geeft tot je mobiele data kun je inderdaad er alleen gebruik van maken met wifi.

Emori

Berichten: 13127
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:52

Ik had het ook met mijn iPhone. Bij mij kwam het hierdoor:
Ik bekeek mijn foto’s. Maar mijn foto’s staan in de cloud. Daardoor haalde hij steeds via 4G mijn foto’s binnen.
Dus heb het zo ingesteld dat dat alleen via de WiFi gaat

Yessy

Berichten: 23035
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:05

Ik had er ook last van, bleek bij mij te komen door het constant bijhouden van de locaties. Sinds ik dat heb uitgezet gebruik ik ruim een gb per maand minder.

Moska

Berichten: 3409
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Help! Iphone 8 verbruikt heel veel mb's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 09:04

Foto's en locatie ga ik ook bekijken. Bedankt voor de tips!