Geen veen, klei, weilanden tussen het water of een dijk waar je vanaf glibbert, maar zand, zand en nog meer zand.
Een maand lang hebben we dag en nacht op Funda gekeken. Het was zelfs zo erg dat onze wekker soms om 04:00 uur stond omdat veel huizen 's nachts online kwamen en er om 07:00 uur al zoveel mailtjes waren verstuurd dat de bezichtigen vol zaten. En toen, na die maand zoeken, huizen bezichtigen en vooral veel overboden te zijn geweest, stond hét huis op een plaatselijke Facebook pagina. Voor Funda uit, geen strijd met overbieden, maar gegund. Hoe fijn!
Natuurlijk zochten we met een eisenlijstje: niet aan de drukke weg, geen asbest, genoeg ruimte voor de paarden, varkens en honden, zandgrond, bij voorkeur in Drenthe en ga zo nog maar even door. Stiekem was mijn eis ook nog om vlakbij het bos te zitten, maar gezien de bizarre huizenmarkt moest ik die eis snel laten varen.
We kunnen ons lijstje afvinken en zijn niet geheel onbelangrijk héél blij met ons nieuwe stekkie!
Het plan is om een Paddock Paradise te maken, waar ondertussen al hard aan wordt gewerkt. De sleutel hadden we namelijk ook al na 4 weken. Met ons mee gaan 5 mini's, 2 tinkers (waarvan één hengst die tot juni '22 in Frankrijk doorbrengt), 3 Kune Kune varkens, een stel kippen en 2 Amerikaanse Akita's. Een hele beestenboel dus! Het gehele oppervlakte is zo'n 12500m2, waarvan ongeveer 9000m2 voor de beesten zal zijn.
Genoeg gekletst, tijd voor foto's!
Het huis!

Plaatje vanaf het erf genomen. Aan het woonhuis zit de deel nog vast en daarachter (niet op de foto) nog een reusachtige loods. We wilden niet zoveel schuren en hebben nu een deel, loods en 2 erg grote kapschuren. Daar is iets fout gegaan.

Eén van de kapschuren, wat de schuilstal wordt. Voorheen was de rechterkant, waar nu zand ligt, helemaal dichtgegroeid met bomen en struiken. Je kon er niet langs. Niks meer van te zien!

Sfeerplaatje van een klein stukje boomgaard met daarachter de poel.

Start van de PP; de poel! Deze ligt precies achter de schuilstal, maar gezien dit het laagste punt is moet je daar slim mee omgaan.

Het plekje voor de varkens als ze niet los in de boomgaard lopen. Buiten de foto loopt het nog een eind door. Ze krijgen, in de tweede kapschuur, een fijn, warm hok.

De BAK! Ik ben gewend om altijd in de klei te staan, geen bak of iets droogs te hebben, dus jullie willen niet weten hoe fijn dit is. Voorlopig zijn de paarden nog niet onder het zadel, maar al is het om grondwerk in te doen, aan de hand te werken en al het andere wat je maar kan bedenken.

En om af te sluiten nog een paar foto's van een deel van de beestenboel die mee gaat.

In de 3 weken dat we de sleutel hebben is er al ontzettend veel gebeurt. Er is zand naar boven gehaald, onkruid/struiken zijn eruit getrokken, er is ontzettend veel rotzooi naar de stort gegaan en nog veel meer. Binnenkort verhuizen ik en de beesten ook die kant op. Ik tel de dagen af!
Dagelijkse updates zijn te volgen op ons Instagramaccount @sdthebashgrayson, maar dit zal vast niet mijn laatste topic zijn.