Ervaring japanse automerken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Ervaring japanse automerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 21:34

Omdat mijn auto niet door de keuring gaat komen en de reparatie kosten (zie dit topic: [HTT] Auto komt niet door apk ) erg hoog liggen ben ik op zoek naar een andere auto.

Ik ben vooral benieuwd naar mensen met ervaring met deze merken auto's want ik vertrouw nu niks meer en wil niet weer dezelfde fout maken.

Gaat om Japanse merken zoals Suzuki Alto/Swift (wagon?), Hyundai Atos/Getz, Toyota Yaris. Andere merken zijn ook fijn maar deze hebben wel mijn voorkeur.

Hoor ook dat Nissan Micra goed zijn echter dat die bij bepaalde bouwjaren snel roesten.

Ik zoek specifiek een automaat dus redelijk beperkt qua aanbod.

Mocht je nog een goede tip hebben, dit zijn mijn eisen:

- automaat
- 5 deurs
- max 30 euro wegenbelasting (gewichtsklasse tot 1050)
- liefst minimaal een 1.2 maar bij weinig keus neem ik genoegen met een 1.0 maar heeft niet mijn voorkeur
- graag stuurbekrachtiging en airco maar is niet zo belangrijk als de andere punten
- liefst ook nog in omgeving van Zuid-Oost Brabant/Noord-Limburg
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 18-08-16 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Re: Ervaring japanse automerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:44

Ik heb een daihatsu (charade) gehad en rij nu suzuki (ignis) en ik ben er dol op. Naar mijn mening (en ook die van mijn monteur) zijn ze motorisch gewoon heel goed. Heb ook een paar europeese auto's gehad en daar had ik altijd pech mee.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:46

Ik heb een hyundai atos en hij bevalt prima! Geen noemenswaardige problemen mee gehad.

Edit hij komt bij jou uit de buurt vandaan, hij is van mijn opa geweest en ik meen dat ze hem voor hem in venray gekocht hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:37

Ik heb nog nooit iets anders gereden dan Japanner (Mitsubishi Colt/Mazda 626/Mazda Premacy en nu een Toyota Prius) en ik heb ook nooit problemen met wat voor auto dan ook. Mijn ouders met hun Franse auto's hebben juist altijd gezanik.
Die van mij zijn gemiddeld wel wat groter geweest dan het maatje waar jij het over hebt, maar dat hoeft niet zo veel uit te maken ;)
Ik zou zeggen dat de Toyota Yaris een heel goede kandidaat is!

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:58

Al jaren een Mazda (uit 1995) en in 6 jaar tijd nog niks aan gehad. Top auto

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:12

Wij hebben nu al bijna 2 jaar een mazda 6. Valt wel niet in je eisen want wegenbelasting is een stuk hoger. Maar tot nu toe ook geen grote problemen gehad en de auto rijd echt top. Mijn vader heeft een mitshibishi charisma uit 98.die auto heeft nog nooit problemen gehad elk jaar komt die makkelijk door de apk. Hij heeft die auto al 12 jaar.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:15

Hyundai i10, 6 jaar, 95000 km, geen enkel probleem! Topkarretje!

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:18

De ganse familie rijdt bij ons met Toyota's. Echte top auto, mankeren weinig. Onze laatste Toyota Yaris heeft 360000 km gehaald.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:21

Japanners zijn super! Ik heb zelf een Toyota Corolla uit 98; heb m al 6 jaar en nog nooit iets mee gehad. *\o/* Een oud collegaatje heeft zijn toyota zelfs vier x klokje rond gereden voor hij m inruilde.

Voor mn Toyota had ik al die Europese ellende, voor mij echt nooit meer wat anders dan een Japanner. Dus zeker aan te raden!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:23

Ik had een Atos en heb nu een nieuwere swift. Mijn voorkeur is een swift

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:24

Why hebben een Honda staan. 22 jaar oud, bijna 300.000 op de teller en het is elke dag nog steeds starten en lopen. Ook in de winter.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:30

Hier een micra uit 1999 automaat 1.3 benzine. Rijdt prima komt ook prima mee op de snelweg wat ik met sommige kleine auto s wel is spannend vind met invoegen etc. Is wel al aan gelast maar dat kan ook komen omdat hij in z'n jongere jaren veel stil heeft gestaan (maanden bijna jaren niet gereden). Auto is van m n oma geweest en nieuw gekocht. Staat nu nog geen 2 ton op wat dus echt zonde is. Wel iets om na te kijken.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:32

Ik zeg Mazda.Ik koop nooit geen ander merk meer.
Mazda 323,al iets ouder maar zeer degelijk.Of Mazda 2 of 3.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:40

VickyS schreef:
Ik zeg Mazda.Ik koop nooit geen ander merk meer.
Mazda 323,al iets ouder maar zeer degelijk.Of Mazda 2 of 3.

Mijn idee, ik heb nu als eerste auto een Mazda 2, mijn vader nu een nieuwe Mazda CX-5.
Hiervoor had hij een golf, telkens gezeik mee! De ford ka van m'n moeder ook niks anders als gezeik.
Vroeger had m'n vader al Mazda, en hij wil ook niks anders meer. Ook onze buurman zweert bij Mazda!

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:42

Ik had eerst een mazda 323f dat was echt een Super auto als die niet total los was geraakt had ik die nu nog gereden mis die auto nog steeds. Daarna een tijdje een Hyundai gereden tot er ruim 216.000 km op de teller stond auto was nog helemaal goed. De Hyundai heb ik in mei ingeruild tegen een toyota aygo x serie, tot nu toe echt een top auto. Thuis al eerder toyotas gehad en dik tevreden er over.

De peugot 107, Toyota aygo en de citroen c1 (zelfde type auto qua uiterlijk) hebben trouwens allemaal een toyota motor misschien ook iets om mee te nemen? :)
Laatst bijgewerkt door maaaikkee op 18-08-16 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:44

Ik rijd een mitsubishi outlander phev, valt uiteraard niet in je budget maar ik heb er een hele fijne auto aan!
Wel wat problemen gehad met de wegligging, maar deze zijn prima opgelost.

Motortechnisch niets te klagen!
Heb er nu bijna een ton op de teller staan en in november hebben we deze auto 3 jaar. Het idee is om deze auto op te rijden en ik hoop dat dat nog lang mag duren!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:46

Japanners zijn over het algemeen betrouwbaar maar ook daar kom je gewoon de uitzonderingen tegen.
*Kijk naar de onderhoudshistorie van een auto als het mogelijk is. heeft de auto netjes de beurten gehad.
*Heeft de auto schade gehad in het verleden enz.
*Zoek van een bepaald merk/model de zwake punten op. elk model heeft ze, de 1 wat minder erg dan de ander.
* Heeft de auto binnen gestaan.

Bij de Honda's van de jaren 80 en 90(en geloof begin 2000) is het roest bij de achterste wielkasten.
En bij een aantal modellen de afdichting van de achterlichten. gevolg auto met prive zwembad :P

En Hyundai is ondanks dat ze tegenwoordig goede auto's maken een Koreaans merk ;) :P

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Motor_Company

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 00:06

Heb al 15 jaar een Honda Civic, altijd starten en lopen. Op de beurten en vervangingsonderdelen na, komt ie nooit in de garage.

Thuis veel Mazda (626, 323, 2): ook probleemloze auto's.