Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Dankjewel Ceetje, naar zulke gebruikerservaringen ben ik op zoek.
Mijn voorkeur neigt naar een Aygo en naar een Twingo. Hoor alleen van verschillende kanten Franse auto's duur in onderhoud zijn.
wendyh schreef:Ik mis de Suzuki Alto in je lijstje.
Mijn Alto heb ik nu bijna 8 jaar en eigenlijk geen bijzondere dingen mee gehad. Alleen een paar keer een lekke band maar dat kan iedereen overkomen.
Renee1991 schreef:Hier lopen al heel veel topics over op bokt, steeds met dezelfde vraag. Wellicht dat je daar ook nog inspiratie uit kunt putten.
zonnebloem18 schreef:De achterruit van de aygo, 107 en c1 is bij de achterruit niet erg betrouwbaar, veel klachten over lekkage. Geen idee hoe dat bij de nieuwe modellen is. De kofferbak van deze modellen is wel echt ienimienie.
Wij zijn nu gegaan voor een Hyundai I10, hele fijne auto, meer dan prima ruimte ook in de kofferbak.
Levitate schreef:PSvanLot schreef:Dankjewel Ceetje, naar zulke gebruikerservaringen ben ik op zoek.
Mijn voorkeur neigt naar een Aygo en naar een Twingo. Hoor alleen van verschillende kanten Franse auto's duur in onderhoud zijn.
Ik zou niet voor de Twingo gaan. Begrijp me niet verkeerd, mijn twingo zit in mijn hartMaar dat is de vorige versie. Ik heb de nieuwe gereden als leenauto (met de motor achterin). Ja je kunt hele kleine bochtjes rijden omdat de motor achterin ligt, maar hiervoor geef je (imo) zo veel ruimte in de kofferbak op... Totaal niet praktisch vind ik. Ik zou de nieuwe dan ook nooit kopen.
Ik weet trouwens niet of deze in 2015 al werd gebouwd, misschien was het toen net nog de oude versie. Die is naar mijn mening zeker een optie
maaikemuis schreef:De Aygo, de C1 en de 107/108 zijn exact dezelfde auto's die uit exact dezelfde fabriek komen. Dus de vlieger Aziatisch versus Frans gaat in dit geval niet op. Ze zijn Tsjechisch.
Maar wat Zonnebloem zegt, de lekkage klachten zijn niet heel grappig bij deze auto's. Ik was de trotse eigenaresse van een 107. Een enorm luxe uitvoering want hij had een zwembad. Via het derde remlicht was er water in de kofferbak terecht gekomen hetgeen bij ontdekking voor een kleine 7 liter aan water had gezorgd. Het derde remlicht hebben we uiteindelijk afgekit, maar bij het rechterportier kwam ook water naar binnen. Nadat ik ook de koelpomp, versnellingsbak, remmen en uitlaat heb moeten vervangen onder de 75.000km heb ik hem bij 90.000 km maar omgeruild. Let wel goed op wat je koopt wanneer je voor een van deze modellen gaat. Mijn bijna 10 jaar oude Peugeot 107 met 90.000km op de teller en zwembad is uiteindelijk verkocht voor 3500 euro.
Dieselpaard schreef:Hier ook een aygo met lekkage. Bij mij kwam het uit de achterlichten. Uiteindelijk flink wat compriband (wordt gebruikt bij de ramen in kozijnen) de hele boel waterdicht gemaakt. Maar wel echt waardeloos.
In de kofferbak past geen kratje bier, zo klein is het. Auto rijdt op zich wel heel fijn, ben er al 10 jaar trotse eigenaar van.