Ben opzoek naar een wagen uit pakweg 2000 tot 2010 (puur budget technische dat ik beetje rond deze leeftijden kijk)
Die nog leuk te betalen is in wegenbelasting en geen te grote slok lust

Momenteel rij ik in een Citroen Saxo 1.4 benzine die slechts 20 pm wegenbelasting kost en 1:17,5 loopt(zonder echt veel moeite te moeten doen)

Dus eigenlijk opzoek naar een waardige opvolger in deze categorie!(iets met mijn saxo gaat de volgende keuring gewoon echt niet meer doorkomen zonder mega uitgaven die niet meer rendabel zijn tegenover deze auto. Hij is knullig gezegd dus economisch total loss)
Ik vind het echt geen probleem om meer wegenbelasting te betalen voor en iets grotere auto maar wil niet te veel compenseren in verbruik

Probleem is alleen dat ik echt niet zou weten welke autotjes werkelijk zuinig zijn... Fabrieksopgave zeggen niets, ik ben denk een van de weinige die een lager verbruik heeft als fabrieksopgaaf

Misschien ook wel interessant te weten, ik rij eigenlijk alleen maar snelweg kilometers, zo'n 600 per week

Ik wil geen diesel! Tank altijd in belgie en daardoor ben ik altijd nog goedkoper uit met een benzine auto