Af en toe foto's overzetten vanaf mijn mobiel en eens wat opzoeken of zo.
Updaten mocht hij op eigen houtje doen en zo geschiedde..., dacht ik
Het was me al opgevallen dat met het koppelen van mijn iphone mijn itunes niet meer op startte, maar aangezien mijn fotoprogramma de foto's er wel afhaalde, mopperde ik niet.
De laatste keer nog wel gekeken, toen kreeg ik steeds de melding dat ik de laatste versie van itunes niet had, terwijl mijn laptop me verzekerde dat er echt geen updates waren, dus maar weer gelaten.
Tot gisteren...
Sinds kort een nieuwe iphone, extra geheugen dus nieuwe foto's en al máánden geen backup deed me besluiten mijn laptop er weer eens bij te pakken.
Toen het wederom niet naar behoren functioneerde, kwam ik na wat speurwerk tot de schokkende ontdekking dat mijn laptop met versie 10.6.8 werkelijk dramatisch achterloopt en wel zo dramatisch, dat ik eerst moet upgraden naar os x lion ofwel 10.7 voor ik ook maar iets kan upgraden en nu komt het, want al die oude versies staan niet meer in de appstore
Kan iemand me vertellen of ik toch de lion versie kan vinden zonder hem naar een dure apple store te moeten brengen?
Aangezien hij dus voornamelijk dient als fotoboek en backup van mijn iphone, wil ik er liever geen (of weinig) geld aan uitgeven

Ik hoef er vast niet bij te vermelden dat ik niet zo handig ben met computers en computertaal
Daar wordt je eigenlijk altijd prima geholpen. 
En die doet het ook nog steeds!