ik heb nu zo'n anderhalf jaar een abonnement bij tele2, in combinatie met een Iphone 4s.
ik heb een bundel van 300 belminuten/smsjes en 1500 MB internet.
nog nooit problemen mee gehad, ik zit altijd gemiddeld rond de €46 per maand.
gisteren ontving een email dat mijn nieuwe factuur van de maand Mei een dezer dagen afgeschreven kan worden.
ik open de factuur, en krijg me toch een rotschrik!!
BAM €185,51!!
ik snap er werkelijk geen drol van, heb mijn telefoon niet anders gebruikt dan voorgaande maanden, ben nooit eerder over mijn internet bundel heen gekomen.
zit thuis, bij ouders, schoon ouders en op stal op de Wi-fi.
grote bestanden/filmpjes verstuur of bekijk ik altijd via de wifi, apps update ik handmatig, en download ik ook alleen via de wifi.
zodra ik mijn telefoon niet gebruik sluit ik alle apps altijd af om te voorkomen dat ze op de achtergrond door gaan.
ik ging bij de specificaties van de factuur kijken, ik heb gewoon 113 euro aan data verbruik, omdat ik volgens tele2 al na 13 dagen over mijn internet bundel heen zat?!?
heb zelfs op een dag om half 11 'sochtends bijna 600 MB data verbruik?? amehoela! op dat tijdstip zit ik op mijn werk, en heb ik mijn telefoon niet eens in handbereik.
ik baal hier echt ontzettend van, en zorg normaal gesproken dat ik altijd netjes binnen mijn bundel blijf.
het rotte is ook dat Tele2 je normaal gesproken 2x keer een sms stuurt, de eerste keer met:"let op, u zit over de helft van uw data bundel heen". en de 2e keer met:"uw data bundel is op, data verbruik buiten uw bundel neemt kosten met zich mee".
nu heb ik dat 2e smsje dus nooit gekregen, en eigenlijk ook niet echt in de gaten gehad dat ik er al (ruim) overheen zat.
het eerste smsje heb ik ontvangen op 13mei, wat op zich nog te doen is aangezien je dan ongeveer op de helft van de maand en dus de helft van je bundel zit.
het is mij toen niet echt opgevallen dat ik zo vroeg in de maand al dat smsje heb gekregen, normaal gesproken zit ik rond de 24/26e van de maand op de helft van mijn internet bundel.
het mooie is, dat wanneer je naar de klanten service van Tele2 belt, je ten eerste al een chagrijnig persoon aan de telefoon krijgt, die na de eerste vraag gelijk jou de schuld geeft. en ten tweede je gewoon helemaal nergens mee willen helpen.
volgens hun is alle data verbruik wat geregistreerd staat, ook daadwerkelijk door jou verbruikt. en dus je eigen schuld.
ik heb vervolgens opgevraagd welke dagen de grootste verbruik is geweest. met veel pijn en moeite gaven ze het toch maar door, en dat schijnt op een doordeweekse dag, om 8 uur/half 10 en 11 uur te zijn geweest?
heeeeel apart, aangezien ik dan op mijn werk ben.ik snap nu dus nog steeds niet hoe het kan, en ben dus op internet gaan zoeken..
echt, wat ik toen allemaal tegen kwam!
het schijnt dus dat momenteel heel veel Tele2 klanten hier last van hebben, zo vanuit het niets torenhoge rekeningen, erg hoog dataverbruik op vreemde tijdstippen (midden in de nacht, of werktijden etc.)
er hebben al heel veel mensen wat aan proberen te doen, klachten ingediend bij Tele2, via telefoon/mail/chat, maar het schijnt nog niet echt effect te hebben gehad, en je moet dus gewoon je mega rekening betalen.
ik las ook ergens dat er laatst al een uitzending van Radar over Tele2 is geweest waar ook mensen te gast waren met hele hoge rekeningen, zo ver ik kon lezen hebben deze mensen wel hun geld terug gekregen.
ik zit nu echt een beetje met mijn handen in het haar, aangezien het echt een giga bedrag is!
ik heb zoiets van ik ga ook radar etc. benaderen met mijn verhaal.. maar zou je daar iets mee bereiken?
zijn hier nog meer mensen die iets soortgelijks met tele2 hebben mee gemaakt?
misschien kunnen we dan samen iets doen, dat heeft meestal meer effect.