Ik netjes ingevuld en vervolgens de melding gekregen dat mijn cijfers teveel afwijken van het gemiddelde...
Ik noteer sinds ik hier woon (1 jaar nu) maandelijks mijn gas en elektrastand, en probeer bewust om te gaan met mijn verbruik. Zo zijn de verwarmingen in ruimtes waar ik zelden kom uitgedraaid, draai de thermostaat terug naar 16 graden als ik er niet ben, heb ik spaar en ledverlichting en doe deze niet overbodig aan, douche ik vaak om de dag, draai 1 á 2 keer per week een volle was etc. Maar ik ga ook geen kou zitten lijden of de tv uitzetten om maar te besparen

Als ik het maandverbruik optel klopt het wel, en is het gewoon laag. Nu ben ik alleen, woon in een kleine tussenwoning (arbeidershuisje), werk veel en ben niet iedere avond thuis.
Maar nu keek ik naar het gemiddeld jaarverbruik per jaar volgens het NIBUD: http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden ... water.html
En dan zit ik daar echt ruim onder met rond de 550 Kwh elektra, 600m3 gas en 20m3 aan water

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verbruik van anderen, valt het mee of tegen? houd je er rekening met je verbruik in het huishouden en hoe?

het is 3 keer het bedrag van mijn vorige woning!
heel wat moeite en telefoontjes gekost om dat naar dit bedrag te krijgen.... Het toverzinnetje is 'ik heb geen moeite met het niet aan kunnen gaan van een betalingsregeling en voldoe in één keer de jaarafrekening, wanneer dit nodig blijkt. Ik heb nog nooit hoeven bijbetalen in de 4 jaar dat ik hier woon!