Beginnen met paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine20

Beginnen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:42

hallo,

Ik heb vroeger weleens paardgereden met een vriendinnetje, maar verder nooit zelf les gehad. Nu heeft me zusje wel al 5 jaar les en ik vind het eigenlijk ook wel leuk.
Alleen ik ben al 20. Is het dan niet raar om te beginnen met paardrijden? Want de meeste beginnen toch wel jong.

Ik heb al wat manege's gemailt, en me vandaag ook hier aangemeld voor wat info!

xxelviraxx

Re: Beginnen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:44

Het is helemaal niet raar om op je 20e te beginnen met paardrijden. Als jij dat leuk vind moet je dat vooral doen.

viq_de_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:48

Mijn moeder rijd mee in de stofdoeken les, op me paardje die is er ook tig jaar tussen uit geweest. en die kan niet rijden.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:50

Nee hoor dat is helemaal niet gek! Als jij dat leuk vind gewoon doen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:08

bij mij op de manege was er een man van 65 die voor het eerst begon met rijden, (wilde hij altijd al eens doen) nu is hij 71 en heeft net een eigen paard gekocht. Haha!
Nee je bent nooit te oud om dingen te doen die je graag wilt.
Veel plezier!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:17

Nee, het kan makkelijk. Op verschillende manege's hebben ze gewoon beginner's lessen, dus waar je heerlijk kan beginnen met lessen.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:27

Is helemaal niet raar hoor. Juist hartstikke leuk dat je het wil gaan proberen! Ik heb een hele tijd geleden mijn beide ouders ook zo ver gekregen om te gaan rijden. Mijn moeder is toen na 1 jaar gestopt, maar mijn vader rijdt nog steeds met heel veel plezier. Ik ga regelmatig samen met hem op buitenrit, erg gezellig. Haha!
Op bijna alle maneges bieden ze ook beginnerslessen voor volwassen aan, dus daar hoef je je niet druk over te maken!
Ik weet niet of je studeert, maar hier in Groningen heb je ook een rijvereniging voor studenten. Hier worden ook lessen voor beginners gegeven en dan rij je echt met mensen van je eigen leeftijd en belevingswereld, wel zo gezellig. Misschien is dat bij jou in de buurt ook wel?
Laatst bijgewerkt door neinie op 08-09-08 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:31

Ik ken verschillende mensen die al in de 40 waren toen ze zijn beginnen paardrijden. Zowel mijn vader als m'n vriend waren alletwee al in de 20 ! Er staat geen leeftijd op het beginnen paardrijden dus!

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:40

Top dat je wilt beginnen met rijden.
Een goede vriendin van mij is met tweeenvijftig jaar begonnen met paardrijden en is nu negenenzestig. Ze heeft nu inmiddels al acht jaar een eigen paard.
Gewoon doen dus! OK dan!

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:08

Gewoon doen Haha!
Ik ken genoeg mensen die pas op hun 40e begonnen met rijden (of nog ouder) Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:28

Doen!

Ik was 42 toen ik voor het eerst begon met paardrijden en ik kwam in een les met alleen maar 40-plussers.
Dus jij (ál 20, haha) kan nog makkelijk ergens beginnen.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:31

Ja joh, lekker beginnen laat je niet tegenhouden door zoiets als je leeftijd. Je krijgt er spijt van als je het niet doet, want als je nu al denkt dat je er te oud voor bent begin je er over twee jaar ook niet meer aan. Zou trouwens wel een manege zoeken waar ook lessen zijn met volwassenen, is wel zo leuk.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:32

Er zijn bij ons genoeg moeders op de manege die beginnen met paardrijden omdat dochter(s)lief of zoonlief dat ook al langer doet.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:36

Silly1972 schreef:
bij mij op de manege was er een man van 65 die voor het eerst begon met rijden, (wilde hij altijd al eens doen) nu is hij 71 en heeft net een eigen paard gekocht. Haha!
Nee je bent nooit te oud om dingen te doen die je graag wilt.
Veel plezier!

Zo zag ik een tijdje terug eens op de Duitse tv een stukje over een 'oude dames rijclub'. Vijf dames waarvan de jongste net 60 was die waren begonnen met rijden. Zag er beregezellig uit...
Mijn moeder, 63, heeft trouwens net het western rijden opgepakt, als totale beginner. Ze vindt het prachtig...
Dus met 20 beginnen met paardrijden, moet kunnen! Meestal hebben maneges zelfs wel aparte volwassenenbeginnerslessen, vaak 's avonds. Gewoon doen en vergeet niet om lol te hebben tijdens het rijden!
Succes!