Hallo Allemaal,
Ik zal me dan ook even voorstellen,
Ik ben Sandra en woonachtig in het mooie Friesland. Nadat mijn eerste paard een Kwpn'er was overleden, wilde ik in eerste instantie geen eigen paard meer (dit had ik gezegt in een verdriet opwelling) maar een paar jaar later begon het toch toch weer te kriebelen....
uit eindelijk toch maar weer eens rond kijken en ja hoor daar stond ie.. ik was helemaal verliefd en dus contact gezocht en "even" wezen kijken (achter rotterdam) maar ja kijken werd het niet alleen hahah ik was verkocht en hij ook.. aan mij.
Sindsdien ben ik trotse eigenaar van Dandy mijn draver, wat ik toen nog niet zo inzag als een snelheidsduivel.... een ruin van nu 9 jaar dat wil zeggen dat ik hem al weer 5 jaar heb!
Eerst heel veel recreatief gereden maar wilde wel graag met hem gaan lessen, en zo hebben we wekelijks western les. In het begin vertoonde hij gewoon debiel gedrag gas bij zetten in de bochten, als er een paard achter hem zat er als een haas vandoor gaan, nou noem maar op hij had niet een good adituide! (raar woord zal er ook wel verkeerd staaan) zoals bv als een speer er vandoor gaan in galop en dan de bochten afsnijden en boem daar lagen we.. maar ja meneer wist gewoon niet wat op eigen benen lopen was.. dus hij had ook erg veel moeite om zijn rug te gebruiken en wist niet waar hij zijn benen neer moest zetten.. Nu wordt ik soms tijdens de les ingehaald omdat we in een mooie rustige Jog lopen hahha zie het voor je die snelle draver in de les omgetoverd tot een joggend paardje wat zo langzaam gaat dat ze hem inhalen!
ik heb hem toen in training gehad en sindsdien gaat het stukken beter, we zijn er nog niet maar we zijn op de goede weg.
Dandy vind buitenritten vreselijk leuk! en ook zijn we te vinden tijdens dorpsfeesten en dan het liefst verkleed iets wat Dandy ook erg leuk vind want hij loopt er gewoon om door. Zo hebben we een tijdje geleden met de oranje gekte een tocht mee gelopen waar we zelf helemaal in het oranje waren en de paarden in oranje met bandage's dekjes oranje pompoentjes in de manen en staart en ze vinden het prachtig ze lopen er gewoon mee te showen... Met andere woorden ik heb een SUPER PAARDJE!
En mijn super paardje gaat dit jaar mijn jeugdwens uit laten komen, samen met hem en een vriendin haar paard gaan we onze jeugdwens van al 15 jaar uit laten komen. Namelijk de elfstedentocht te paard rijden voor een goed doel. meer info kun je hiervoor vinden op onze site http://elfstedentepaard.web-log.nl
Groetjes Sandra en een hinnik van Dandy