Ik wil graag weer beginnen en daarover heb ik wat vraagjes.
Vroeger toen ik een jaar of 11, 12 was heb ik een huur pony gehad. Hoewel ik het rijden erg leuk vond, vond ik die pony ook erg eng. Hij ging er steeds als een haas vandoor, dood eng vond ik dat. Ik ben er toen mee gestopt en heb daarna nog af en aan op wat paardjes gereden van vriendinnen en af en toe een lesje of buitenrit op een manege. Mijn laatste keer rijden was 2 maanden terug en dat ging op zich best redelijk, ben niet in galop geweest maar het ging verder ok.
Ik kan dus rijden, ken de figuren nog een heel eind, maar ergens vind ik het ook wel eng.
Afgelopen week zijn wij bij Horses by the sea geweest en ik vind het toch echt wel geweldig.
Nu ben ik dus op zoek naar rijlessen bij mij in de buurt, dus in de buurt van Cuijk of Boxmeer.
Hetzij op een manege, hetzij bij een particulier, ergens waar ze leuke, lieve paardjes hebben.
Welke kleinere gemoedelijke manege kunnen jullie aanbevelen of misschien, en dat heb ik het liefste eigenlijk, is er wel iemand die ook les geeft op haar/zijn eigen paard en mij weer beter vertrouwd kan maken met paarden en het rijden.
Uiteraard betaal ik voor de lessen.
Er is 1 maar, nou ja voor mij niet, maar ik ben wat stevig gebouwd en kan dus niet op een klein ponytje. Een paard of pony die geen 'last' van mij heeft lijkt me beter. Ik zou het zielig vinden omdat arme beestje te hinderen.
Ik hoop hier bruikbare tips te krijgen, of iemand te vinden die de uitdaging, voor mij althans, wil aangaan.
Groetjes van Kim