Ik rijd al vanaf m'n 5e ong. paard waarvan de langste tijd Engels.
Op mn +/- 7e kreeg ik een verzorgponytje Brendie,heel leuk beestje erg veel plezier van gehad..Jaartje later werd dat Lady omdat Brendie toch wel erg klein werd. Van deze twee verzorgponys heb ik erg veel geleerd.
Op mijn 9e kreeg ik Muis een Trakehner merrie van toen 10 jaar,liep ZZ en was de bedoeling dat ik daar nog erg veel van kon leren..
Ik heb idd veel van haar geleerd maar het meest nog het leren 'blijven zitten op een bokkend paard':S.De eerste tijd heb ik dressuur gereden en later ben ik overgestapt op western wat ik toen al veeeel leuker vond. Muis was erg lief maar had erg veel streken,ondanks alles heb ik haar toch nog 8 jaar gehad.
Totdat ik eraf gleed met opstappen en ik mijn voorste kruisband scheurde en twee maanden na de operatie mn knieschijf in drieen brak.
Heb haar toen weg moeten doen en met de staleigenaar afgesproken dat zij haar voor niks mocht hebben als ze beloofde goed voor haar te zijn.
Al die tijd is het rijden blijven kriebelen en heb ik samen met mn moeder de stap gezet om weer te gaan rijden.
In mei zijn we begonnen met het bijrijden van een Quarter voor 3 keer in de week met de gedachte dat we dan volgend jaar weer gaan kijken voor een eigen paard.
Dat is dus allemaal anders gelopen ::lol: en nu hebben we sinds vorrige week zaterdag Hatchet ::D Hatchet is een Quarter ruin van 11 jaar en komt bij een bekende reining trainingsstal vandaan.We zijn super blij met hem en het is tot nu toe nog echt een super paardje wat heel erg lief is!
We hebben dit natuurlijk niet van de een op de andere dag besloten en gedaan hebben wel serieus gezocht.
Een paard van iemand anders rijden is toch erg moeilijk als je zo'n lange tijd een eigen paard hebt gehad.
Gisteren zijn ze komen passen voor het zadel en die hebben we nu ook:D dus we kunnen nu serieus aan de gang maar het belangrijkste is vooral veel lol hebben

zo zo hihi heel verhaal als ik het zo terug lees LOL
liefs joany