Even voorstellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kristel_82

Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 14:51

Hallo allemaal,

Mijn naam is Kristel en ik ben 25 jaar. Afgelopen zomer heb ik eindelijk de knoop doorgehakt... Ik heb, na een uur een paard gehuurd te hebben (om te kijken of ik het eigenlijk wel iets vond), een van mijn dromen verwezelijkt. Ik ben op paardrijden gegaan!
Ik ben nog steeds niet echt super goed, maar ik vind het geweldig!

Ik denk dat ik het meeste van de paarden zelf geleerd heb. Mijn belangrijkste lessen:
- ze lijken eigenlijk best een beetje op konijnen (nu niet meteen beledigd zijn, maar wat darmstelsel betreft, reacties op de omgeving, stand van de ogen en hun oren, herken ik in paarden veel, wat ik bij mijn eigen konijnen zie en daar weet ik wat meer vanaf)
- Als een paard niet doet wat ik wil... dan doe IK ergens iets verkeerd. Vaak ben ik dan nier duidelijk of zeker genoeg

Ik kijk nu sinds een paar weken mee op bokt en heb al wat nuttige tips en gewoon leuke info voorbij zien komen. Voorlopig komt mijn enige kennis uit het boek 'paarden voor dummies' en zal ik nog niet echt iets nuttigs bij kunnen dragen... maar dat zal nog wel komen!

Nog even in het kort over mezelf:
Ik woon en werk in Nijmegen. Ik woon samen met 2 konijnen (in mijn woonkamer). Ik lees graag en speel piano, maar hou ook van shoppen, uitgaan en gezelligheid. En sinds kort heb ik paardrijden aan dit lijstje toegevoegd.

Groetjes, Kristel

p.s. Voor mijn zusje (of moet ik tegenwoordig zus zeggen? Knipoog ): Ik beloof dat als ik een berichtje van jou langs zie komen dat ik dan niet zal kijken Dromen

Smartiej

Re: Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:58

Welkom, wat leuk dat je met paardrijden bent begonnen! Is paardrijden voor dummies een beetje leuk boek?

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 15:59

Nou het is vooral heel handig... En ik heb het boekje (het deel over paardkopen uitgezonderd) in 1x uitgelezen. Het zijn korte duidelijke stukjes die ik zelfs kon volgen. En echt alles wordt behandeld, van hoe een paard eruit ziet, tot paardengedrag en ziektes, huisvesting, zadels/hoofdstellen... Noem maar op. En het makkelijke is, dat het geen langdradig verhaal is. Je kan ook gewoon het stukje lezen waar je in geinteresserd bent, zonder dat je het niet kunt volgen, omdat je hoofdst. 1 en 2 niet hebt gelezen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:30

Welkom op bokt!
Leuk dat je bent gaan paardrijden. Lachen
Kristel_82 schreef:
Hallo allemaal,

- Als een paard niet doet wat ik wil... dan doe IK ergens iets verkeerd. Vaak ben ik dan nier duidelijk of zeker genoeg

Vind vooral dat heel goed, iemand die goed inziet, dat de "fouten" vaak door de ruiter worden gemaakt. En dat het paard daarvoor Straffen ed geen nut heeft. Lachen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:46

welkom