IK BEN NIEUW

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

johanna36

IK BEN NIEUW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 22:38

Hallo iedereen,

ik ben sinds een paar maanden lid van bokt. Beetje laat maar alsnog wil ik me even voorstellen.

Ik ben 37 jaar, moeder van een zoon van 12 (absoluut geen paardenfan) en een dochter van 5(is gek op shetlander Charly) en heb rijles sinds mei 2007. Ik was super bang en angstig. Niet vanaf de grond maar de angst sloeg genadeloos toe als ik in het zadel ging. zelfs het opstijgen durfde ik haast niet.

Ik heb les op een SM (super manege)paard. Hij heet Harley. Een bont ruin van ruim 15 jaar. Hij is heel slim en weet alle truucjes om onder een opdracht uit te komen. Dus als leerling moet je het wel goed doen, want anders doet Harley het gewoon niet. Hij is gelukkig niet vals. Zodra hij voelt dat jij niet helemaal zeker bent is hij ook super voorzichtig. En indien nodig beschermt hij je ook. Dat heb ik al eens gezien. Een van de andere paarden had mijn dochtertje per ongeluk gebeten(mijn dochtertje hield haar hand niet vlak). En dat bewuste paard kreeg meteen van Harley op zijn donder. Ook bij het uitbreken van wat paarden beschermde hij het meisje dat hem aan het touw vast had. Als ik aan kom lopen hoef ik hem maar te roepen. Als hij me ziet komt hij naar me toe.

Momenteel ben ik aan het oefenen met het "baas zijn over het paard". Want mijn SM paard doet nog wel eens zijn eigen zin. En voordat ik in galop verder ga moet ik het paard goed onder controle hebben. En dat is momenteel nog echt moeilijk. Vrijwel elk weekend ben ik op de manege en help daar regelmatig. Ook bij de lessen. Dan zadel ik op en af. En zet het paard weer terug op stal.

Op mijn site http://paarden.je-emwebsites.nl vertel ik over mijn belevenissen.

Roosii3jJ

Re: IK BEN NIEUW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:06

Welkom!! en veel plezier hier op bokt!! Haha!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:15

nou voor tips en gezellig babbelen zit je goed, welkom en veel plezier

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:47

Inderdaad, Als eerste Welcome op bokt Haha!
En voor informatie moet je maar even een pm steuren !

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:22

Nou alsnog een hartelijk welkom dan