Nieuw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evi1971

Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:19

Hallo allemaal,

Ik ben Evi, 35 jaar en woon in Enschede. Ik heb een massagepraktijk aan huis, waar ik holistische ontspanningsmassages geef, dus eigenlijk kijk ik naar de mens in totaal alvorens ik hem/haar ga masseren. Ik masseer ook paarden, juist omdat het zulke gevoelige dieren zijn heel vatbaar voor stress. Ook het lang op stal staan, wedstrijden, verkeerde rugbelasting, etc. zorgt vaak voor blokkades in het paardenlichaam. Denk aan o.a. stijfheid/pijn in benen, rug, hals.
De volbloed arabier van mijn zus (die hier ook actief op Bokt is) masseer ik regelmatig omdat zij veel last heeft van stijfheid in de achterhand. Het was zelfs zo erg dat zij regelmatig haar been wegtrok als de hoefsmid bezig was. Nu zij regelmatig gemasseerd wordt, is het probleem verholpen en geeft zij uit zichzelf haar voet en blijft netjes staan zonder weg te trekken of te trappen.

Ik ben opgegroeid met ponys en ben nu regelmatig in het weekend bij het paard van mijn zus te vinden. Na het borstelen en de massage en diverse lekkernijen doen we meestal grondwerk in de bak en daarnaast zijn we pas begonnen met bitloos rijden. Dus veel uitdagingen, waar het paard ook plezier in heeft. Tenslotte doet verandering van spijs lekker eten...

Nou, een heel verhaal over mezelf. Ik hoop hier veel nieuws op te steken.

groetjes,
Evi

Daf

Re: Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:21

Hoi Evi, leuk dat je er ook bij komt Lachen erg interessant wat je doet op het gebied van holistische ontspanningsmasages. Helemaal waar dat een paard erg gevoelig is en als wij mensen van tijd tot tijd ook een massage nemen, waarom onze paarden dan ook niet. Er wordt van ze verwacht dat ze elke dag presteren, is het niet op een wedstrijd, dan wel tijdens een les, etc. Ik heb ook al genoeg positieve voorbeelden gezien Lachen

Veel plezier op bokt

Daf

Oscar
Forumcoördinator

Re: Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:16

Welkom Lachen
Ik denk dat je een heel mooi beroep hebt, dankbaar werk ook Ja
Hier op Bokt wordt er best vaak over gesproken, wie weet kun je daar nog een leuke / nuttige bijdrage leveren.
Veel plezier hier!