Later heb ik incidenteel nog wel wat gereden, maar dat mag geen naam hebben. Dat waren ook geen lessen, dus ik denk niet dat ik er veel van heb geleerd

Intussen werk ik al een aantal jaren vanwege mijn gezondheid (hart) niet meer en hebben mijn man en ik besloten om over anderhalf á twee jaar naar Spanje te emigreren. Onze middelste zoon (28) gaat ook mee. Al jaren wil ik heel graag een eigen paardje, alleen dan wel op mijn eigen grond. Nu we in Spanje een finca of vrijstaand huis met veel grond willen kopen, zie ik mijn kans schoon en gaat dat paardje (of liever nog twee

Omdat ik straks natuurlijk ook op mijn paard wil rijden, begin ik deze week weer met lessen. Eerst een privéles (of meer) en van daaruit zien we wel.
Overigens hebben we ook 6 honden, dus die gaan natuurlijk ook mee. Er zitten wel twee oudjes bij, dus de kans is reëel dat we er tegen die tijd misschien een of twee minder hebben, maar we hebben dus sowieso al een mooi stuk grond nodig, het liefst middenin de natuur. (geen directe buren) Leuke dingen om naar uit te kijken en superleuk om op ehorses te zoeken naar paarden. Ik heb al gelezen dat op dit forum ook mensen zitten die in Spanje wonen en daar heb ik al wat nuttige info van gelezen, maar ik sta open voor tips en adviezen.