Voorstelronde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinaMarija
Berichten: 16
Geregistreerd: 05-05-24

Voorstelronde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 19:59

Hoi! Ik ben Tina, 21 jaar oud en nieuw op Bokt.

Ik ben al vanaf een jonge leeftijd een liefhebber van paarden. Ik heb vanaf mijn 7e tot aan mijn 13e paardgereden, en was ook een lid van Penny, 7+ jaar lang zelfs.. ja, ik was er zo eentje *D

Ik ben op mijn 13e helaas gestopt, omdat de manege waar ik op zat mijn ouders te duur werd en de andere maneges in onze buurt niet heel schoon waren.

Inmiddels, bestaan er al wat betere maneges in mijn buurt en ik heb dan ook besloten om het dit jaar weer op te pakken. :)

Ik heb jammer genoeg niet veel ervaring overgehouden aan mijn jaren van paardrijden vroeger, maar dat geeft me wel een frisse start om alles zo goed mogelijk aan te pakken. Ik hoop daarom meer te leren op het forum, en mochten jullie tips hebben voor beginnende ruiters, dan hoor ik ze heel graag onder deze post! <3

ievie

Berichten: 2239
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Voorstelronde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:07

Welkom! Wat leuk dat je weer gaat beginnen met paardrijden! Heb je al een Manege op het oog?
Ga vooral lekker genieten. Je zult vast merken dat je toch nog het een en ander wel hebt onthouden van vroeger.

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:30

Welkom! Leuk dat je het weer op gaat pakken! En fijn dat je hebt gewacht tot er een goede manege in de buurt kwam, dat kan een (erg) lastige zoektocht zijn. Je krijgt vast fijne info hier!

Cambionn

Berichten: 849
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:09

Welkom! Ik ben als volwassene begonnen (nog geen 2 jaar terug) en heb erg veel aan privélessen gehad, en nu nog. Ik deed dat wekelijks, maar inmiddels om de week naast wekelijkse groepslessen en 3 dagen lease. Denk dat ik op enkel groepslessen lang zo ver niet was gekomen (en zelfs dan zie ik mezelf nog gewoon als beginner). Houding & zit lessen zijn ook enorm nuttig!

Verder zou ik zeggen: gewoon doen, al doende leer je. En voel geen reden te haasten of te vergelijken met andere ruiters. Zeker als volwassene wanneer veel leeftijdsgenoten van jongs af aan rijden. Focus juist puur op je eigen progressie.

TinaMarija
Berichten: 16
Geregistreerd: 05-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 21:41

ievie schreef:
Welkom! Wat leuk dat je weer gaat beginnen met paardrijden! Heb je al een Manege op het oog?
Ga vooral lekker genieten. Je zult vast merken dat je toch nog het een en ander wel hebt onthouden van vroeger.


Dankjewel! <3

Ja, ik heb twee maneges gevonden. Ik heb wel een voorkeur voor een van de maneges, maar zij geven helaas geen privélessen aan beginnende ruiters.

Ik heb morgen wel mijn eerste privéles bij de andere, maar het kan natuurlijk ook dat ik deze manege prima vind! Ik heb alleen een paar negatieve recensies gelezen over de hygiëne, maar ik hoop dat het ermee door kan voor het begin..

TinaMarija
Berichten: 16
Geregistreerd: 05-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 21:42

Anastasia24 schreef:
Welkom! Leuk dat je het weer op gaat pakken! En fijn dat je hebt gewacht tot er een goede manege in de buurt kwam, dat kan een (erg) lastige zoektocht zijn. Je krijgt vast fijne info hier!


Dankjewel! <3

Ik ben heel benieuwd naar de lessen, en natuurlijk ook fijn dat ik het forum kan raadplegen.

TinaMarija
Berichten: 16
Geregistreerd: 05-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 22:04

Cambionn schreef:
Welkom! Ik ben als volwassene begonnen (nog geen 2 jaar terug) en heb erg veel aan privélessen gehad, en nu nog. Ik deed dat wekelijks, maar inmiddels om de week naast wekelijkse groepslessen en 3 dagen lease. Denk dat ik op enkel groepslessen lang zo ver niet was gekomen (en zelfs dan zie ik mezelf nog gewoon als beginner). Houding & zit lessen zijn ook enorm nuttig!

Verder zou ik zeggen: gewoon doen, al doende leer je. En voel geen reden te haasten of te vergelijken met andere ruiters. Zeker als volwassene wanneer veel leeftijdsgenoten van jongs af aan rijden. Focus juist puur op je eigen progressie.


Dankjewel! <3

Ik heb ook niet alle jaren consistent gereden als kind, dus voor mij is het even goed “pas” beginnen als volwassene.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je veel had aan de privélessen! Ik durfde ook niet echt naar een groepsles, omdat ik me zoals je zegt wilde richten op mijn eigen zelfvertrouwen en progressie.

Ik heb morgenochtend de eerste privéles, dus ik ben heel benieuwd en zenuwachtig. Ik heb al sinds gisteren vlinders in m’n buik over morgen, wahah :')

ievie

Berichten: 2239
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Voorstelronde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 23:12

Ohh morgen al, leuk! Ik snap dat je wel een beetje zenuwachtig bent. Soms helpt het als je dat ook even zegt voor de les. Dat snappen ze vast.
Veel plezier!

Cambionn

Berichten: 849
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:26

TinaMarija schreef:
Cambionn schreef:
Welkom! Ik ben als volwassene begonnen (nog geen 2 jaar terug) en heb erg veel aan privélessen gehad, en nu nog. Ik deed dat wekelijks, maar inmiddels om de week naast wekelijkse groepslessen en 3 dagen lease. Denk dat ik op enkel groepslessen lang zo ver niet was gekomen (en zelfs dan zie ik mezelf nog gewoon als beginner). Houding & zit lessen zijn ook enorm nuttig!

Verder zou ik zeggen: gewoon doen, al doende leer je. En voel geen reden te haasten of te vergelijken met andere ruiters. Zeker als volwassene wanneer veel leeftijdsgenoten van jongs af aan rijden. Focus juist puur op je eigen progressie.
Dankjewel! <3

Ik heb ook niet alle jaren consistent gereden als kind, dus voor mij is het even goed “pas” beginnen als volwassene.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je veel had aan de privélessen! Ik durfde ook niet echt naar een groepsles, omdat ik me zoals je zegt wilde richten op mijn eigen zelfvertrouwen en progressie.
Dan zijn privélessen zeker een goed begin! Maar ik zou groepslessen niet helemaal afschrijven. Groepslessen naast de privélessen zijn er nuttig. Zowel om onder begeleiding meer kilometers te maken, als om het leren rijden met anderen in de bak. Dat is toch een stukje dat je in de privéles minder snel krijgt, maar wel wat oefening vergt. Moet je natuurlijk wel groepslessen hebben waar echt gereden wordt, en niet kop aan kont de bak door.

En ook met groepslessen geld, dat je tegelijk rijdt zegt niet dat je allemaal gelijk omhoog gaat he? Sommigen pakken het gewoon sneller op dan anderen. En dat is ok. Als het verschil echt te groot wordt, worden groepen gewoon anders ingedeeld. Zolang jijzelf maar steeds iets beter ben dan je was, gaat het goed, ongeacht wat de anderen in de les doen.

Bedoel ook niet te zeggen dat het allemaal meteen moet.Maar op de lange termijn bedoel ik dit meer. Ik begon zelf met groepslessen naast mijn privélessen een half jaar nadat ik begon. En kan best dat jij nog langer wil wachten, is ook goed. Nu lekker focussen op jezelf in privélessen is helemaal prima!

TinaMarija schreef:
Ik heb morgenochtend de eerste privéles, dus ik ben heel benieuwd en zenuwachtig. Ik heb al sinds gisteren vlinders in m’n buik over morgen, wahah :')
Ik ken dat gevoel, dat had ik ook haha. Hoe was je les?

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Voorstelronde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:28

Welkom! Leuk dat je (weer) gaat beginnen. Veel plezier.