Zwarte kat, zwart paard

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blackcat

Berichten: 25
Geregistreerd: 16-11-23

Zwarte kat, zwart paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 11:21

Hi allemaal,

Om op zo'n groot forum een nickname te bedenken die niet al in gebruik is, is best een uitdaging normaal. Groot was dan ook mijn verbazing dat, toen ik om me heen keek voor inspiratie en een van mijn katten zag liggen, dat 'black cat" nog gewoon beschikbaar was.

Dus bij deze: aangenaam.

Deze zwarte kat van middelbare leeftijd rijdt recreatief western op een zwart paard (black horse was wel al in gebruik als nickname :) ) . Dat paardje is niet van mij en nadert de pensioengerechtigde leeftijd. Daarna komt denk ik een punt in mijn leven waarin ik mijn levenslange "later als ik groot ben heb ik een eigen paard" droom waar ga maken. En waar vind je meer verzamelde kennis dan hier. Dus na jarenlang via google hier info halen een account aangemaakt.

Ik rij al vrijwel mijn hele leven, met wat pauzes hier en daar. De laatste 7 jaar rij ik western en dat bevalt best goed. Vooral in de wat relaxte hoek, ranch riding en ranch trail. Paardvriendelijk, lol met je knol en chill staat bovenaan. Alhoewel die paar bekertjes die ik een paar jaar terug won op een paar spek-en-bonen wedstrijden me ook wel trots maken.

Verder dus katten en wat andere erfdieren. Geen kinderen. Eigen bedrijf (vrijheid én zorgen). Ben best een goede kok en hobbiebakker. Schoenmaat 39.

Ben ik wat vergeten?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26331
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Zwarte kat, zwart paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:13

Hallo en van harte welkom blackcat. Hier op Bokt is inderdaad veel verzamelde kennis te vinden, wat dat betreft ben je op de goede plaats!

blackcat

Berichten: 25
Geregistreerd: 16-11-23

Re: Zwarte kat, zwart paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 15:05

Dank je wel JPitty.

Het is even wennen en de kat uit de boom kijken. Ieder forum heeft zo zijn eigen toon en gewoonten en ik wil niet meteen als een olifant me overal tegenaan gaan bemoeien ;)

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Zwarte kat, zwart paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 15:11

Welkom hier, leuke intro! Ik ben benieuwd naar je plannen voor een eigen paard straks. Gaat het een western/quarter paard worden?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26331
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 16:50

blackcat schreef:
Dank je wel JPitty.

Het is even wennen en de kat uit de boom kijken. Ieder forum heeft zo zijn eigen toon en gewoonten en ik wil niet meteen als een olifant me overal tegenaan gaan bemoeien ;)


Dat wennen snap ik heel goed, dat vond ik destijds ook. En ik denk dat er wel meer Bokkers zijn die er zo over denken.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Zwarte kat, zwart paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:18

Welkom! Succes met het vinden van je droompaard.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:35

Welkom op Bokt, leuke intro! Katten en paarden, de beste combinatie. Je verhaal is herkenbaar: ik kocht op middelbare leeftijd mijn paard en maakte mijn meisjesdroom daarmee eindelijk waar. En hier ook een poes, enkelvoud, want mevrouw tolereert geen andere katten in haar buurt. Sinds ik kennis heb gemaakt met western rijden, wil ik ook richting de trail / ranch trail.

Succes met het vinden van je eerste eigen paard. Het is een geweldig leuk avontuur met een steile leercurve, vind ik. Ik zoek geregeld wat op hier op het forum, heel handig. En bemoei je gerust als een olifant overal tegenaan hoor, Bokt kan wel tegen een stootje.

blackcat

Berichten: 25
Geregistreerd: 16-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 14:28

Muronia schreef:
Welkom hier, leuke intro! Ik ben benieuwd naar je plannen voor een eigen paard straks. Gaat het een western/quarter paard worden?

O dat weet ik eigenlijk nog niet. Ik vind veel quarters die ik ken best vaak ziekelijk met gewrichts- en peesproblemen. Misschien door het te vroeg inrijden waar ik geen fan van ben of door overfokken?

Op de shortlist momenteel: Merens, Camargue, Dale, Fell (etc).
Maar ik ben niet vies van een goede "Backyard special", zoals bepaalde paintkruisingen bijvoorbeeld.

blackcat

Berichten: 25
Geregistreerd: 16-11-23

Re: Zwarte kat, zwart paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 14:29

Dank jullie wel allemaal voor de leuke welkomswoorden!