Acceptatie

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalahorse

Acceptatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 12:23

Hallo
Ik had dit topic niet willen maken . Over het acepteren van mede bokkers . Maar het moet maar even gedaan worden
Ik merk overal waar ik ook reageer dat ik walging over me heen krijg . Okal zeg ik het in postieve zin . Ik word overal trol genoemt . Ook word ik zomaar getemt . Okal start ik een normale discussie . Het is zo dat dit mij heel erg veel pijn doet
Ik heb verkeerde dingen gedaan . Daar heb ik spijt van . Ik ben niet terug op bokt om weer negatief te doen . Maar om een frisse nieuwe start te maken . Soms plaats ik reaties . Maar die.worden dan niet goed begrepen . Dan krijg ik weer walging en een tem op me dak .
Er lijkt geen respecht te zijn tegen iemand die opnieuw is begonnen en zich wil bwijzen dat het wel goed kan gaan .ik brn 26 jaar en heb autisme. En ik typ dit nu met prikkende ogen van verdriet . Waarom.kan ik niet geacepteert worden op bokt hoe ik ben
Inplaats van mij trol te noemen en me te temmen . Gewoon aan me vragen hoe ik het bedoel . Bomt moet voor ietdseen een fijne plek zijn om te reageren . Maar op het momend zie ik dit niet meer . Ik wert gelijk al weer de grond in getrapy sins het begin dat ik hier terug gekomen ben . Ik heb het gevoel dat ik niet meer een kans verdien . Dat ik maar weer moet opdonderen . Dat ik niet gewilt ben
Dit doet pijn om zo vehandelt te worden

Let op de modopmerking iets verder in dit topic: Muiz @ [HK] Acceptatie
Moderatoropmerking:
Hierbij dan ook het dringende verzoek voor iedereen om respectvol naar elkaar te reageren. Berichten die dat niet zijn zoals "je bent een troll", "daar heb je haar weer, ik tem" of daar op lijkende reacties worden verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 31-03-22 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:31

Omdat dit topic niet in de huiskamer past plaats ik hier een tijdelijk gastslotje. Wij gaan kijken waar het topic het beste past. Dat doen wij door even samen te overleggen.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:40

Dit topic past inderdaad niet in de HuisKamer, ik verplaats hem naar [WWW]Wie,Wat,Waar omdat je jezelf voor komt stellen na je frisse start.

Moderatoropmerking:
Hierbij dan ook het dringende verzoek voor iedereen om respectvol naar elkaar te reageren. Berichten die dat niet zijn zoals "je bent een troll", "daar heb je haar weer, ik tem" of daar op lijkende reacties worden verwijderd.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:55

Ik waardeer je wel en je onderzoekende blik op het leven.Dat had ik in je andere topic uitgebreid geschreven maar dat is niet geplaatst omdat daar een slotje op zat.
Juist anders denkende en gedachte experimenten zetten aan tot diepgang en begrip voor elkaars visie.Dat er meningsverschillen zijn wil niet zeggen dat je de persoon achter die mening uitsluit of zelfs veracht.
Anders (durven ) denken is juist een prachtige eigenschap en teken van intelligentie naar mijn idee.
Ik ben dol op paarden en de mensen daar achter in alle vormen en maten en lees graag mee op bokt en leer daar veel van.

E4D

Re: Acceptatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:59

Ik ken je verder niet en ben ook niet de meest fanatieke bokker maar wil wel even zeggen dat ik het heel dapper vind dat je jezelf zo kwetsbaar neer durft te zetten. Ik hoop dat je een leukere tijd tegemoet gaat op bokt! :(:)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:20

Misschien is het een idee om niet alleen te vinden dat je niet geaccepteerd wordt maar ook om eens te kijken naar waarom sommige van je posts compleet in het verkeerde keelgat schieten bij mensen?

Je bent namelijk ook aanwezig in topics zoals bv het redbull verslaafd topic waar je zeer nuttige bijdragen hebt en waar je niet opvalt ivm het slechte schrijven dat blijkbaar samenhoort bij je weerstand oproepende posts?

Als er meerdere mensen temmen dan is het wel handig om even te kijken waarom je reactie niet handig was. Ik begrijp dat je autisme hebt en dat het voor jou moeilijker is om situaties, zeker online, aan te voelen. Maar als je weerstand krijgt, stop even met reageren en door te gaan maar herlees en verwerk.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:50

Je vraagt hier om acceptatie, maar dat begint met respect vanuit jou kant naar de overige gebruikers, die mist vaak. Bereid zijn te luisteren (of lezen) naar de meningen van anderen en hiervoor openstaan.

Ik zie je regelmatig een topic binnen vallen met een niet gangbare mening waarbij je dit topic ook overneemt zonder respect te hebben voor de topicstarter of de mensen die daar vaak een fijne discussie aan het voeren zijn in een goede sfeer. Die fijne sfeer is na jouw inval helemaal weg.

Dat wekt irritatie op, je wordt hier dan vaak op aangesproken maar blijft dan je mening herhalen en doordrukken zonder een structurele bijdrage te leveren aan het gesprek.
Een afwijkende mening kan prikkelend werken, maar dan moet je ook openstaan voor de mening van anderen en ook daadwerkelijk in gesprek wil gaan. Soms betekend dat ook dat je de mening moet bijstellen of toegeven dat je fout zit. Dat gebeurd niet.

En soms wil iemand op bokt gewoon steun zoeken voor een lastige kwestie of vervelende periode, dan is het gewoon beter je mening voor je te houden en niets te zeggen of iemand alleen maar sterkte te wensen. Kortom een mening hoeft niet altijd neergezet te worden.

Ik vermoed dat nuance aanbrengen en het aanvoelen van sfeer en situaties lastig voor je zijn gezien je autisme, maar de wijze waarop je dingen verwoord zou al een hoop schelen. Dat kan een stuk minder hard.

Verder, en dat speelt ook een grote rol, taalkundig maak je zeer veel spel en typ fouten en een slechte zinsopbouw. Dat maakt dat de berichten slecht te lezen of te volgen zijn.
Gebruik van een spellcheck en je bericht nog eens teruglezen voordat je op plaatsen drukt zou al een hoop schelen. De opening hier wel redelijk netjes geschreven, probeer dat ook bij jouw andere reacties te doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:32

Ik sluit me aan bij Inge. Ik wil nog even aanvullen dat het versturen van heel boze privé berichten naar mensen die jouw mening niet delen ook niet bepaald veel sympathie opwekt.
Ik denk dat je de reactie van mensen op jou toch echt bij jezelf moet zoeken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:50

Ik ben blij dat er wel eens mensen met afwijkende (afwijkend van het gemiddelde op Bokt) meningen iets posten. Daar is wel lef voor nodig want je wordt dan meteen afgebrand.Ik ben zelf ook zo iemand met niet-gemiddelde meningen over sommige zaken.Ik houd me tegenwoordig meer in want ik zit op Bokt voor ontspanning en wat te leren en niet om ruzie te krijgen.Toch jammer dat alleen Bokt-politiek-correcte bijdragen toegejuicht worden en vrijheid van meningsuiting non-existent is.Dus ts,ik waardeer jou wel en wilde dat meer mensen eens hun nek uitstaken,daar wordt Bokt pittiger van.Wel op een respectvolle manier graag.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:52

Beste TS. Ik snap dat je een beperking hebt, dat is voor jouw heel vervelend, maar je bent niet de enige op Bokt. Echter, hebben de anderen geleerd om zich beter te verwoorden of hebben hun begeleiding om hulp gevraagd hoe ze het voor zichzelf ook leuk kunnen houden. Dit gaat een erg lange post worden, en ik hoop dat je het begrijpt wat ik bedoel. Het klinkt in eerste instantie verwijtend, maar ik bedoel dit echt alleen om jou te helpen. Tip: laat je begeleiding met je meelezen en vraag hoe zij hierin staan. Zij kennen jou het beste, en weten op welk niveau je zit en wat jij wel en niet kan. Dat weten wij op Bokt niet. Allereerst, wat is een relaccount?

Iemand met tijd teveel die graag het forum doelbewust op stelten zet. Vaak met een topic wat bedoelt is om totaal uit de hand te lopen. Daarnaast worden er expres veel taalfouten gemaakt, zodat het topic lekker onduidelijk wordt. De topicstarter (TS ) houdt vol dat ze geen relaccount is en verandert minstens 1x van naam. Zij/hij blijft opvallend aanwezig en dan niet in positieve zin.

Een belangrijk verschil met jou is dat jij niet aan het rellen bent, jij hebt echt niet door wat je fout doet! Jij bedoelt het goed en dan gaan al die anderen zo gemeen tegen je doen. Maar weet dat er van de 100 relaccounts er misschien eentje tussenzit zoals jij, die het niet bewust doet. Maar hoe moeten wij dat ruiken? Dan nu wat voorbeelden waar het steeds mis gaat, en waarom anderen zo negatief reageren :

* Je trekt elk topic waarin je reageert meteen naar jezelf toe, op een erg negatieve manier. Voorbeeld: de mevrouw die haar paard weg moet doen van haar schoonouders. Jij komt daar binnenvallen met een gemene opmerking waaruit blijkt dat je het hele topic niet eens gelezen hebt! Dat is niet slim. Daarnaast verkondig je dat je het wel gelezen hebt, maar dan had je echt deze opmerking niet gemaakt. Dan blijf je volhouden met je eigen verhaal, maar het gaat in dat topic niet om jou! Het gaat om die mevrouw!

* Je brengt je eigen mening iedere keer als een feit. Het is zoals jij het zegt en niet anders. Zo werkt een discussieforum niet. Je mag heus je eigen mening geven, maar breng het dan als een mening, niet als feit. Voorbeeld: schrijf bijvoorbeeld dat jij iets vindt, of dat het jouw mening is. Dat komt al een stuk minder vriendelijk over dan: het is zo, want ik heb het ergens gelezen dus dan is het waar en daarmee basta! Er zijn meerdere meningen, maar een mening is geen feit.

* Je slaat soms compleet de plank mis in een topic, en gaat over op onderwerpen waar het helemaal niet overgaat. Voorbeeld: de eigenaren uit Purmerend die zijn aangehouden. Als je de juiste films had gezien, dan zag je dat de paarden er allemaal angstig bijstonden, al kan ik me voorstellen dat je dat misschien niet helemaal kan herkennen. Dat is niet erg, maar blijf dan niet halsstarrig vol houden dat je dat wel weet. Daarnaast ga je het dan opeens over trailerladen hebben, terwijl dit topic helemaal niet over trailer laden gaat! Tip: hou je bij wat er in het topic besproken wordt, en ga er niet heel andere dingen bijhalen.

*Nogmaals, je blijft erg hangen in je eigen wereld en je eigen waarheid. Soms zelfs zo erg, dat er ook niets anders meer binnenkomt en je niet openstaat voor uitleg waarom jouw mening niet klopt. Voorbeeld: het topic over het paardenras waarvan de toekomst in gevaar dreigt. Hierin blijf je volhouden dat er in Nederland ook een fokkerij is en dat er dus niets aan de hand is. Je begrijpt dus niet dat je niet alleen kan fokken met de paarden van deze fokkerij. Dat geeft niet, maar je blijft volhouden dat het wel zo is Dat hoort bij autisme, dat weet ik, het is een terugkerend patroon en het grootste struikelblok. Sommige mensen kunnen leren om wat minder " vast in gedachten" te zijn. Ik weet dus niet wat jouw niveau is, en of jij dit kunt. Maar mocht je dat niet lukken, blijf je telkens tegen hetzelfde probleem aanlopen op Bokt. Dit wekt namelijk over en weer irritatie op en op een gegeven moment is voor beide partijen de maat vol. Dat discusseert niet prettig en ja, Bokt is en blijft een discussieforum. Geen forum waarin je 1 zin dumpt en zoek het verder maar uit!

Tot slot je taalgebruik: het is heel vervelend voor jou dat je niet goed Nederlands kan schrijven. Dat kan k ook niet, zoals velen kunnen lezen, maar mijn berichten zijn nog wel leesbaar. tip: probeer meer op spellingscontrol of woordenboek te typen. Gebruik leestekens als punten en vraagtekens waar nodig. Dat scheelt al een hoop en maakt het meer leesbaar. Het hoeft echt niet perfect Nederlands, dat lukt mij ook niet.

Gaan de overige Bokkers vrijuit en hoeven zij zich niet aan te passen? Nee, natuurlijk niet. Steeds temmen en benoemen dat je aan het rellen bent terwijl je gewoon echt niet doorhebt hoe je overkomt is niet aardig en doet jou veel verdriet. Het moet wel van twee kanten komen. Maar dan nog een laatste tip: mocht je nu niets snappen van mijn lange post, of vinden dat jij niet zo bent, of misschien kan je wel helemaal niet leren om hier beter mee om te gaan, blijf dan vooral meelezen ipv te reageren of open alleen topic in het gedeelte Youngriders. Daar wordt wat milder gereageerd over het algemeen.

Nou, een heel lange post en ik hoop echt dat je er wat aan hebt. Succes verder!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:53

anjali schreef:
Ik ben blij dat er wel eens mensen met afwijkende (afwijkend van het gemiddelde op Bokt) meningen iets posten. Daar is wel lef voor nodig want je wordt dan meteen afgebrand.Ik ben zelf ook zo iemand met niet-gemiddelde meningen over sommige zaken.Ik houd me tegenwoordig meer in want ik zit op Bokt voor ontspanning en wat te leren en niet om ruzie te krijgen.Toch jammer dat alleen Bokt-politiek-correcte bijdragen toegejuicht worden en vrijheid van meningsuiting non-existent is.Dus ts,ik waardeer jou wel en wilde dat meer mensen eens hun nek uitstaken,daar wordt Bokt pittiger van.Wel op een respectvolle manier graag.

Anjali, jij weet echter wel jouw mening netjes te brengen op een normale manier en goed leesbaar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:59

Eens met bovenstaande posts. (wat een raar woord zeg :D ). En TS, een tip; als je een lang verhaal typt, doe dat dan even in Word, ga er met de spelchecker overheen, en knip en plak het dan op Bokt. Dat maakt het lezen een heel stuk aangenamer.
En ik wens je veel plezier op Bokt. :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:01

ingvdh schreef:
Je vraagt hier om acceptatie, maar dat begint met respect vanuit jou kant naar de overige gebruikers, die mist vaak. Bereid zijn te luisteren (of lezen) naar de meningen van anderen en hiervoor openstaan.

Ik zie je regelmatig een topic binnen vallen met een niet gangbare mening waarbij je dit topic ook overneemt zonder respect te hebben voor de topicstarter of de mensen die daar vaak een fijne discussie aan het voeren zijn in een goede sfeer. Die fijne sfeer is na jouw inval helemaal weg.

Dat wekt irritatie op, je wordt hier dan vaak op aangesproken maar blijft dan je mening herhalen en doordrukken zonder een structurele bijdrage te leveren aan het gesprek.
Een afwijkende mening kan prikkelend werken, maar dan moet je ook openstaan voor de mening van anderen en ook daadwerkelijk in gesprek wil gaan. Soms betekend dat ook dat je de mening moet bijstellen of toegeven dat je fout zit. Dat gebeurd niet.

En soms wil iemand op bokt gewoon steun zoeken voor een lastige kwestie of vervelende periode, dan is het gewoon beter je mening voor je te houden en niets te zeggen of iemand alleen maar sterkte te wensen. Kortom een mening hoeft niet altijd neergezet te worden.

Ik vermoed dat nuance aanbrengen en het aanvoelen van sfeer en situaties lastig voor je zijn gezien je autisme, maar de wijze waarop je dingen verwoord zou al een hoop schelen. Dat kan een stuk minder hard.

Verder, en dat speelt ook een grote rol, taalkundig maak je zeer veel spel en typ fouten en een slechte zinsopbouw. Dat maakt dat de berichten slecht te lezen of te volgen zijn.
Gebruik van een spellcheck en je bericht nog eens teruglezen voordat je op plaatsen drukt zou al een hoop schelen. De opening hier wel redelijk netjes geschreven, probeer dat ook bij jouw andere reacties te doen.

Goed verwoord, hier ben ik het mee eens :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:07

TS, is er iemand in je omgeving die je hiermee kan helpen? Ik zie je regelmatig onhandige uitspraken doen en dan is het niet gek dat bokkers zo tegen je gaan doen. Ook al heb je een beperking, er wordt van iedereen verwacht dat je respectvol bent naar anderen.
Ik vraag me af of zonder hulp bokt wel de goede plek is voor jou.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:19

fohadie en ingvdh.
Beter verwoorden als jullie dat doen kan ik het niet.

Lalahorse ik vind het oprecht rot voor je als je deze reacties niet expres doet. :knuffel:
Ik geef eerlijk toe dat ik ook dacht dat je dit echt deed om te rellen. Omdat je zo fel in je mening bent zelfs na uitleg dat je bijvoorbeeld iets niet goed gelezen hebt.
Ik vind het erg knap van je dat je dit topic nu hebt geschreven.
Ik zal er voortaan rekening mee houden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:23

Vrijheid van mening is prima. Dat is voor iedereen. Maar die uitingen zijn niet zonder consequenties.
Je vraagt hier nu om empathie, en dat is fijn, maar die empathie heb je niet voor anderen.

Een afwijkende mening is prima. Dat is iets waar ik zelf ook redelijk goed in ben. Maar zorg dan dat je kunt onderbouwen wat je zegt.
Als jij een claim maakt, ligt de bewijslast bij jou. En als mensen dan overduidelijk bewijzen dat je ongelijk hebt, en dat je dingen zegt die mensen kwetsen, wees dan ook een held en geef toe dat je fout zit.

Zeker als je emotioneel wordt, lees je vaak niet goed, want je bent meer bezig met je gelijk halen dan met wat een ander nu eigenlijk zegt. Dat geldt in het algemeen voor mensen, niet alleen voor jou. Ik doe dat ook.

Het kan helpen om te zeggen: sorry, niet goed gelezen. Ik snap wat je bedoelt. Discussies zijn zoveel prettiger als mensen goed lezen en gewoon toegeven als ze fout zitten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:52

Ik kan me soms best vinden dat sommige je mening die je komt verkondigen in een topic niet kunnen waarderen.
En dat ze dan boos op je reageren, tja dat heb je zelf een beetje veroorzaakt. Het komt voor sommige wel een beetje over al trol gedrag. Wellicht niet zo bedoeld vanuit jouw kant, en bedoel je het anders. Dat kan he!
Even een klein voorbeeld. Best interessant topic over KI waarin de plaatser veel uitlegt en verteld.
Jij komt dan binnen walsen "ki is verkrachting van een paard".
En natuurlijk mag jij die mening hebben, maar het is nogal respectloos om dat ze neer te droppen in het topic. Soms is niets zeggen en doorscrollen verstandiger.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:56

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:56

Fohadie, de privéberichten die ze stuurt zijn wel van een heel andere aard hoor. Ik heb er ook een gehad en daar lusten de honden geen brood van. Je maakt mij echt niet wijs dat TS niet in ziet dat dat soort berichten echt niet kunnen.
Het feit dat ook ik heb gezegd dat ik vermoed dat het een rel account is heeft met die PB's te maken, ik kan niet voor de anderen spreken maar de reden van hun reacties zou ook zomaar in die PB's kunnen liggen.

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:21

Syntax zegt heel veel over wel of niet rellen, trollen of het gewoon niet kunnen.
Ook de zg "jongeren" die doen alsof ze een jongere zijn vallen vaak met dit door de mand.
Ik weet een bokker die echt het niet altijd goed neerzet maar is al zonder naam zeker voor mij heel herkenbaar.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:23

Ik ben overtuigd van de beperking(en) van TS, bijna textbook als je het mij vraagt.

Ik denk dat veel mensen op Bokt niet/weinig beeld hebben van jou en hoe je beleving in elkaar steekt. Daarom denk ik dat veel mensen roepen dat je een troll bent. Ik zie iemand die heel enthousiast wordt is van paarden en heel erg graag daarover mee wil praten. En in dat meepraten gaan soms van beide kanten dingen mis. Zowel jij als anderen worden dan gekwetst.

Fohadie _/-\o_
Dat is echt een prachtig en uitgebreid bericht, helemaal bedoeld om je te helpen om dat meepraten beter te laten verlopen. Ik kan me voorstellen dat dat best een grote klus is. Helemaal als dit problemen zijn waar je op andere plekken ook tegenaan loopt. Maar als je daarmee aan de slag gaat, dan denk ik dat de sfeer voor je hier al snel veel leuker wordt! +:)+

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:40

Hi Ts, knap dat je zomaar dit topic durft aan te maken!

Ik ben het wel eens met de andere posts. Je komt voor mijn gevoel meestal niet erg sympathiek over. Ik heb nog geen 1 post van jou gezien waarvan ik echt iets leuk vond.

En die pbtjes zijn echt niet handig geweest voor mensen hun mening over jou.

Kun je geen hulp vinden met dit? Voor je taalgebruik en het controleren van je emoties? Ik heb namelijk het gevoel dat je niet echt goed je emoties onder controle kunt houden.
Dus even hier hulp in zoeken?

Mocht er echt geen hulp te vinden zijn (of jij vind dat je niets fout doet), is Bokt misschien niet de handigste plek voor jou.
Natuurlijk moet er meer vrijheid van meningsuiting zijn, maar dat moet iedereen ook netjes kunnen verwoorden. En soms plaats je bepaalde post niet in het juiste topic, let daar op.

Wat dingen om na te gaan voordat jij iets plaatst:
- Is mijn bericht relevant voor deze discussie/topic?
- Is mijn taalgebruik en interpunctie (zo goed als) correct?
- Kan ik iemand kwetsen met dit bericht?
- Is dit een mening of een feit, en wordt dat dan op die manier verwoord?
- Hoort mijn bericht hier? Dus plaats jij bijvoorbeeld iets in het topic over de vrouwen uit Purmerend en jij zegt opeens iets over trailerladen, dan hoort het daar dus niet.
Let hier even op.
Mocht het antwoordt nee zijn op meerdere van deze vragen, kijk dan nog is even extra goed naar je post. Zeker als je iemand hiermee kunt kwetsen.

Misschien komt iemand dan nog fel uit de hoek en reageert niet zo heel leuk op jou. Voordat je hierop reageert, ga even na waarom dit is.
Je kunt deze vragen afgaan:
- Heb ik iemand gekwetst?
- Heb ik iets verkeerd verwoord?
- Was dit antwoordt relevant voor dit topic?
- Heb ik mijn mening als een feit verwoord?

Allemaal dingen om op te letten.

Misschien kun je soms ook wat meer onderzoek gaan doen over een bepaald onderwerp, voordat je iets post.
Het zelfde als met een pb sturen. Een pb sturen mag, maar stuur geen onaardige pbs.

Ook kun je soms wat losser zijn in jouw mening. Je houdt het altijd erg lang vol en wilt niet toegeven dat jij fout zit. Daar moet je echt aan werken. Als een discussie wilt houden, moeten beide partijen open staan voor elkaars mening. En als je een mening geeft, beging dat met "Ik vind" "In mijn ogen (Imo) " etc. Dat ontbreekt nog wel eens. Je zet zowat alles neer als een feit, en dat werkt heel ergerlijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:46

anjali schreef:
Toch jammer dat alleen Bokt-politiek-correcte bijdragen toegejuicht worden en vrijheid van meningsuiting non-existent is.

Dat andere mensen reageren op jouw meningen is ook vrijheid van meningsuiting. Er kan best veel op Bokt, alleen je kunt wel weerwoord krijgen.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:50

Ik krijg werkelijk tranen in mijn ogen van dit topic, Lalahorse jouw eerlijk en openheid, dank je wel daarvoor!

En dank voor al jullie reacties en hulp Lalahorse te helpen hier op Bokt ook een fijne aanwinst te kunnen zijn.

Het kan ook best heel erg lastig zijn wanneer door enthousiastheid berichten heel naar over komen, en iemand zich totaal onbegrepen voelt en daardoor niet meer in staat is kalmte te bewaren. Hopelijk helpt dit topic er een beetje bij deze berichten in een ander daglicht te bekijken.

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:54

Ts ik zal ook proberen om er rekening mee te houden, de posts van Fohadie, Avalanche, Ingvdh en Appeltje daar ben ik het ook zeker mee eens en ik zal al die punten niet nog eens eindeloos herhalen, anders voelt dit misschien uiteindelijk alsnog voor jou als een negatief belerend topic en dat wil ik je niet aan doen :)
Lees hun posts goed door, als je hun tips oppakt dan zul je denk ik op veel meer vriendelijkheid van vreemden om je heen kunnen rekenen. Niet alleen hier op Bokt, maar ook daarbuiten, zoals in de supermarkt, en andere plekken online! En wat zij al zeiden, bij twijfel: vraag of je begeleiding met je mee wilt kijken als het mis gaat, of mis blijft gaan. Zij kennen jou beter als wij, want wij zijn maar vreemden. Misschien is onze verwachting wel te hoog, omdat wij dit ook niet zo gewend zijn.

Goed dat je dit topic hebt aangemaakt, want als wij hier van weten, dan kunnen we er ook aan wennen, onze verwachtingen bijstellen, meer rekening houden met elkaar. En wie weet als er in de toekomst nog eens iemand op bokt komt met wat moeite met typen en autisme, dat we met haar of hem ook meteen al!! vriendelijker om kunnen gaan omdat we dat dankzij jou hebben kunnen leren!

Op naar een leuker en mooier bokt, voor iedereen :j