Hoooi
Ik ben nieuw op bokt dus ik zal mezelf, mijn varkentje en mijn prinsesje even voorstellen.
Ik ben Suzanne bijna 26 jaar oud en trotse eigenarese van mijn schimmeltje Miss T van 18 jaartjes jong en mijn tinkertje Maddy van 11.
Ik ben alles behalve handig met een telefoon dus ik hoop dat de foto's er ook bij staan anders moeten we die er maar even bij denken
Om maar meteen met de deur in huis te vallen 19 mei 2021 heb ik een bovenbeenamputatie gekregen. Ik had crps type 1 en 2 in mijn linkerbeen zitten. Ik was al 8 jaar aan het knokken om een oplossing te vinden maar in november 2019 voelde ik dat het mis was. Mijn voet veranderde in alle kleuren van de regenboog, werd dik en ging scheef staan voordat ik het wist zat ik in de rolstoel. Van uren met de paarden door de bossen rond struinen kon ik als ik mazzel had 1x in de 3 maanden 10minuten op 1 van mijn meisjes zitten.
Februari 2021 kreeg ik mijn eerste vinkje (zo noemde ik dit) voor mijn amputatie en al vrij snel volgde de andere 2 gesprekken met vinkjes ook. Vrij onverwachts werd ik 17 mei gebeld of ik 18 mei in het ziekenhuis kon zijn om 19 mei om 8 uur s'ochtends geopereerd te worden. Als een soort waas heb ik het allemaal maar op mij af laten komen. Tijd om zenuwachtig te worden had ik niet. De amputatie is deels mijn eigen keuze geweest maar diep in mijn hart weet ik dat ik geen keuze had.
Na de amputatie leerde ik opnieuw lopen werd ik nogmaals geopereerd aan mijn stomp omdat mijn bod aan het groeien was en stapte ik op het paard. In een korte tijd kan er zoveel gebeuren
Momenteel sta ik opnieuw op de wachtlijst om geopereerd te worden want ik heb 3 neuromen die voor vreselijk veel pijn zorgen. Flink baal moment maar ik hoop na die operatie dat het dan ook echt klaar is want mijn stempelkaart voor operaties heb ik al wel een tijdje vol
Op de foto zie je mij zonder cap...de meningen hierover zijn verschillend maar ik doe dit niet zonder reden. Door de medicatie heb ik vreselijk veel hoofdpijn en door op mijn meisjes te stappen kan ik dat even aan de kant schuiven.
Ik hoop dat jullir mij wegwijs op bokt kunnen maken want ik heb wel een aantal vragen waar ik met het revalidstie team niet uitkom.
Mijn zadel schuift namelijk omdat ik geen kracht op mijn prothese voet kan zetten. Hierdoor valt mijn voet ook steeds uit de beugel. Mijn 2 paarden zijn gewend dat ik mijn linkerbeen niet kan gebruiken want zo heb ik ze doorgereden dus als er opeens een beugel tikt vinden ze dit wel spannend. Ik heb geen idee in welke map ik deze vraag kan stellen dus als er tips zijn is dat meer dan welkom.
Vooral het schuivende zadel is een groot probleem. Zonder prothese rijden is geen optie als het moet wil ik ook nog af kunnen stappen en met been op en af stappen is al een hele uitdaging met 1 been is voor mij niet haalbaar
Verder kan ik wel tegen een grapje en til ik niet te zwaar aan mijn amputatie. Tuurlijk had ik het liever ook anders gezien maar het groeit niet meer terug dus we maken er maar het beste van. Of zoals ik altijd zeg ik kan nooit met het verkeerde been uit bed stappen
Alle vragen mogen gesteld worden en domme vragen bestaan niet. Ik ben een open boek en heb liever dan mensen vragen dan dat ze zelf dingen gaan invullen