Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Bellatrix schreef:Welkom!
Je vragen over het aangepast rijden kan je hier plaatsen: [AP] Aangepast Paardrijden
Over het schuivende zadel...zadelmaker laten komen?
Misschien je vraag hier stellen: [HAR] Harnachement
Knap dat je ondanks alles toch zo positief in het leven staat. Hopelijk ben je na deze operatie klaar.
mirim schreef:Hi welkom !
ik hoop dat je je vragen hier beantwoordt krijgt.
Superfijn dat je weer op je paarden kan zitten na je amputatie en alle narigheid erbij.
Van heel dichtbij heb ik gezien wat er allemaal met een prothesebeen mogelijk is na veel oefenen en opnieuw weer een evenwicht vinden.
Ik wens je sterkte met de aankomende operatie en veel plezier op bokt.
Je hebt mooie paarden !
Biks2 schreef:Welkom SuusMissT!
Wat heb je veel meegemaakt, heftig. Knap dat je zo positief in het leven staat en fijn dat je nog kunt paardrijden.
singa schreef:Hoi Suzanne, welkom! Pittig verhaal heb je daar. Ik moest even gaan terugkijken naar je foto's, want in eerste instantie had ik je prothese helemaal niet opgemerkt. Wat voor prothese is het precies? Zet je het kniegewricht vast in een bepaalde hoek als je op je paard zit, of scharniert dit gewoon mee? (Vast lijkt me niet handig, en helemaal los zonder enige weerstand ook weer niet.)
Ik ben ergotherapeut van opleiding, en vind je verhaal enorm interessant. De laatste jaren is mijn interesse in "do it yourself assistive technology" erg gegroeid. Ik wil graag mee nadenken over oplossingen! Ik zie dat je een riempje over je voet al gebruikt. Helpt dit tegen het verliezen van de beugel? En de beugel vastmaken aan de singel, om het klapperen tegen te gaan?
Ik vind je bijzonder dapper trouwens! Heb je crps gekregen na een ander letsel in je bovenbeen? Wat een vreemde aandoening is het toch he. Ik hoop dat je snel van de neuromen verlost bent!
Robijntjah schreef:Goh wat een stoere tante vind ik je.
Mijn moeder heeft ook een bovenbeenamputatie ondergaan naar aanleiding van hoe het toen nog heette posttraumatische dystrofie. Sommige mensen schrikken wel eens van onze harde humor hieromtrent maar dat helpt je er ook wat luchtigheid aan te geven dus leuk om te lezen dat jij dat ook doet!
Ik moet denken aan bijvoorbeeld een constructie zoals bij een dameszadel, die hebben volgens mij een andere (extra?) singel om het zadel rechtop te houden.
truus1957 schreef:Welkom op Bokt. Ik vind het toch wel wat hoor op je 26e! Je schrijft er erg nuchter over en daarvoor kan ik alleen maar bewondering hebben. Al vermoed ik dat je ook weleens je mindere momenten hebt. Hoop echt dat de komende operatie je van de ellende verlost en je pijnvrij door het leven kan gaan.
Leuke paarden heb je overigens.
Rex_Rolfo schreef:Welkom op Bokt. Laat ik meteen beginnen met een typische Bokt opmerking "geen cap"
Vooral in combinatie met dat schuivende zadel, vorige week nog meegemaakt dat iemand vergeten was goed aan te singelen, met opstappen het zadel opzij trekt en behoorlijk hard op haar achterhoofd viel. Gelukkig wel met cap maar toch aardig hoofdpijn aan overgehouden.
Veel plezier met je paarden
VillaNeusjes schreef:Welkom.
En als je nou zonder beugels gaat rijden? Zal even wennen zijn maar dan kan je 't zadel in principe niet scheef trekken door 't gewicht in 1 beugel. Theoretisch hoor je ook vanuit je buik licht te rijden zonder druk op de beugels te zetten. ( Nou is 't 20 jaar terug dat ik nog op een paard zat. Ik zit ondertussen in een rolstoel.)
Maar je zou daardoor je evenwicht kunnen verbeteren en uiteindelijk de beugel wel weer aan kunnen doen als je voor jezelf hebt uitgevogeld hoe 't te doen zonder beugels.
Amalarab schreef:Leuke paarden, stoere meid! Welkom!
Er zijn magnetische beugels, mss een idee?
Plop1997 schreef:Welkom op bokt!
Op tiktok heb ik verschillende para ruiters gezien die met elastieken om de voet rijden om de beugel niet te verliezen. (Gewoon die wat knappen mocht je er af vallen) Magnetische beugels heb ik ook al een keer voorbij zien komen maar die zijn natuurlijk een stuk duurder.
Misschien ook een idee om eens te kijken naar een dames zadel? Deze zit qua balans natuurlijk al anders en is meer naar een kant gericht.