Tweede kitten, wel of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MeneerKat
Berichten: 0
Geregistreerd: 15-02-21

Tweede kitten, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 20:11

Hoi allemaal,

Ik was op zoek naar een forum over katten en dit is een van de weinige fora waar nog actief over wordt gepraat. Echter heb ik nog niet genoeg berichten en ook helemaal geen paard. Hopelijk kunnen jullie toch helpen mijn vraagstuk. En anders verwijder dit bericht maar |(

We hebben nu namelijk een supertoffe (en drukke) kitten van bijna 1 jaar.
Echter merken we dat hij wel een speelmaatje kan gebruiken.

Situatie is als volgt:
- Er is een kleinere hond maar die speelt niet echt met 'm
- Hij kan hier niet naar buiten i.v.m. drukke weg (we hebben wel wat gemaakt voor op het balkon zodat hij daar op kan)
- relatief klein huis. Zeker als we de deur van de woonkamer afsluiten blijven er twee kamers open: de woonkamer + slaapkamer zijn beide open. Denk iets van 22m2 in totaal.
- De hond en de kat kunnen het samen goed vinden maar spelen relatief weinig. Echter hebben ze geen problemen met hun eigen plekje te vinden.

Nu is de vraag dus, kan hier nog een speelmaatje bij op dit relatief kleine oppervlakte.
We werken nu namelijk nog thuis en kunnen we hem entertainen maar als we straks weer naar kantoor kunnen vinden we het sneu als hij vrijwel alleen zit en geen uitlaatklep heeft (hij heeft wel voldoende speeltjes maar speelt weinig zelf).
Of is dit iets (zijn drukke gedoe en need om te spelen) wat met de tijd over gaat..

we horen graag jullie advies :)

Hevonen

Berichten: 5617
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Tweede kitten, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:16

Zou het doen. Ik heb meestal meerdere katten en juist katers hebben speelmaatjes nodig. Zoek een katertje dat bij hem past (katers zijn en blijven meestal1 speelser). Is hij dominant, kies dan een terughoudender katertje en omgekeerd.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:31

Hevonen schreef:
Zou het doen. Ik heb meestal meerdere katten en juist katers hebben speelmaatjes nodig. Zoek een katertje dat bij hem past (katers zijn en blijven meestal1 speelser). Is hij dominant, kies dan een terughoudender katertje en omgekeerd.


Ik zou het ook doen. Heb thuis een kater en poes en sinds sort en kitten katertje erbij. De katers trekken echt naar elkaar toe en slapen samen etc. De poes heeft daar helemaal geen behoefte aan

Als het goed klikt maakt de ruimte ook niet uit

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Tweede kitten, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:11

Dit topic hoort op BB. Aangezien TS nog niet genoeg posts heeft geplaatst om daar te posten, sluit ik dit topic.