Toen ik 17 was kocht ik dan eindelijk mijn eerste eigen paard!!

Wapathika M een 10 jarige Stravinsky X Gribaldi merrie, toen al een tijd weinig mee gedaan maar ik had meteen zoiets van, die moet het worden

In 6 jaar tijd veel veel samen geleerd en doorgereden naar Z dressuur.

Ik moest een zware operatie ondergaan dus besloten om in die tijd dan toch een veulen van haar te fokken, zodat we samen rust konden houden

Hieruit kwam een fantastisch mooi merrie veulen van Glamourdale, helemaal trots op dit inmiddels niet meer zo'n klein zwart monster

Na bijna 2 jaar revalideren van mezelf was het einde in zicht, nog 2 weken gips had ik nog voor de boeg... maar daar sloeg het noodlot toe.
Het telefoontje van stal dat ik snel moest komen omdat het niet goed was met Wap..
Snel naar de kliniek en bleek een verdraaiing in haar darmen te zijn, besloten om meteen te opereren.
Zij had mij immers door mijn zware revalidatie heen getrokken, het enige wat ik nu nog voor haar kon doen was vechten! 3 Meter darm hebben ze verwijderd en wonder boven wonder kwam ze redelijk sterk uit de operatie.
Maar helaas overleed ze een dag na de operatie alsnog aan een bloeding

Ondanks het verdriet kon ik mezelf alleen maar gelukkig prijzen dat ik zo'n fijne nakomeling van haar had!
Hoezo een kopietje gefokt?!

Maar het rijden van paarden van anderen vulde toch niet het gemis van een eigen paard ohz.
Dus rustig aan wat rond gaan kijken en ineens zag ik er eentje voorbij komen! Hetzelfde gevoel als wat ik had toen ik Wap kocht, dit moest hem zijn. (Ik zocht n +-5 jarige merrie, kom thuis met een 10 jarige ruin

Dit was het paard dat ik zou doorrijden in de tijd dat ik moest wachten tot Nova de leeftijd kreeg om rustig mee aan de slag te gaan.
Dus ineens had ik weer een paard op stal staan!
Edward Uphill X Stravinsky

Wat een onwijs leuk paard is dat in 1,5 jaar geworden! Met pijn in mijn hart heb ik hem te koop aangeboden omdat je soms keuzes moet maken en 2 weken geleden heb ik hem verkocht en is hij naar een fantastisch nieuw huisje gegaan

Dat zorgde ervoor dat ik een stal vrij had voor Nova!!
Nu is mijn kleine meisje net een paar dagen van de opfok naar dr huidige stal verhuisd!!

Nou uiteindelijk een heel verhaal geworden, maar een vlucht door de afgelopen 9 jaar eigen paarden!