Wat zie jij er ontzettend vrolijk uit op alle foto's

Leuk om te zien!
truus1957 schreef:Wat een leuke pony's Floor, je gezicht spreekt boekdelen. Dat appaloosa kan ik ook niet helemaal plaatsen, misschien dat een van de bokkers hier zijn of haar visie op kan geven.
Staat het bij ras/stamboek, dan kan het zijn dat ze bij het Nederlandse Appaloosa Stamboek(NAS) staat ingeschreven. Dat kan zijn als bijvoorbeeld een van de of beide ouders daar is/zijn ingeschreven of als de pony appaloosa kenmerken heeft(gemarmerde huid, gestreepte hoeven, wit langs de iris('mensenoog') etc.).
Uit twee appaloosa gekleurde ouders, kan een effen gekleurd veulen komen. Deze kan volledig effen zijn, zonder appaloosa gen. Maar ook effen mét appaloosa gen, maar dan ontbreekt het witgen. Dit is dan doorgaans wel te zien aan de appaloosa kenmerken, zie bovengenoemd.
Op de foto's die je hebt geplaatst van de pony, kan ik geen appaloosa kenmerken terugvinden. Ik denk dus dat één of beide ouders een appaloosa is. Dat zou ook in het paspoort moeten staan. Vaak kan je wel wat over de ouders vinden als je de naam en de stamboeknaam intypt bij Google.
Over appaloosa's(zowel de kleur als het stamboek) zijn ook topics te vinden op bokt.
Edit:
Een link naar het PDF bestand van het Nederlands Appaloosa Stamboek waarin staat uitgelegd wanneer je je pony of paard bij het stamboek kan inschrijven:
http://www.appaloosa-stamboek.com/reglementen_beleid/stb-keuringsreglement.pdf