Onvruchtbare guppen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi_Bos

Berichten: 4
Geregistreerd: 19-05-18
Woonplaats: Ergens in nl

Onvruchtbare guppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 16:51

Hey bokkers

DE HOOFDVRAAG:
Zou het kunnen dat 6 guppen uit een 1 liter kom(voor 4 maanden lang) onvruchtbaar zijn?

DE UITLEG :list: :
Ik had guppen geadopteerd van een vriendin die niet goed wist hoe ze guppys moest verzorgen. ze waren 4 maand oud maar hadden de grote van een gup van 1 week ofzo. Want ze zaten in een veel te kleine kom van hoogstuit 1 liter.
En nu ik ze 5 maand heb, en ze een groot aquarium met plantjes, verlichting, verwarming, filter enc heb gegeven, zijn ze vlink gegroeid, doordat ze zo gegroed zijn was hun geslacht ook bekend 2 mannetjes 4 vrouwtjes. Maar, ze hebben helemaal nog geen jongen gekregen. -O- wat heel raar is.
Want het kan niet aan het aqurium liggen(alles dubbel gecheck :):) ) en ze zijn ook niet gestrest ofzo...
Normaal gesproken zijn guppen na een paar weken na hun geboorte al vruchtbaar en na een maand zijn de babys al uit de moeder gekomen. En zijn ze na een half jaar volgroeid.( wat ze nu dus niet zijn en waarschijnlijk dat ze nooit volgroeid zullen worden.)

Ik vind het niet erg dat ik geen babyboom krijg (misschien ben ik er juist blij om <<) ) maar het lijkt me zo onnatuurlijk.
en zouden ze onvruchtbaar zijn, laat het dan een waarschuwing zijn voor alle vissenhouders die hun vissen in een
veel te klein aquarium/vissenkom houd dat het ongepast is en pure mishandeling

Maar hopelijk dat iemand er antwoord op weet, want ik kon niks op internet vinden >;)

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Onvruchtbare guppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:55

Kan het niet zijn dat ze wel jongen krijgen maar ze opeten?
Heb je veel groen in je aquarium?
En hebben de vrouwtjes een donkere vlek achter of niet?

maj0

Berichten: 6591
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Onvruchtbare guppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:22

Heb je verstop plekjes in je aquarium? Anders is de kans groot dat ze worden opgegeten.

Verder heb ik nog nooit geen vruchtbare guppen gezien. Wel moordlustige heb er 1 gehad die alle guppen vermoorde en op at :roll:

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:26

ZoeKingsley schreef:
Maar hopelijk dat iemand er antwoord op weet, want ik kon niks op internet vinden >;)


En waarom zocht je niet een aquariumforum ipv een paardenforum? >;)

Anyway, succes met je guppen, fijn dat ze nu groter zitten.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:42

Dit topic hoort op [BB] Beestenboel. Maar omdat TS nog niet in de Kudde zit en daar niet kan reageren, plaats ik hier een slotje.