Ik ben een 23 jarige meid die eind dit jaar naar het mooie noorden van Groningen verhuist.
Boevenknuf omvat zowel mijzelf als mijn geweldige Welsh cob met de bijnaam/roepnaam Gabs.
Ze is zowel een lieve, vrolijke, hardwerkende knuffel als een ongelofelijke eigenwijze, koppige, halsstarrige boef waarbij alles of niets toch wel een geldend gezegde is.
Ik herken mezelf in haar en ze lijkt perfectly fine aan te voelen in wat voor bui ik ben. De ene keer zijn we een geweldig team, de andere keer pushed ze me op zo'n manier dat ik echt een stapje terug moet nemen, moet nadenken.
En zo komen we verder. Steeds verder. Soms is het 2 stappen vooruit en 1 achteruit, soms 1 vooruit en 2 achteruit, maar we groeiën. Ik groei van haar en ook haar zie ik groeien en veranderen.
Van het onzekere ietwat duffe en toch wel onderdanige en volgende paardje dat ze was naar het uitgesproken, enthousiaste, bloeiende, slimme, uitgenarste, speelse, energieke, karaktervolle dametje dat nu tot uiting komt.
Zelf ben ik niet zo ver in rijden en omgang met paarden. Toen ik haar tegenkwam, was ik eigenlijk opzoek naar een goed beleerde, rustige en brave viervoeter met niet al teveel fratsen, een beginnerspaardje. Echter toen ik haar vond.. was ik opslag verliefd ook al bleek de bovenstaande beschrijving niet helemaal van kracht te zijn. Met wat overleg en afgesproken hulp besloten de uitdaging toch aan te gaan.
Hoewel deze tante nog veel karaktervoller blijkt te zijn dan we destijds dachten, en hoewel ik weet dat als ik dat vooraf had geweten ik er niet aan was begonnen, ben ik nu achteraf heel heel erg blij dat ik haar verkeerd had ingeschat. Ik kan me geen passender, fijner, en leuker maatje voorstellen en ik had nooit verwacht zoveel van haar te mogen leren over mezelf.
Daar waar ze nu staat heb ik nog hulp met haar, maar ik besef me ook heel goed dat ik, wil ik met haar blijven groeien, ook in het noorden van Groningen hulp ga nodig hebben.
Behalve dat ik het leuk vind met jullie allen in contact te komen, is iemand die daar in de buurt woont/wat meer kennis heeft/het leuk vind mij te helpen natuurlijk heel wenselijk!
Lieve knufs van mij en hinnik van Gabs