Tips om te wijken in draf

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yaraxdille
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-17
Woonplaats: bemmel

Tips om te wijken in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 09:00

Hallo allemaal,
Ik ben nu het wijken aan het oefenen op mijn 5 jarige friese merrie.
In stap lukt het me al. Alleen in draf niet hebben jullie misschien nog tips ? Ik ga vanmiddag weer rijden dus ik kan het dan gelijk uitproberen

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Tips om te wijken in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:57

Deze vraagt hoort niet op WWW, ik verplaats het topic naar [YRT] Young Rider Talk.

Anoniem

Re: Tips om te wijken in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:02

Vraag het aan je instructrice.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Tips om te wijken in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:25

Wat doe je dan om te wijken?

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Tips om te wijken in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:31

Zelfde hulp geven als in stap en een beetje gewicht mee naar de te wijken richting verplaatsen. Niet scheef gaan zitten !
Verder moet een goede instructrice je helpen op de grond om te kijken of hij daadwerkelijk wijkt en niet wegvalt over schouder/ schuin wegloopt/ takt tempo verliest / rechtgericht blijft

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:32

_Dominique schreef:
Vraag het aan je instructrice.


_/-\o_

Yaraxdille
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-17
Woonplaats: bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 11:44

Dankje voor de tips
Ik krijg goede begeleiding maar wil ook nog andere tips om te proberen

Anoniem

Re: Tips om te wijken in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:48

Vraag tips aan je instructrice of een andere instructrice.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:52

Gemakkelijkste is om eerst goed hoefslag vrij te rijden. En goede rechte lijnen te rijden parallel aan de hoefslag. Op zo'n 3 meter van de hoefslag.
Als dat lukt, maak je gebruik van de natuurlijke neiging van het paard om terug naar de hoefslag te willen en aanleuning te zoeken aan de wand. Houdt hem zo recht mogelijk, binnenbeen ruiter iets naar achteren en drijf je paard richting hoefslag.
Iedere goede pas opzij belonen en weer recht vooruit wegrijden. En zo langzaam uitbouwen tot je vanaf de a-c lijn kan wijken.
Als je het goed voor elkaar hebt, ga je ook vanaf de hoefslag wijken richting de a-c lijn.

succes, gewoon spelenderwijs aanleren op een manier die goed bij jou en ook bij het paard past. Vooral niet te moeilijk doen. Het is het aanleren van het zijwaarts gaan voor het been.

SandraM15

Berichten: 1
Geregistreerd: 02-05-17
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:24

janouk schreef:
Gemakkelijkste is om eerst goed hoefslag vrij te rijden. En goede rechte lijnen te rijden parallel aan de hoefslag. Op zo'n 3 meter van de hoefslag.
Als dat lukt, maak je gebruik van de natuurlijke neiging van het paard om terug naar de hoefslag te willen en aanleuning te zoeken aan de wand. Houdt hem zo recht mogelijk, binnenbeen ruiter iets naar achteren en drijf je paard richting hoefslag.
Iedere goede pas opzij belonen en weer recht vooruit wegrijden. En zo langzaam uitbouwen tot je vanaf de a-c lijn kan wijken.
Als je het goed voor elkaar hebt, ga je ook vanaf de hoefslag wijken richting de a-c lijn.

succes, gewoon spelenderwijs aanleren op een manier die goed bij jou en ook bij het paard past. Vooral niet te moeilijk doen. Het is het aanleren van het zijwaarts gaan voor het been.


Ga het vandaag toevallig ook proberen.. Bedankt voor de tips :D /3 :j