Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 11:01

Goedendag,

Ik ben op zoek naar ervaringen over hippisch centrum de lange linschoten.
Hoe zijn de lessen voor de volwassenen?
Hoe is de instructie? Zijn er voldoende goede brave paarden beschikbaar voor volwassen. Zijn de lessen afwisselend?

Ik hoor het graag.


- ik had niet genoeg berichten (?) om dit bij een manege vraag te zetten vandaar mijn vraag in deze rubriek

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:45

Deze vraag hoort niet op WWW, maar past op [ED] Ervaringen en Diensten, ik zal het topic daar naartoe verplaatsen.

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 11:58

Hartelijk dank!

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 12:35

Niemand hiermee bekend? Of heb ik iets niet goed gedaan?

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 15:17

Beste Nadia,
Heb ik iets niet goed gedaan? Ik zie geen reacties?

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:21

Beste Ewelle, er zijn nog geen reacties op je vraag, er is niks mis met het topic of met Bokt.

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 17:01

Bedankt voor je prettig antwoord. Ik wacht het nog af.

Anniejj91

Berichten: 41
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Nwb

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:05

De eigenaresse van hippisch centrum is een vrouw met heel veel ervaring in de paarden. Zij kan goed lesgeven op alle niveau's. Ik rijd er zelf niet (heb een eigen paard), maar haar kennende heeft ze bij de niveaus passende paarden, zodat iedereen voldoende uitdaging heeft.

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 13:42

Hartelijk dank voor de reactie. Inmiddels heb ik begrepen dat er niet veel grotere brave paarden zijn waardoor er problemen ontstaan als er een paard uitvalt. De zoektocht naar een passende manege zet ik nog even voort. Maar mochten mensen andere informatie hebben hoor ik het graag.

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 14:37

Ik probeer het toch nog maar eens hier op bokt. Iemand ervaring met een goede manege in de buurt van Harmelen?

Het aantal grote paarden op Hippisch centrum de Lange Linschoten is te kort.
Ik heb een proefles gehad bij Manege Morgenstond en ben er een keer wezen kijken maar de sfeer was niet wat ik zoek. Wat zoek ik dan?

Een bij voorkeur FNRS manege met voldoende keuze in brave grotere paarden. Liever een fris paard dan een paard wat je al afgemat van de vorige ruiter mag overpakken. Diversiteit in de lessen, dus een keer een eenvoudige springles, een zitles, dressuurles, schriktraining/behendigheid, buitenrit etc. Als het mogelijk is bij een klik een vast lespaard zonder dat er weer een duur leasecontract aan verboden zit. En niet onbelangrijk, een gezellige groep volwassenen in de les.

Ik hoor het heel graag als iemand iets weet.

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 08:09

Aanvulling: Na mijn oproep van gisteren kreeg ik ook hippisch centrum bodegraven iemand daar bekend mee?

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:14

Ik rij zelf bij Hippische centrum de Lange Linschoten. Er zijn wel een paar grotere paarden hoor. Misschien kun je eens bellen naar Liza en met haar overleggen.
Wat is je ervaring? Wat is de reden als ik
vragen mag dat je een groot paard zoekt?

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 11:58

Dat mag je zeker!
Zelf ben ik vrij lang over de 1.80m en weeg rond de 75kg. Op een e-pony rijden vind ik niet mooi en ook niet prettig (voor mens en dier). Rijd jij zelf in de volwassenen les en op welke dag? Ik wil namelijk ook niet in een kinderles en zou graag een fris paard starten bij aanvang van mijn les. Zelf het stukje verzorging en loswerken doen en niet op een afgemat paard stappen. Zijn die mogelijkheden er?

Als ik de eigenaresse bel kan ik dan vragen naar een speciaal paard? Ik ben gevorderd maar zoek geen wild paard.

Via een pb kreeg ik te horen dat er maar weinig grote paarden zijn en dat er 1 les voor volwassen is maar de grotere paarden dan allemaal al bezet zijn. Wat is jouw ervaring hiermee?

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:40

Oké ik ga proberen je vragen te beantwoorden ;-)

Ik ben zelf ook vrij lang dus ik snap je "probleem". Er zijn zeker grotere paarden beschikbaar voor diverse type ruiters.
Zelf zit ik in de les van donderdagavond en dan zijn er allemaal volwassen. Ik weet het niet zeker maar op dinsdag rijden er ook volwassenen maar misschien ook kinderen.

Op de website en Facebook staan foto's van de paarden. Ik vind het lastig om zo te zeggen naar welk paard je kunt vragen. Liza beoordeelt dit meestal zelf. Maar enkele paarden zijn; Semmie, Relma, Toon, Vilandra(zwangerschapsverlof nu) Vrouwke, Arpad en Picaro. Dan kun je die eventueel opzoeken als je zou willen.

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 12:58

Hartelijk dank voor je snelle reactie! Ik heb gelijk even gekeken en Semmy is het bonte paard? Dol op de bontjes :D Wat is dat voor type paard? Voorwaarts en heeft zij dressuur gelopen?
Maar wat is jouw ervaring met inzetten van de paarden? Heb je een fris paard of krijg je er eentje die al in een les gelopen heeft? Hoe vol is die les waar jij in zit? Hoe zit het met de sfeer in de groep? En zijn er voldoende paarden beschikbaar? Is de afwisseling in de lessen groot, dressuur, springen, schriktraining, zittraining?

Inmiddels ook nog een andere tip gehad voor een manege die ga ik zo gelijk bellen. Ontzettend bedankt allemaal +:)+

Ik hoop dat je deze vragen nog wilt beantwoorden

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:00

Zelf zit ik nooit op Semmie dus ik kan er niet over oordelen. Ze is wel
voorwaarts.

Je mag een voorkeurspaard aangeven maar daar kan niet altijd rekening mee gehouden worden natuurlijk. Qua inzet van de paarden is het ook afhankelijk
welk paard je hebt. Sommige lopen de les ervoor en die lopen dan wel 2x.

Wij geven zelf soms ook aan als we iets willen oefenen soms hebben we ook andere instructie dat is ook leuk. Leer je weer andere dingen van.

Anders kom je toch een keer kijken op donderdagavond?

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 15:20

Misschien kom ik een keer kijken is dat een goed idee ja. Hoeveel mensen zitten er nu in die les? Kan ik daar direct bij? Heb jij een vast paard en welke is dat dan? Ik vind het zelf erg belangrijk om mijn paardje voor die les zelf te poetsen, te zadelen om vervolgens los te werken. Mijn voorkeur gaat dus echt uit naar een fris paard. De tijd van kinderachtig ruzie maken over een geschikt paard liggen ver achter mij ;) Voldoende bruikbare grotere paarden zijn voor mij dus echt een must!

Inmiddels ook de andere manege gesproken en daar ga ik binnenkort even langs. Mocht iemand nog iets anders weten wat aansluit bij mijn wensen hoor ik het graag _/-\o_

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 20:55

Wij zitten nu met 7 mensen in de les. Ik heb geen idee of hij nu dan vol zit. Meestal heb ik wel hetzelfde paard en poets en zadel ik zelf op voor de les. Maar dit is geen zekerheid.

Ruzie maken over een geschikt paard is niet aan de orde want er hangt een briefje op welk paard je moet. Of begrijp ik je nu niet goed?

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 08:08

Geen zekerheid of is het standaard? Dat is wel even belangrijk om te weten. Als er een paard ziek is begrijp ik dat je een ander krijgt maar hoe vaak komt dit voor?
Ik zal je anders wel even een pb sturen over wat ik precies bedoel met het ruzie maken.

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Ervaringen gevraagd Hippisch centrum de lange linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 12:56

Na wat tips nog andere maneges in de omgeving gebeld en inmiddels een proefles gehad in. Het is wel even een stuk rijden voor mij maar bij deze manege ga ik rijden. Wat gaan ze daar top om met hun paarden! Er wordt goed gemanaged zodat paarden ook sowieso 1 dag in de week vrij hebben en bij voorkeur 2 dagen. Een paard loopt nooit 2 uur achter elkaar dus altijd een fris paard *\o/*

Lange linschoten valt voor mij af omdat er niet voldoende grote paarden aanwezig zijn en er teveel gerommel is met het verdelen van de paarden/ pony's. Nog wel langs gefietst en het ziet er prachtig uit met een heel gezellig restaurant aan de overkant van de brug. Dit is zeker een aanrader de mensen daar zijn erg vriendelijk en kennen de omgeving en de manege dus krijg je leuke tips.

De sfeer bij morgenstond was voor mij echt een reden om daar niet te gaan rijden. Als je dat niet belangrijk vindt en echt puur voor het paardrijden gaat zou dit wel een optie kunnen zijn. Ik zag wel veel grotere paarden.

Manege Bodegraven vond ik het verhaal wat warrig en de dame aan de telefoon niet heel uitnodigend en nu ik zo'n fijne ervaring heb gehad zie ik geen reden om verder te zoeken.

Erg bedankt voor de berichten (Pb's) en meedenken allemaal!

wortelvan12
Berichten: 14
Geregistreerd: 03-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:10

ik wilde toch mijn ervaring nog delen met deze manege. Het is een erg mooi bedrijf om te zien en de paarden hebben het best wel goed met ruime weidegang. Zelf hier gereden als volwassen vrouw in een gemixte groep maar niet zo'n goede ervaring. De lessen zijn erg eentonig bij de eigenaresse zelf. Ook praat de eigenaresse in de negatieve zin over andere ruiters. Dit is ongemakkelijk. Als je aangeeft dat je iets niet leuk vindt, graag op een bepaald paard wilt rijden, of de lessen saai vindt krijg je een grote mond en is het niet waar. Er zijn zeker grotere paarden maar niet allemaal geschikt voor oudere (onzekere) ruiters. Het zijn ook alleen dressuurlessen en er wordt niet gesproken tijdens deze les. Die zijn apart en daar moet je extra voor betalen. De groep ruiters was wel erg gezellig!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 17-09-18 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek van plaatser