Eindelijk... Even voorstellen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Eindelijk... Even voorstellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 14:21

Aangezien ik kampioen uitstellen ben is ie er nu pas, maar beter laat dan nooit :+

Oh ennuh, mijn laptop vond het nodig om dood te gaan dus ik heb erg weinig foto's hier maar ja

Goed, ik ben Terra, 16 jaar oud, ik woon in het mooie dorp Doezum (GR) en heb momenteel 2 Friese merries en 1 Shetlandermerrie aan huis staan. Ik woon op de boerderij en ik heb niet zozeer liefde voor paarden maar meer voor dieren in het algemeen. Thuis hebben we nog Blonde d'Aquitaine koeien, schapen, kippen, schildpadden, katten..

We hebben jaren lang Friezen gefokt en veel gemend, maar mijn vader kreeg steeds minder tijd hiervoor, aangezien we naast de boerderij nog een bedrijf hebben waarbij we paardentrailers verkopen/verhuren/repareren. Hierdoor kwamen er geen veulens meer bij, werden de paarden ouder, en gingen er van de kudde van 15 een paar paarden dood aan ouderdom, en een paar door stomme ongelukken/ziektes (droes, koliek, in de opfok zo'n grote wond gekregen doordat een andere hengst beet dan hij moest worden ingeslapen.. enz). Nu zijn er dus maar 2 over en deze zijn allebei van mij.

Veronique J.H.
mijn merrie van 10 jaar oud.
Ontzettend eigenwijs en dominant.
Afbeelding

Maaike Zwaantje D.
Zelfgefokt (door mijn vader dan)
erg onzeker en heeft moeite met je te vertrouwen, had haar moeder ook.

Afbeelding

En dan hebben we pony She's So Dancy.
Mijn zweetvos shetlandermerrie van 15 jaar.
Van mijn oom gekregen op mijn eerste verjaardag, hij heeft haar gefokt.
Met haar doe ik de gekste dingen, ze is bomproof geboren en het maakt haar niet uit wat je doet.
Ze is gek op aandacht, loopt soms los over het erf, wandelt met me langs de drukke weg en dat los. En gaat doodleuk langs een trekker staan die hartstikke veel lawaai maakt. Momenteel beleer ik haar voor de wagen, al had ik haar ook zo in kunnen spannen en weg kunnen rijden, doe het toch maar even goed.
Ze is echt mijn pennypony *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder speel ik fanatiek Es Bas in een orkest, studeer ik Laboratoriumtechniek aan het Noorderpoort, en ben ik regelmatig te vinden op de HJC manege om te helpen of voor een les.

Nou dat was m wel weer :Y)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Eindelijk... Even voorstellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:27

Welkom, en veel plezier!