Hey hoi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Hey hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 21:03

Na 10 jaar niet gereden te hebben, ben ik ruim 3 weken geleden weer volop begonnen.

Vroeger heb ik 2 grote KWPN ruinen gehad (178 en 181 cm), maar toch vanwege persoonlijke omstandigheden op een gegeven moment de keuze gemaakt te stoppen met de paarden en lesgeven.

Wat valt het tegen om nu 10 jaar later er weer op te klimmen. Ik had ergens gedacht dat ik mijn oude niveau zo weer op zou pakken, maar mijn spieren en reflexen werken nog niet helemaal mee. In mijn hoofd weet ik wat ik moet doen, maar veel van wat vroeger automatisme was moet ik nu bij nadenken.
Conditie is ook echt prut, vooral langdurig lichtrijden valt mij behoorlijk tegen.

Maar ik heb goede moed, neem privéles 1x per week en train, voor zover mijn spieren het toelaten, tussendoor ook regelmatig.

Ik rij nu een 6 jarige Friese merrie 2/3x per week.
De merrie is ook uit conditie en een beetje te dik, dus we moeten samen aan het werk om op normaal niveau te komen.

Verder...
Ik ben nu 36 jaar, werk fulltime als manager, heb 10 katten en een hobby Cattery.
Wil je meer weten, vraag vooral!

A_nouk

Re: Hey hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:08

Welkom, en veel plezier op bokt !

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:10

Welkom
Wat leuk dat je na al die jaren het rijden weer oppakt.
Zelf ben ik 4 jaar geleden na een periode van 7 jaar ook weer op gestapt.
Het voelde vertrouwd maar idd coördinatie en balans waren toch echt wel ver te zoeken.
Lekker samen met je paard de boel oppakken.
Misschien war stabiliteits oefeningen doen voor jezelf?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 23:44

Stabiliteit is het probleem niet direct.
Het probleem zit in meerdere handelingen gelijktijdig moeten doen, zoals lichtrijden, een beenhulp en iets met mijn handen.
Ik heb een hersenafwijking sinds mijn tienertijd, waardoor 1 hersenhelft minder goed functioneert en daardoor mijn linkerlichaamshelft minder reflex heeft.
Mijn andere hersenhelft heeft functies overgenomen, waardoor je het in het dagelijks leven nauwelijks merkt, maar met paardrijden, waarbij al je ledematen soms wat anders moeten doen is het lastig.

Mijn hersenen moeten daar nu weer op getraind worden zodat het automatisch gaat en ik er niet over na hoef te denken. Dat kost gewoon tijd.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 23:47

Oh, het is trouwens niet mijn eigen paard, maar ik mag haar kostenloos rijden.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:40

Aha ik snap m....
Zelf heb ik 2 jaar geleden hersenletsel overgehouden door een ongeval.
Dan kom je erachter hoe enorm veel je eigenlijk doet op een paard en ook tegelijk !

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 12:28

We gaan er wel weer komen!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:59

Hoi hoi! Welkom op bokt! Ook hier na bijna 15 jaar weer opgestapt. Van manege ruiter naar een pensionstalling en net als jij een prachtige (leen) fries tot mijn beschikkimg.

Wat voor katten heb je? Leuk een eigen cattery!
Train ze en vergeet niet te genieten ;)
Binnenkort zie we je foto's wel toch? Hihi... (Zei deze anti held op ITP-sokken!)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:11

Ik ben jaaaaren geleden na 12 jaar niet paard te rijden toch weer terug begonnen. Als tiener wat in een manege rond gehobbeld en dan omwille van studies en een vriendje gestopt. Toch bleef het knagen, al die jaren, tot ik via een collega op het werk de kans kreeg om 1 van haar paarden te verzorgen. Dat aanbod heb ik met beide handen gegrepen en sinds, nu 15 geleden dus, nooit meer gestopt met rijden. Inmiddels heb ik 3 paarden en 2 pony's :) .
Maar ik herinner me de eerste keren nog dat ik na mijn stop van 12 jaar terug reed. Man man wat had ik een spierpijn !

Nog veeeel plezier en geniet er met volle teugen van !

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:45

Daphara schreef:
We gaan er wel weer komen!

Lekker van genieten!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 16:08

Only2Bianca schreef:
Hoi hoi! Welkom op bokt! Ook hier na bijna 15 jaar weer opgestapt. Van manege ruiter naar een pensionstalling en net als jij een prachtige (leen) fries tot mijn beschikkimg.

Wat voor katten heb je? Leuk een eigen cattery!
Train ze en vergeet niet te genieten ;)
Binnenkort zie we je foto's wel toch? Hihi... (Zei deze anti held op ITP-sokken!)

Ik fok Heilige Birmanen en heb op mijn profiel wel een www linkje van mijn cattery toegevoegd, maar waarschijnlijk te weinig berichten om het zichtbaar te hebben???

Mijn website is: http://www.daphara.nl

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 16:11

Ik heb wel vat vage foto's die iemand laatst had gemaakt toen ik even snel in spijkerbroek opstapte.
De bedoeling was toen niet dat ik zou rijden vanwege de spierpijn van 2 dagen daarvoor, maar ja, ik kon het niet laten.

Afbeelding

Afbeelding