Nieuw - op bokt en in de paardenwereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sander2188

Nieuw - op bokt en in de paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 12:33

Hallo,
Mijn naam is Sander, ik ben hier nieuw en ook nieuw in de paardenwereld. Altijd al interesse gehad in paarden maar er was nooit echt de gelegenheid om het te leren. Nu eindelijk wel en ik denk erover om binnenkort een eigen paard kopen maar wil me graag eerst zo goed mogelijk voorbereiden. Ik hoop hier veel te leren!

Groet,
Sander

Anthemis

Re: Nieuw - op bokt en in de paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:37

Welkom!
Ik zou alleen niet direct een eigen paard kopen. Neem eerst eens les, kijk of je het echt leuk vind en zo ja, welke tak van de sport - dressuur, springen etc -, dan kun je daar ook je toekomstige paard op baseren, springgefokt of juist dressuurgefokt. :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:46

Welkom Sander!

Ik ga mee in het commentaar van mijn voorganger :j Eerst even kijken of je het wel echt leuk vindt. Een paard kopen is niet zomaar iets, er komt ontzettend veel bij kijken.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:48

Welkom Sander :D

Ik ben het eens met Dunja! Ga eerst lekker lessen en probeer verschillende dingen uit. Als je de basis hebt zitten kun je andere takken van de sport bekijken zoals western, dressuur, springen, freestyle, natural-horsemanship of mennen etc. De paardenwereld is erg breed en heel veelzijdig dus proef een beetje voordat je een paard aanschaft en achteraf blijkt dat het misschien toch niet helemaal jouw ding is geweest.

Ik wens je in elk geval veel succes en veel plezier met de zoektocht :D