Equinext stelt zich voor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equinext

Equinext stelt zich voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 09:54

Hallo! Mijn naam is Monique Snijder. Ik ben een enthousiaste amazone, instructrice en masterstudent Onderwijswetenschappen. :wave:. Ik heb een hele lieve vriend en woon in het prachtige Utrecht. Feestjes, festivals, lekker eten en avondjes met vrienden zijn voor mij erg belangrijk. Na een tijd 'uit' de paarden te zijn geweest heb ik besloten om weer 'paardenmeisje te worden'. Hierover kan je meer lezen in mijn berichtenreeks 'het hervonden paardenmeisje' :o

Mijn passie voor paarden begon toen ik 8 was en een jaar later was mijn eerste rijles een feit. Als snel kwam ik er achter dat naast het rijden, ik ook het lesgeven erg leuk vond! Ik volgde de opleiding tot ORUN instructrice niveau 2 en inmiddels geef ik alweer bijna 10 jaar paardrijlessen op verschillende niveaus. Hoe langer ik les geef, hoe meer ruiters ik tegen kom die problemen hebben met hun houding, zit, balans of coördinatie. In mijn lessen besteed ik hier altijd veel aandacht aan, maar ik vond dat het tijd werd voor meer.

Zelf ben ik al jaren fan van sportspecifiek trainen naast je paard en ik besloot dat ik hier meer mensen kennis mee wilde laten maken. Naast dat het leuk is, is het de perfecte manier om houding, zit, balans en coördinatie te verbeteren. Daarom heb ik Equinext opgericht: mijn eigen bedrijfje om mensen te helpen hun prestaties te verbeteren. +:)+

Momenteel ben ik mijn eigen paardje 'aan het kopen': nog 1 keuring en ik ben ook weer een trotse paardenbezitter :))

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Equinext stelt zich voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:19

Hallo en welkom op Bokt!

Wat je zegt over houding, zit, balans en coördinatie interesseert mij wel. Ik rijd sinds mijn 11e, nu al weer ruim 20 jaar en merk toch wel wat problemen in mijn houding en zit met name. Ben ook al eens wat aan t rondsnuffelen naar tips etc om daar wat mee te gaan doen en dit te verbeteren.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:17

welkom :)

Equinext

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 11:19

JPitty schreef:
Hallo en welkom op Bokt!

Wat je zegt over houding, zit, balans en coördinatie interesseert mij wel. Ik rijd sinds mijn 11e, nu al weer ruim 20 jaar en merk toch wel wat problemen in mijn houding en zit met name. Ben ook al eens wat aan t rondsnuffelen naar tips etc om daar wat mee te gaan doen en dit te verbeteren.

Ik hoor het inderdaad van veel mensen! Vandaar ook het idee om er iets meer mee te gaan doen dan alleen in de les aandacht besteden aan de houding. Het fijne is dat je tijdens de trainingen niet op je paard hoeft te letten, maar alles wel toepasbaar is voor wanneer je weer op je paard zit!

Er zijn ook een aantal goede boeken te koop met tips en oefeningen, erg leuk om eens door te kijken :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:56

Die boeken, klinkt interessant. Heb je wat titels voor mij? Ben trouwens geen ster in Engels lezen, dus liefst wel Nederlands.

Equinext

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 09:11

Ik zal vanavond even kijken als ik thuis ben, heb op bol.com gekeken maar wil je niet per ongeluk de verkeerde aanbevelen!