Sinds anderhalf jaar heb ik de paardensport (her)ontdekt en het paardenmeisje in mij is weer volop aan het genieten. Ik reed vroeger zeer frequent en was altijd rond de manege en de paarden van mijn opa te vinden. Echter werd ik op mijn 15de enorm allergisch voor zowel de dieren als het stof en hooi eromheen. Van de een op andere dag moest ik stoppen met mijn hobby.
Anderhalf jaar geleden (en 20 jaar later) kwam ik weer in contact met paardenwereld. Eerst nog onder invloed van een anti-allergie-pil, maar tegenwoordig kan ik het ook zonder.
Dus na een hele lange tussenstop niet meer weg te slaan bij de paarden.
Ik heb helaas geen eigen paard, maar dat staat wel hoog op mijn wensenlijst. Daarvoor wil ik eerst weer mijn 'oude' niveau (L2) terug. Maar als je wat ouder bent geworden merk je dat je misschien theoretisch alle kennis nog hebt... je lijf is helaas niet meer zo flexibel.
Ik rij 3x in de week op een paard dat ik lease. Ik heb dan groepsles, privéles en ik rij een uur vrij.
Vorige maand reed ik mijn eerste FNRS-proef sinds jaren .. en dat was best succesvol.
Ik geniet - en dat is het allerbelangrijkste.
Ik hoop hier veel te lezen / leren over alles wat met de paardenwereld te maken heeft.
Dus tot gauw in Cyberspace!
Lieve groet,