Armen geschoren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisaatje123

Armen geschoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 19:42

Hi bokkers,

Ik had dus al een tijdje hele lange haartjes op me armen ik was er klaar mee en heb het eraf geschoren zonder scheerschuim.
Alleen nu ik net heb gekeken is het heel lelijk geworden er zitten nog hele plekken op en beide armen zijn helemaal rood geworden en het doet zeer.

Wat kan ik doen HELLUUPP iemand tips?
En wat zijn de gevolgen van je armen scheren?

Toothless

Re: Armen geschoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:45

Nou de gevolgen zijn net als op elke plek waar je scheert: zwarte dikkere haren. Dus ook op je arm. Ik smeer na het scheren altijd bodylotion of olie op mijn huid, word het lekker zacht en soepel van

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:45

Nooit meer je armen scheren in 't vervolg. :j

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:46

Volgens mij heeft iedereen dat wel eens gedaan! Maar je kunt het beter laten want waarschijnlijk zijn het hele lichte donshaartjes (die trouwens iedereen heeft dus niks raars!) en je ziet het ook nauwelijks.
De gevolgen zijn nu dat je haartjes weer terug groeien en dat je dan eerst even stoppeltjes hebt, en dan wordt het gewoon weer zoals het was.
Wel naar dat je hele huid rood is misschien even onder koud water houden ofzo? Of invetten? Ik heb ook geen idee verder maar ik zou het voortaan maar gewoon niet meer doen: nergens voor nodig toch!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:47

Dat is niet heel slim :o
Niet douchen met te heet water eerst, afspoelen met lauw/koud water. Je kunt er ook wat zalf of olie opsmeren. En dan maar hopen dat het snel wegtrekt en niet te erg terugkomt.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:52

Hier ook iemand de haar armen scheert hoor, ik heb heel donker haar op m'n armen dusja eraf ermee. Ga niet als een chimp rondlopen. Moet zeggen dat ze bij bij echt niet dikker en zwarten terugkomen zoals hierboven gezegd. Ook harsen al regelmatig gedaan en ook erg tevreden over!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:58

DewieDribbel schreef:
Nou de gevolgen zijn net als op elke plek waar je scheert: zwarte dikkere haren. Dus ook op je arm. Ik smeer na het scheren altijd bodylotion of olie op mijn huid, word het lekker zacht en soepel van

Dit is onzin, hahahah! Vraag me af hoe het kan dat nog zó veel mensen hierin geloven.

Denk nou even logisch na, wat bepaald je uiterlijk inclusief hoe lang/dik je haren zijn? Juist, je DNA. Verander je je DNA als je je scheert. Nee. Dus er veranderd intern niks. Laten we even kijken naar hoe het kan dat mensen dat altijd zeggen:

De meeste mensen beginnen met scheren rond hun puberteit. Sinds mijn puberteit zijn mijn haren(ook die ik niet scheer!) meer en donkerder geworden. Als je je scheert, en er groeit een nieuw haartje aan, zal het verschil ineens groter zijn dan dat dit natuurlijk zou zijn gebeurd. Daarom denken veel mensen dat dit invloed heeft. Verder is een geschoren haartje van boven plat, waardoor het breder uitziet. Een natuurlijk haartje loopt naar een punt toe, waardoor het dunner uitziet. Uiteindelijk heb je helemaal niks aan je haartje (of DNA..) veranderd.

@TS, wees dus niet bang! Als je het lelijk vindt scheer je het gewoon ;)
Niets aantrekken van mensen die bovenstaand beweren...

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:00

Dikker of donkerder terug komen is een fabel. Dat lijkt zo omdat geschoren haar geen punt meer heeft en het haar wat uitgroeid nog geen zonlicht heeft gezien.

Helaas ben ook ik voorzien van donker haar en helaas ook niet dunne korte donshaartjes. Dus scheerde ik het ookal jaren lang weg, niks aan de hand. Wel onder de douche, met schuim.

Naar aanleiding van een topic hier op bokt heb ook ik een bestelling gedaan bij bol voor een epilator en heb ik van de week mijn armen gedaan. Resultaat was een avondje rood, maar met aloe vera bodylotion en een nachtje slapen nu mooie gladde armen.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:02

Ik snap alleen niet dat je het lelijk vind. Ik heb nog nooooit naar iemand gekeken en gedacht ieuwl armhaar omg wat doet dat daar? Maaar ik kan me voorstellen dat als je van nature een donkere kleur haartjes hebt dat je dat dan niet fijn vindt misschien! Volgende keer in ieder geval wel met scheerschuim en daarnaar een even creme erop!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:04

Ik doe dat al jaren :)
Ze komen zeker weten niet dikker of donkerder terug hoor
Hoort bij mij gewoon bij m'n wekelijks ritueel van ontharen ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:07

Volgende keer eerst even jezelf insmeren met badschuim or scheerschuim voordat je je scheert :)
Zou me voor nu niet teveel zorgen maken en over een weekje weer scheren maar wel met een geode kwaliteit scheermesje +schuim en daarna lekker wat bodylotion

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:18

Dit topic hoort hier niet thuis, maar op MWS: MensenWelzijn & Sport. Daar mag jij echter nog niet posten, omdat je nog niet tot de 'Kudde' behoort: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F Daarvoor moet je namelijk eerst 25 nuttige berichten posten.

Wel bestaan er al erg veel topics over precies dit onderwerp op MWS, waar je dus eens zou kunnen meelezen. Die kun je vinden via de Zoekfunctie.

Omdat dit dus een dubbeltopic is, en het verkeerd staat, plaats ik een slotje.