Moeder konijn van kleine baby konijntjes dood wat nu ? De konijntjes leven nog de moeder is net overleden er zit ook nog een ander nestje van een andere moeder in hetzelfde hok maar zou die moeder ook het ander nestje voeren ? Help
Ik zou gewoon even de dierenarts bellen om te vragen wat je nu moet doen. Die kunnen je het beste antwoord geven. Kans is namelijk dat die andere moeder de babies gewoon doodbijt.
MissChrys
Geplaatst: 28-03-14 16:55
Ik zal het niet proberen. Vaak doden ze de jongen van een ander om concurentie voor hun eigen jongen te voorkomen (ze ruiken ook anders). Kun je ze geen flesvoeding geven? Wat heeft de DA geadviseerd of heb je nog geen contact gehad.
cam
Geplaatst: 28-03-14 16:58
Denk dat je idd beter kan overleggen met de DA. Ik heb even getemd omdat het verkeerd staat. Misschien als het bij beestenboel staat dat je dan konijnen fokker tegen komt die je beter kunnen adviseren.
De andere moeder zal ze hoogstwaarschijnlijk doodbijten. Hoe oud zijn de kleintjes?
XstormX
Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-14 09:12
We hebben besloten de baby konijntjes bij het andere nestje te leggen omdat de moeders zusjes waren en de baby konijntjes allebei dezelfde vader hebben. Tot nu toe gaat het goed
Hanmar
Geplaatst: 29-03-14 20:55
Dit topic hoort niet thuis op WWW, maar op BB (Beestenboel). Omdat jij echter nog geen kuddetoegang hebt (25 nuttige berichten in de paardenfora), heeft het op dit moment geen zin dat topic daarheen te verplaatsen.
Omdat ik zie dat je inmiddels ook al een oplossing hebt, plaats ik hier een slotje.